Koncert & party beszámolók
Ezért szeretjük az AC/DC-t!
Ezért a mérhetetlen, vakítóan sugárzó energiáért, ezért a felszabadult és felszabadító, erős, magabiztos életörömért! A zene, a rock melletti elkötelezettségért. Azért a “kattantságért”, melyet mindannyian, főleg Angus Young arcán láthatunk; a transzba esett sámán arca ez, aki a szellemekkel hetyeg éppen valami pokolbéli rockszeánszon. És az evilágin is, hiszen a mindenkori közönség azonnal érzi, megérzi, hogy itt nincs mese, nincs mellébeszélés, valami nagyon valódi áramlik le a színpadról, dübörög az emeletnyi hangfalakból, ami magasba lendíti a kezeket és nem is hagyja leereszteni két órán keresztül.
Vegytiszta rock and roll-t és ehhez “gyárilag” járó, a végletekig lepárolt életérzést kapunk, azt, amit vártunk, reméltünk, óhajtottunk. A banda 50-en túl is bebizonyítja, hogy a rock örök és elpusztíthatatlan. A tagok állóképessége és teherbírása elképesztő, Angus – a szokott módon – folyamatos mozgásban és önkívületben végig a színpadon van, immár több mint 30 éve. Láthattuk a szokásos sztriptízt, megcsodálhattuk Angus új, míves, AC/DC emblémás alsóját, láttuk az ismert színpadon fetrengést, háton és fej fölött gitározást, sok kilométernyi rohanást, több emelet magasba emelkedést a látványos színpadi emelőszerkezet segítségével, egykezes, profi, virtuóz játékot és excentrikus, szavak nélküli dialógust a szeretett hangszerrel és a közönséggel. Végig metszően forró, extatikus jelenlét jellemezte a budapesti koncertet is.
Brian Johnson teherbírása sem hétköznapi: a védjeggyé vált, híres, torzított torokhang egy-egy nóta alatt ugyan elveszett a gitárok (túl)hangosítása miatt, de mit sem számított, hiszen az ember hallotta és kiegészítette magában így is. A többiek - összekovácsolódott csapatjátékosként, megbízható kősziklákként - teszik a dolgukat, tolják a ’DC szekerét, pontosabban: fűtik a Rock and roll vonat mozdonyát aggyal, szívvel, vérrel. Az új lemez néhány dala mellett olyan időtálló, soha meg nem unható klasszikusok hangzottak el, mint a Hells bells, a Thunderstruck, a Shoot the trill, a Back in black, a Whole Lotta Rosie, a For those about the rock (We salute you), stb. Brian az első számnál kiszalad a kifutóra, köszönti a magyar közönséget és elnézést kér, hogy nem beszéli a nyelvet. Koncert közben, áthajolva a biztonságiak felett, kezet fog néhány szerencsés rajongóval, akik a színpad előtt lehetnek.
A színpadtechnika nagyvonalú, nem túlbonyolított, a régi koncertekről már ismert elemekkel: a háttérben, a színpad közepén az új album szimbóluma, a Rock’n’ roll train mozdonya látszik, majd a Whola Lotta Rosie alatt régi, kedves ismerősként megjelenik a mozdonyra félig ráterpeszkedve a hatalmas idomokkal rendelkező, felfújt guminő is, ágyúk kapják telibe a közönséget a For those about the rock… alatt, melyek tetemes füstöt okádnak ki magukból, a Hells bells kezdetekor a szintén már ismert, hatalmas ércharang ereszkedik alá, kötelén Brian csüng, no és persze tüzek is gyulladnak itt-ott, színpadon, szemekben, szívekben… A közönség egy részének fején a jól ismert, világító AC/DC ördögszarvak, melyek az egy-egy nóta utáni sötétben vörösen izzó szentjánosbogarakként parázslanak, amerre a szem ellát. A középen elhelyezett nagy kivetítő jóvoltából szerencsére az emeleten ülő, álló tömeg is jól látja a lényeget.
Kőkemény, dögös, klasszikus zenei alapokon nyugvó, kozmetika nélküli rock: ez az, amiért a bandát már több mint 30 éve nem unjuk meg szeretni, csodálni és rajongani érte. Akinek erre nem mozdul meg a belsejében valami (de legalábbis a lába!), az tényleg menjen, és hallgasson valami előre gyártott, műanyag, hamisan tátogó konzervzenét!
ÁMEN!
RZS
2009. 03. 26.
További AC/DC cikkek
Linkajánló
- AC/DC képek, bibliográfia és diszkográfia
- AC / DC (http://acdcrocks.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..