Kosheen
Bibliográfia - Kosheen
Bristolról eddig már sok mindent írtak, de a mi szempontunkból Anglia délnyugati kikötővárosa egy jó ideje az innovatív popzene hazája. Nem nagyon ismerünk olyan helyet, ahol ennyire érvényesülne a breakbeat univerzális, megújuló ereje, mint itt. Érdemes mondjuk csak a Portishead-re vagy a Roni Sizes Reprazent-re gondolni.Nos, most egy új fejezetet kell nyitni a város történetében Kosheen címmel, hiszen egy vadiúj trió hódítja meg szinte pillanatok alatt a világot. Körülbelül két és fél éve történt, hogy Markee Substance és Darren Decoder drum \'n\' bass producerek útjai keresztezték egymást, majd hamarosan kiegészültek az énekesnővel, Sian Evans-szal, így már kész is volt a Kosheen. Az első hallható eredménye ennek az élet által előírt találkozásnak a tavaly előtti évben a Moksha Recordings-nál megjelentetett \"Hide U\" című single volt, amely nemcsak olyan DJ-knek lett a kedvence, mint Frabio vagy Paul Oakenfold, hanem a tavalyi drum \'n\' bass díjat is kiérdemelte. Ezen felül a \"Hide U\" a belga és a holland listákon első helyet is szerzett magának, időnként maga mögé utasítva Britney Spears kisasszonyt. A következő kislemezek, a \"Catch\" és a \"(Slip & Slide) Suicide\" teljesen megalapozták a Kosheen crossover stílusát, mely valahol a klasszikus dalírás és a cutting edge produkciós technika között keresendő. A fentebb említett három dal már adhat valamiféle elképzelést arról, mit is várjunk a \"Resist\" című LP-jüktől.
Egyébként sejthetően Markee Substance és Darren Decoder nem újoncok a szakmában. Miután Darren a nyolcvanas évek végén számtalan, nem igazán sikeres punkegyüttesben tevékenykedett, 1989-ben összefutott a Portishead fejével, Geoff Barrow-val. Ő akkoriban a Massive Attacknak készített néhány dolgot az otthoni kis stúdiójában. \"Még emlékezem, ahogy Geoffnál otthon találkoztunk. Megmutatta nekem a samplert, lejátszott belőle egy kis zenét, majd elkezdett rajta bíbelődni. Ekkor esett le nekem a tantusz.\" Ettől kezdve Darren maga irányította az eseményeket. 17 évesen szögre akasztotta a gitárját, felfedezte magának az Open Air Rave-partyk szabadságát és a samplerek végtelen lehetőségeit.
Markee Substance barátjához hasonló utat járt be. Az élete szülővárosából, Glasgowból Bristolba vezényelte, ahol a 90-es évek elején összetalálkozott Darrennel, akivel együtt sorra csinálták a \"Ruffneck Ting\" című breakbeat partikat. Magukat kinőve aztán napjainkban is igen befolyásos drum \'n\' bass kiadókat hoztak létre Breakbeat Culture és Tech Itch néven.
Itt jön a képbe Sian Evans. Ő állandó vendége volt a Ruffneck Ting partiknak, még akkor is, amikor nem volt belépője. Korábbi életében Sian is sokat járt rave bulikba, de aztán a kisfia megszületése megváltoztatta a szokásait. Felhagyott egy időre ezzel a stílussal, s elsősorban a gyermekére és a szövegírásra kezdett koncentrálni. Egy rövid ideig kiköltözött a fiával a walesi hegyekbe is, ahol egy sátorban éltek. Egy év után megunta ezt az állapotot, visszament Bristolba, ahol hamarosan összetalálkozott Darrennel és Markee-val.
A stúdióban töltött első napjuk rögtön eredményes volt. Sian: \"Még kabátban voltam, amikor meghallottam a zenéjüket, aztán nekiláttunk dolgozni. Ezen a mai napig sem változott sokminden. Gyorsan és hatékonyan
igyekszünk eredményt elérni. Különleges módszer ez. Nagyon tetszik nekem, ahogyan a két srác pillanatok alatt átalakítja a dalaimat, melyeket még a hegyekben írtam. Folyamatosan jó hangulatra törekszenek, ami pozitív táptalajt ad nekem szövegírás szempontjából.\"
A produktivitásuk a \"Resist\" című LP-ben ölt mostanság testet. A hallgatók felé nyújtott magas színvonal nem enged ellenállást semmilyen szinten. A kiváló keveredése a drum \'n\' bassnek, Sian hatásos hangjának, a változatos hangulatoknak és az érett motívumoknak nem hagy kétséget afelől, hogy a Kosheen ezen a területen nehezen felülmúlható. Sian Evans szavaival a \"Resist\" cím sokat jelent: \"Egy gumira tessék gondolni. Ha nagyon megfeszíted, akkor érzed az ellenállást a kezeid között. Ez egy érzés, egyfajta feszültség.\"
Bristol - breakbeat - soul. A történet folytatódik! A \"Resist\" egy különleges debütálás!
Diszkográfia - Kosheen
KokopelliResist
Hungry
Catch
Hide U
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..