Hírek Bulik, koncertek Fesztiválok Interjúk Lemezajánló Fotók / videók Fórum Képeslap Linktár

Madonna

Bibliográfia - Madonna

Mad onna Luisa Veronica Ciccone 1958. augusztus 16.-án született, Bay Cityben, Silvio Ciccone és Madonna Fortin harmadik gyermekeként.
Apja Silvio olasz bevándorlók fiaként küzdötte fel magát a polgári jólétig. Édesanyja hív katolikus szellemben nevelte hat gyermeküket.
Mindössze hat éves volt, mikor édesanyja meghalt, s ez magától értetden helyrehozhatatlan törést okozott a kislány lelkében.
Egész életére rányomta bélyegét a gondoskodó édesanya hiánya (mostohaanyjával soha sem sikerült igazán jó kapcsolatot kialakítania).

tovább »


Ez késbb több dalában is visszaköszönt, mint például: a “Deeper And Deeper”, a “Papa Don’t Preach”, “This Used To Be My Playground”.
Mikor édesapja újransült, sajátos bosszút fogadott: megesküdött, hogy soha többé nem látogatja meg édesanyja sírját.
Ezt 1990-ig sikerült betartania.
Lázadozó teenager éveiben feltnen öltözködött, kihívóan viselkedett, amit az egyébként szigorú erkölcsi elveket valló tanári kar, és sok iskolatársa sem nézett jószemmel.
Testvéreihez hasonlóan neki is zongorázni kellett tanulnia, amit utált. Majd édesapja beiratta egy tánciskolába, hogy a hiperaktív kislány energiáit levezethesse.
Ezekben az idkben Diana Ross, a Supremes, Stevie Wonder és a Monkees voltak a kedvencei.
Imádott táncolni, és hollywoodi filmeket nézni, elhatározta, ha törik, ha szakad, sztár lesz belle.
Tizenkét éves korában kezdett el Christopher Flynn iskolájában táncot tanulni.
Mélységesen szerette, tisztelte tánctanárát.
Mvészetekrl, irodalomról beszélgettek, múzeumokba, tárlatokra jártak. Mély barátságuk akkor is megmaradt, mikor Madonna már befutott sztár volt.
Flynn 1990-ben bekövetkezett halála sokként hatott rá.
A középiskola befejezése után a Michigani Egyetem balett szakán folytatta tanulmányait - apja akaratát figyelmen kívül hagyva.
19 éves korában New Yorkba utazott, a városba, amelyrl annyit álmodott. Be akarta bizonyítani, hogy saját lábára tud állni.
Dolgozott kisebb nagyobb alkalmi munkákat, majd modellkedett Martin Schreiber Képzmvészeti iskolájában a New Schoolban.
Ekkoriban találkozott Dan és Ed Gilroy zenészekkel és Angie Smith-szel akikkel együtt megalapították a Breakfast Club nev együttest. Mindenáron karriert akart csinálni, s ennek megfelelen minden kínálkozó lehetségbe belekapaszkodott.
A 80-as évek egyik nagy diszkó királya Patrick Hernandez ekkoriban “Born To Be Alive” cím számával hódított világszerte.
Madonnának azonnal kapott az alkalmon, mikor felajánlották, neki a fellépési lehetséget háttérvokalistaként Hernandez Párizsi koncertjein.
Öt hónapos párizsi tartózkodás után visszatérve a Breakfast Club-bal folytatta.
Véletlenül összetalálkozott egyik detroiti barátjával Stephen Bray-jel, akivel új zenekart alakított “Millionaires” (Milliomosok) néven.
Olyan klubokban léptek fel, mint a Roxy vagy a Danceteria. A Danceteria sztár DJ-je Mark Kamis figyelt fel elször “Everybody” cím számukra.
ismertette össze Madonnát Michael Rosenblattal, a Sire Records egyik fnkével.
Az “Everybody” 1982. áprilisában került felvételre, mely a diszkókban nagy sikert aratott. Kihívóan öltözködött, és viselkedett.
Ez volt az úgynevezett “Boytoy” korszaka (ilyen feliratú övet viselt). Következ száma a “Burning Up” volt, melyhez elkészítették Madonna els videoklipjét.
1983 júliusában látott napvilágot a The First Album.
Az elsként kislemezre másolt szám a “Holiday” volt, melyet John “Jellybean” Benitezzel - új barátjával - közösen írtak. igazi áttörést azonban csak a ”Borderline” és a “Lucky Star” cím számok hoztak.
A lemez dalainak, a “Holiday” és az “Everybody” kivételéve Reggie Lucas volt a producere.
Aki a popzene irányába vitte el a hangzást, míg Madonna sokkal inkább a diszkóra esküdött.
