Koncert & party beszámolók
Jártunk 1 koncerten!
Volt ott színház, mozi, musical, Novák, kórus, ütősök, fúvósok, izgő-mozgók, no és egy zongora, mögötte Pici bácsi – szakáll és szemüveg. Három fergeteges, kápráztató órányi hang-fény-kép-élményt kaptunk a közel hatvan fős csapattól, és természetesen Pressertől, aki egyedül is jó néhány számot prezentált zongorájával.
Egy számot kaptunk az Aréna ruhatárában, de kettőt kellett fizetnünk. „Helytakarékosság miatt rakjuk így – tudtuk meg a ruhatáros hölgytől – tizenkét ezren leszünk ma este”. Fél óra várakozás, küzdőtér, lelátók tömve. A két nagy monitoron reklámok, szponzorok képei vibrálnak. A színpad mögötti hatalmas függönyön egyszer csak írógép-stílusú szöveg: tíz pontból álló megállapodás a vendégek és a művészek között. Egymás után pörögnek az oldalak. Kilenc mondat a közönségnek, egy a zenészeknek. Ilyenek, hogy ha jó zenei megoldással találkozunk, nyugodtan fejezzük ki tetszésünket, a bakikat nézzük el, és humoros pillanatként emlékezzünk rá később, a koncert után hazafelé menet Presser dalt dúdolgassunk… a művész pedig legjobb tudása szerint helytáll. Elsőre nagy ováció a közönségtől. Nevetés, taps, hujjogatás. Aztán újra lemegy a tíz pont. Aztán még egyszer, aztán már nem is figyeljük, mert semmi más nem történik. Még egy kis várakozás.
Elsötétül a hatalmas kapszulabelső. Megszólal a „Jól van” refrénű dal, de a színpad közelében állva sehol sem látjuk, hol vannak az előadók. Hátrafordulva, lábujjhegyre állva, nyakunkat nyújtogatva sikerül megtalálnunk a hang forrását; a keverőpult mögött felállított miniszínpadon áll a Fool Moon és Pici bácsi. A dal végén hatalmas ováció, majd pedig újra sötétség. Lassan áttöri a homályt egy fényoszlop, mely a nagy színpadra irányul. Harmonika dallamok ívelnek át a nagy téren, aztán újabbak csatlakoznak hozzá. Szabó Tamás szájharmonikás alakja látszik a fényben, közben csattognak a fotógépek, és a vakuk villanásakor már Presser is feltűnik a zongora mellett. Ő is herflizik. A rövid intró után pedig beül a nagy fekete piano mögé, és már szól is az Angyalok és emberek lemezről A celofán-nap és papír-hold. A színpad is megtelik időközben. Az egész koncert alatt folyamatosan változik a kép, hol csak Presser, hol néhány másik zenész, hol pedig egész nagyzenekar játszik. A gitárt bűvöli Sipeki Zoltán, a dobokon varázsol Borlai Gergő, a szintetizátoros és énekes szerepét Kovax (Presser elnevezésével a Torok) tölti be, vokálozik Voga Viktória és Szirtes Edina (Mókus), utóbbi hegedűjét is kézbe veszi olykor, a basszusgitárt Papesch Péter fogja, Elek István szaxizik, Hámori János trombitál; hol hátul, hol elöl ott a Fool Moon vokálegyüttes (Czutor Ignác, Molnár Gábror, Rácz Gergő, Wodala Barnabás, Németh Miklós); jobb szélen az Amadinda segít be az ütőkkel (Rácz Zoltán, Váczi Zoltán, Holló Aurél, Bojtos Károly); vendégszerepel Falusi Mariann, Rúzsa Magdi, Mihály Tamás, és tiszteletét teszi egy szám erejéig Ladányi Andrea is, aki tánc-mozgásával teszi varázslatosabbá a koncertet.
Egy komoly koncertet, ami mégis tele van meglepetésekkel és vidámsággal. A zenészekből árad a jókedv, a humor, az önkifejezés felsőfokú művelése, ám az alázat és a másik felé való figyelem ugyanúgy jellemző. Presser talán a legvisszafogottabb közülük. Tipikusan „Pici bácsis”, kicsit esetlen, hosszasan válogatott szavaival fűzi befejezetlen mondatait, mégis mindannyian értjük, amit mondani akar. Köszöni a sok szeretetet, a visszajelzést, a tiszteletet, hogy ennyien itt vagyunk, hogy becsüljük művészetéért, eddigi életművéért. Röviden végigmegyünk a történeten, az Omegától az LGT-ig, a színházig és a musicalekig. Egy rövidebb szünet töri csak meg a koncertet, amikor nincs a színpadon egy zenész sem, mégis remek a rendező, Novák Péter megoldása; két szám reggae-s verzióját láthatjuk-hallhatjuk ugyanis addig kivetítve a házfalnyi függönyön és a monitorokon. Színes ruhákban, bohóckodva zenélnek önfeledten mindannyian, s mire vége a „klipnek”, már újra ott a csapat előttünk. A zene pedig csak él, halad a megírt útján, és míg a rengeteg zenész csukott, vagy éppen nyitott szemmel és szájjal lüktet a dallamokkal, van egy ember közöttük, aki csak ül, keze a billentyűket simogatja, és sötét szemüvege mögül figyeli a fiatalokat, akik a szerzeményeinek adnak életet. Ő pedig csupán megfigyel, néha kicsit segít, és persze belebrummog, ha kell. Egy végtelenül szerény művészt tisztelhetünk benne. Vastaps. Kimegy, visszajön, majd közli, hogy a koreográfia szerint még háromszor kéne kimennie, és visszajönnie, így már nem is megy ki, a többi számot egymás után játssza a zongoráján. Aztán feláll, meghajol, integet, imára kulcsolja kezét, meghajol, ezt legalább hússzor, és csak azután megy ki. Végül még egyszer kijön megköszönni a nagy tapsvihart, és mutatja, hogy ő búcsúzik, már nem jön ki többször. És kisétál, eltűnik a göndör fürtös haj, a szemüveg és a szakáll.
Megjegyzés: 1 dal című CD-t kaptunk kifelé menet ajándékba, melyen a Te majd kézen fogsz és hazavezetsz nóta van megörökítve. Füzetke néven megjelent néhányoldalas kiadványt vehettünk a koncert előtt és után, melyben sok érdekes információt tudhatunk meg Presserről és az 1 koncertről.
2009. 01. 25.
További Presser Gábor cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..