Koncert & party beszámolók
AXEtázis Bónusz - helyzetjelentés az Arénából
Még a mai napig is érzem azt a kimerültséget és fáradtságot, amit a rengeteg táncolás, móka és bulizás okozott Szilveszter éjszakáján. Következzen az AXEtázis Bónusz Party részletes beszámolója, egyenesen az BS Arénából.
Sokak számára az Szilveszter egyenlő egy hatalmas házibulival, számos baráttal és eszem-iszom elfoglaltságokkal. Az össznépi megabulik eddig visszafogott szerepet játszottak számomra e csodálatos napon. Ezúttal viszont valami újra vágytam, és kicsiny társaságommal közösen este 11 óra tájban be is vettük az Arénát. Érezhető volt, hogy a tömeg fele a SYMA/Körcsarnok kettőst választotta, és inkább az elektronikus műfajoknak hódolt. Az Aréna sem panaszkodhatott e téren, mivel a legalsó szinten kialakított hatalmas árkádban is helyet kapott egy drum n bass terem, a RadioCafé nevével fémjelezve. Az Aréna főtermében – jobban mondva a megszokott küzdőtér csaknem felén - pedig egy hatalmas színpad és legnagyobb mai magyar sztárzenekarok kaptak fellépési lehetőséget, természetesen igazodva a Sziget Nagyszínpadának zenei vonalához.
A SYMA Csarnokban hatalmas fényáradat és több ezer watt teljesítmény várta a bulizni vágyókat, nem kisebb lemezlovasok léptek itt fel, mint a Hyperspace bulikról már jól ismert Hot X, Jay Cortez és Igor Do’Urden, a hazai élvonalat képviselő Budai és Newl, a külföldi sztárok soraiban találhattuk Regis-t (UK), Surgeon-t (UK) és Green Velvet-et (USA). Egyszóval a SYMA csarnokba látogatók a magyar és külföldi techno zene élvonalát hallhatták egy teljes éjszakán keresztül.
Az épület szomszédságában, a Körcsarnokban, a trance és más dallamosabb muzsikák kapták a főszerepet, Sterbinszky, Kühl és Tommyboy a hazai, Chriss Dee és Ben Show (mindkettők UK) pedig a külföldi élvonalat képviselték.
Tippelni szinte lehetetlen, de nagyjából fele-fele arányban osztozott a két helyszín (SYMA/Körcsarnok és Aréna) az emberek áradatán, igaz ez az Aréna nagysága miatt nem volt érzékelhető. Este 11-kor kisebb problémát okozott egy szabad ruhatár fölfedezése (ki is kellett nyitni egy újabbat a 2. szinten), de innentől sem a büfében, sem az általános közlekedésben nem volt fennakadás. Remek ötletnek tartottam, hogy a küzdőtéren felül még a csarnok lelátójának is bizonyos szektorai a megfáradt bulizók szolgálatára álltak, így pár perces szünet erejéig gyönyörködni lehetett a fényekben, a színpadban és a táncoló, ugráló tömegben.
De nézzük a fellépő zenekarokat sorjában. A Bëlga-Supernem-Sziámi hármas abban a fura helyzetben volt, hogy a közönség még egész egyszerűen nem jött be a helyszínre, inkább otthon melegítettek az éjszakára. A Tankcsapda hírnevének megfelelően már komolyabb számú tömeg előtt játszhatott, nem is rosszul. A Kispál és a Borz, a fiatalok nagy kedvence, feledtetni tudta a számomra kiábrándító Szigetes fellépésüket. A Zanzibárnak jutott az a megtisztelő szerep – bár talán a zenekarok sorrendjében, kvalitásuknál fogva hamarabb kellett volna játszaniuk -, hogy bevezessen bennünket a 2004-es évbe. Eljátszották a jól ismert slágereket, igazán együtt éltek a közönséggel. A Heaven Street Seven szokásos, egykedvű produkciójával rukkolt elő, amelyet egyedi és dallamos zenéjével fűszerezett, ez idő tájt talán már egy kicsit lankadt a hangulat. Az Anima Sound System pedig feltette az estére a koronát és egy fergeteges koncerttel ajándékozta meg a nagyérdeműt.
A szám szerint 4. helyszín egy betonárkában volt található, egész pontosan az Aréna küzdőtere alatt. A hatalmas betonoszlopok között megrendezett drum n bass party olyan hihetetlen extázisba hozta a táncoló tömeget, hogy szerintem még többen a mai napig ott ropnák, ha szólna a zene. Az „ereszd el a hajam bulihoz” elengedhetetlen volt a Palotai, Doc Scott kettős szettje (természetesen külön-külön adták elő produkciójukat), amelyekben remekül vegyültek a kőkemény basszusok, és a magasabb röptű vokálok, dallamok is.
A nap első sugarai üdvözölték a tömegközlekedési eszközökre váró, kissé megfáradt bulizókat, hogy mindenki hazatérjen és feldolgozza az élményt. Találkozunk jövőre!
2004. 01. 02.
További Budapest Parádé cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..