Már akkor is határozott elképzelései voltak, lemeze hangzását illeten, s ettl kezdve lemeze producereit tudatosan választotta meg.
Következ lemeze a Like A Virgin producere Nile Rogerst, aki korábban David Bowie-val és a Duran Durannal dolgozott együtt.
Tudatosan választotta ki managerét is.
A legjobb managert akarta megszerezni. S ez az ember Freddy DeMann, volt, aki akkoriban Michael Jackson mellett dolgozott.
DeMann ma már nem dolgozik Jacksonnal, Madonna karrierjét viszont a mai napig sikerrel egyengeti.
St az 1992. áprilisában alapított Maverick Records kiadóban is együttmködnek.
Nile-nek sikerült rávenni Steve Brayt is a közös munkára. (Bray szerzeményei az “Into The Groove” az “Angel”, az “Over And Over” és a “Stay”.)
A lemezrl a “Like A Virgin” kavart elször óriási botrányt, melynek videoklipje a rajongókat elkápráztatta, sokak viszont erkölcstelennek minsítették.
További kislemezek a “Material Girl” és az “Into The Groove” voltak.
Ez utóbbi a “Kétségbeesve keresem Susant” (“Desperately Seeking Susan”) cím film zenéjének egyik dala volt.
Madonna népszersége rohamosan ntt.
A dalok és a videoklipek eredményeként voltak hetek, mikor a lemezbl napi 75 000 fogyott az USA-ban.
Kislemezei szinte kivétel nélkül vezették a slágerlistát.
Elfordult, hogy a Top 40-ben 6 száma szerepelt.
1984-ben kapta az els filmszerepét a “Visionquest”-ben, ahol egy bárénekesnt alakít, aki a “Crazy For You” cím számot énekli.
A “Kétségbeesetten Keresem Susant” fszerepére 207 színésznt hallgattak meg, s végül Madonnára esett a választás.
A másik fszereplje Rosanna Arquette volt.
A film szintén csak mérsékelt visszhangot váltott ki.
Ezt követen turnéra indult. A “Like A Virgin Tour” óriási sikerrel zajlott.
A slágerlistákra felkerült a “Material Girl” cím száma, melynek videoklipjében Marlyn Monroe-t idéz ruhában és frizurával jelent meg.
1985. augusztus 13.-án Philadelphiában került megrendezésre a Bob Dylan szervezte Live Aid koncert az afrikai éhezk megsegítésére. Madonna szólóban és a Thompson Twinsszel közösen is fellépett.
Három nappal késbb került sor házasságkötésére Sean Pennel, s következ filmjében a Sanghai Surprise-ban már színészként is partnere volt.
Kapcsolatuk hamar felbomlott, s néhány év mlva elváltak.
Számos filmben játszott, ám nagy álma azonban az Evita címszerepe volt. Ennek érdekében titokban tárgyalt Robert Stigwood producerrel is.
Közben elkészítette új lemezét True Blue címmel.
A legtöbb dal szerzje és producere ismét Pat Leonard és Stephen Bray voltak.
Az elsként kislemezre másolt dal Sean Penn és James Foley azonos cím filmjének a dala, a “Live To Tell”, mely nem csak hogy világsláger lett, de lényegesen ismertebb és híresebb, mint maga a film.
A lemez következ slágerlistavezet dala egy Brian Eliott szám, a “Papa Don’t Preach” volt, majd pedig karrierjének egyik legnagyobb slágere a “La Isla Bonita”.
További két szám került a slágerlistákra az “Open Your Heart” és a “True Blue”.
Ezidtájt kezdett divattá válni, hogy a slágerekre különböz producerek, többféle változatokat, mixeket készítsenek.
A You Can Dance cím lemezen a “Spotlight” cím vadonat új számon kívül néhány korábbi Madonna slágert hallhatunk, Jellybean Benitez dance-mix változataiban.
1987-ben James Foley rendez felajánlotta neki a “Who’s That Girl” (“Ki Ez A Lány?”) cím vígjáték fszerepét.
Az azonos cím sláger (Pat Leonard szerzemény) szintén felkúszott a slágerlistákra. A “Who’s That Girl Turné” szenzációs sikert aratott.
A világot szinte elborította a Madonnamánia.
Sorozatban 11 kislemeze került fel az amerikai kislemezlista els 5 helyezettje közé (ezek közül több, heteken át vezette is azt).
Sokan úgy tartották számon, mint Barbara Streisand óta a legizgalmasabb nt a show-businessben.
Tokioi koncertjére a jegyüzérek 700 Dollárért árulták a jegyeket. Hasonmásversenyeket rendeztek, rajongói klubok alakultak.
A tizenéves lányok öltözködésükben és viselkedésükben is t utánozták. Ebben az idszakban lemezeibl naponta egy millió fogyott.
