Koncert & party beszámolók
Budapest Parádé 2004
Már megint hűvös szelek járnak az ablakok alatt, így elmondhatjuk, hogy éppen időben szervezték meg az augusztus 28.-ai felvonulást. A Parádé idén sem nyújtott többet, mint egy ingyenes, reklámokkal teli tömegcirkusz, de éppen ez is a lényege: elbúcsúzunk a nyártól.
A Parádé sohasem szólt arról, hogy akkor mi most megmutatjuk, hogy mennyire különbözünk, egyediek vagyunk és egyébként is. Számos kritika éri a rendezvényt, miszerint a 600.000 kilátogató ember nagy része az egyszerű külvárosi techno nemzedék sarja, és évről évre nő az igénytelenség, a meztelen nők száma, és ép eszű szülő nem viszi ki a gyermekét egy ilyen megmozdulásra. Szeretnék egy dolgot leszögezni: a Parádéra nem kötelező kimenni.
Én személy szerint minden évben meglátogatom a rendezvényt, és az tény, hogy az évek alatt sokat változott az esemény, például már a 10 éves kislányok is egy szál tangabugyiban üldözik a 11 éves izompólós srácokat, de ezek a dolgok engem nem zavarnak – egy évben egyszer. Sőt, ha hozzáteszem, hogy a felvonultatott zenei stílusokat sem hallgatom egész álló nap, így még a kedves Olvasó azt is gondolhatja, hogy kifejezetten Parádé ellenes vagyok. Az tény, hogy ha valaki el tudja feledni – már miért ne tudná – a feljebb felsorolt észrevételeket, ráadásul még egy kamionra is fel tud jutni, a látvány és az élmény valóban magával ragadó.
De minek kell akkor mégis az a rengeteg reklám? Belépőt szedni egy ilyen rendezvényre lehetetlen, viszont így súlyos összegek esnek el a szervezésre fordítható forrásokból, amit pótolni kell. A cégek szempontjából egy fizetőképes és rendkívül befolyásolható korosztály teszi ki az odalátogató közönség igen nagy hányadát. Ne felejtsük el, hogy ennyi embert megmozgatni – egyszerre – ma Magyarországon finoman fogalmazva is nehézkes. A legtöbb multinacionális cég a hasonló rendezvényekre időzíti új termékeinek bemutatóját, reklámkampányának indító lépését – tehát a nyakunkba zúduló szórólaptenger és plakátáradat természetszerűleg velejárója az eseménynek.
Viszont érdekes lenne azon elgondolkozni, hogy miképpen fordulhat elő a magyar dj-k hegemóniája a Parádén, miszerint egy-egy nevesebb dj akár háromszor is fellép az eseményen. A magyar dj szakma fejlődésének biztosan nem tesz jót ez a tendencia, mivel egészen biztos vagyok benne, hogy számos fiatal lemezlovas megmutatná tudását, csak éppen a kamionok szervezői nem bíznak meg bennük, és amúgy is minél több embert kell a jármű közelébe vonzani – mivel mással, mint a fellépők névsorával.
A Parádé idén is mosolygós arcokkal és táncos lábú fiatalokkal volt főleg tele, és a látogatók számát nézve talán szemet is hunyhatunk a késeléses sérülések és az elcsattant pofonok hallatán. Idén már a nemzetközi megítélése is nagyot fejlődött a rendezvénynek, ennek ékes bizonyítéka, hogy a berlini Loveparade és a párizsi Techno Parade is indított kamiont.
Ezúton szeretném megköszönni az E-Klubnak azt az újabb lehetőséget, hogy a Music.hu stábja fönt lehetett a kamionjukon, és órákon át élvezhette a mind zeneileg, mind látvány szempontjából színvonalas eseményt.
Az este 10-kor véget érő rendezvény után a partizó közönség a városszerte több helyen lévő afterpartykon pörögte át az éjszakát, köztük a legnagyobbon, a Bónusz Partyn 23.000 látogató bulizott hajnalig, igaz, a drum and bass részleg elég sokat késett az indulásal. Fellépett többek között Optical, Matrix, Palotai, Dj. Rush, Monika Kruse, Dr Motte, Mijk van Dijk, Pulsedriver és Kai Tracid.
2004. 09. 01.
További Budapest Parádé cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..