A Pepsi cég 5 millió dollárt fizetett neki, hogy új dalát a “Like A Prayer”-t felhasználhassa 1989-es reklámkampányához.
A dalhoz készült videoklip ismét nagy felháborodást keltett, s így a pepsi is felhagyott a reklámfilm sugárzásával.
Az egyház és a vallásos emberek heves tiltakozásuknak adtak hangot, a klipben megjelen ég keresztek miatt.
Az azonos cím albumhoz további klipek is készültek.
Az erotikus töltés “Express Yourself” szintén botrányt kavart.
A klip rendezje David Fintcher számára Madonna videoklipjei jelentették az ugródeszkát.
Ma Hollywood egyik keresett mozifilm rendezje. Neki köszönhetk olyan filmek, mint “A Bolygó Neve Halál” és a “Hetedik”.
Szintén a Like A Prayer-en hallható továbbá s “Love Song” cím duett, melyet Prince írt.
1990-es turnéjának a Blond Ambition címet adta.
Nem tett le arról, hogy Marilyn Monroe kaliber sztárrá váljon.
Jóbarátja, a lemezmogul David Geffen biztatására hívta fel Warren Beatty-t, aki már régóta Dick Tracy történetét igyekezett filmrevinni.
Madonna megkapta Breathless Mahoney szerepét. Innen 1990-es albumának címe: I’m Breathless.
A swinges elemeket is tartalmazó dalok jól illeszkednek a századeln játszódó film hangulatához.
Egyetlen szám lóg ki a sorból, és ez a “Vogue”, mely karrierjének egyik legnagyobb slágere volt.
A lemez közremködi Patric Leonard, Shep Pettibone, valamint a huszadik század egyik legnagyobb dalszerzje, a West Side Story szövegírója Stephen Sondheim.
írta a film egyik csodás betétdalát a “Sooner Or Later”-t is, melyet Oscar-Díjjal tüntettek ki.
Még 1990-ben jelentette meg The Immaculate Collection cím lemezét, melyen 11 listavezet, valamint 2 vadonat új szám is szerepelt: a “Rescue Me” és a Lenny Kravitz által írt dal, a “Justify My Love”.
Ez utóbbi nagyobb botrányt kavart, mint bármi eddig Madonna körül.
A videoklipben megjelen erotikus jelentek óriási közfelháborodást okoztak.
Az MTV néhány órányi játszás után levette msoráról.
Válaszlépésként a videoklipet megjelentették videon.
Ez volt a showbusinessben az els single video, mely a nagy ellenkezés által felkorbácsolt érdekldésnek köszönheten mintegy 2 millió példányban fogyott el néhány hét alatt az USA-ban. A klip azóta sem került rá egyetlen kereskedlmi forgalomba került, még az “Immaculate Collection” videora sem.
Mire a kedélyek megnyugodtak, némi szünet után 1992-ben egy szomorú, önvallomásszer balladával hódított ismét: “This Used To Be My Playground”, mely a “Micsoda Csapat” cím film egyik betétdala volt.
A “With Honors” cím filmben pedig a fcímzenét köszönhetjük neki, ez volt az “I’ll remember”.
Az év áprilisában alapították a Maverick Records-ot, mely egy vegyesvállalat Freddy DeMann és a Time Warner cég között, melynek Madonna a feje, és mvészeti vezetje.
Ennek a posztnak a betöltéséért évente mintegy 2-5 USD-t kap. (Pénzügyi szakértk a cég piaci értékét mintegy 150 millió USD-re teszik.)
A kiadó els szerzdtetett mvészei a Candlebox rockzenekar els lemezébl 3.5 millió lemez fogyott világszerte.
Második leszerzdtetett mvészük pedig Alanis Morissette, akinek els, “Jagged Little Pill” cím albumából több mint 25 millió fogyott, s ezzel minden idk legsikeresebb bemutatkozó lemeze. (Alanis egyébként 4 Grammy-díjat is nyert 1996-ban.)
A Maverick színeit ersítik továbbá a Prodigy, az Erasure, MeShell Ndgeocello és a feltörekv Deftones rockzenekar is - csak hogy néhány példát említsünk.
Szintén 1992-ben jelent meg Erotica cím lemeze, mely sokak szerint karrierjének egyik legjobban sikerült albuma.
Az album társproducere, s a dalok többségének társszerzje Shep Pettibone.
Az album egyik legnagyobb slágere a Davenport/Cooley jazz klaszzikus a “Fever”. “Rain” cím videoja, melyben fiúsan rövid, fekete hajjal jelent meg, az MTV Europe nézinek 1993-as szavazásán elnyerte "az év legstílusosabb videoja" címet.
1994-es Bedtime Stories leginkább lírai hangzású lemeze.
A producerek és dalszerzk között szerepelnek: Babyface, Nellee Hooper (aki Björk lemezeinek készítésében is részt vett) és Dallas Austin, st a “Sanctuary” cím balladában Herbie Hancock.
A “Bedtime Story” cím számot Björk írta, mely ettl egészen különleges felvétel Madonna repertoárjában, a hozzá tartozó video pedig karrierjének egyik legszebbje.
Az album legnagyobb slágere a “Take A Bow” világszerte slágerlistavezet volt.
Videoklipje, melyben egy bikaviadal részletei is láthatók, ezúttal az állatvédk ellenkezését váltotta ki.
Mely ezúttal is inkább hozzájárult a még nagyobb felhajtáshoz, mintsem hogy ártott volna megítélésének, vagy a lemez fogyásának.
Egy évvel késbb, a lágyabb, líraibb vonalat folytatva jelent meg a Something To Remember, cím balladásgyjtemény, melyen a címadó 1990-es Stephen Sondheim dalt is beleértve 12 szerelmes dalt hallhatunk. Közöttük a “Like A Virgin”-rl való “Love Don’t Live Here Anymore”. Érdekesség az egy gitár kísérettel eladott “One More Chance”, valamint Marvin Gaye “I Want You” cím slágerének feldolgozása.
Szép keretbe fogja a lemez zenéjét, a dal kétféle változata.
Mindkettnek a hangzását Nellee Hooper producer határozza meg, a nyitó felvétel különlegességét pedig a Massive Attack közremködése adja.
Madonna titka talán éppen ebben áll, hogy mindig tud meghökkent, szokatlan, váratlan dolgokkal elrukkolni, mégis amibe belekezd mindig kiváltja a közzönség elismerését.
Megújulás lehet a kulcsszó. Mindig tudjuk, hogy rövidesen hallat majd magáról, s biztosak lehetünk abban, hogy ismét valamivel meghökkentvel áll el, ám soha sem tudhatjuk, hogy mi lesz az.
Ez az egyik dolog, ami t a legnagyobb sztárrá emelte, s ami miatt nem ununk rá soha.
Következ nagy dobása az Evita film címszerepének eljátszása és eléneklése volt.
Évekig küzdött, mindent latba vetett, hogy megkapja a szerepet. Mindenkinek van egy hivatása, neki, úgy érezte, ez a szerep.
Bár filmjei általában mérsékelt sikert arattak, önmaga mindig is inkább színészn akart lenni.
Ezirányú törekvéseinek megkoronázása volt ez a film, melynek szerepét mindössze 1 millió dollár fejében is elvállalta.
Az Andrew Lloyd Webber - Tim Rice új változatán több mint száz zenei változtatást eszközöltek. Ezek közé sorolható egy új ballada beiktatása “You Must Love Me” címmel.
Ez 13 év óta az els közös munkája volt a Webber - Rice szerzpárosnak, ezt másolták elször kislemezre, a Golden Globe és az Oscar díjat is elnyerte.
Madonna alakításáért a "legjobb musicalszínészni" Golden Globe szobrocskát vihette haza.
Megérdemelten, hiszen a szerepben minden addigi teljesítményét felülmúlta.
Ének- és táncórákat vett, több könyvet elolvasott Evita Peronról.
Számunkra érdekes, hogy a film több jelenetét Budapesten forgatták.
Ezzel az alakítással színészni és énekesi karrierjének csúcsára jutott.
Ugyanebben az évben életének egy másik nagy vágya is tejlesült. Megszületett Lourdes névre keresztelt kislánya, aki saját bevallása szerint a legnagyobb boldogságot, békét, megnyugvást adja számára, mint bármi más, st pozitív értelemben formálta egyéniségét.
Kislánya nevét egyébként egy francia gyógyüdül falu nevérl kapta. Édesanyja mindig szeretett volna eljutni ebbe a faluba, ám sohasem sikerült neki. Azt, hogy kislánya fog születni, ösztönösen megérezte.
Ám a nyughatatlan szupersztár most sem hallgatott sokáig.
Régóta szerette William Orbit zenéjét és próbaképp írtak néhány dalt. Az eredmény arra ösztönözte, hogy felkérje Orbitot a Ray of Light lemezén való közremködésre.
Együtt írták és készítették a dalokat, st Orbit gitározik is több lemezen.
A lemez hangzása leginkább az “Erotica”- cím albumhoz állt közel, mégis teljesen szokatlan, de nem idegen Madonnától.
A lemez els kislemezre másolt száma a lírai hangvétel “Frozen” (társszerz a régi jóbarát, munkatárs Pat Leonard) volt. Videojában egy boszorkányt alakított - zseniálisan.
A klipet egyébként “Az angol beteg” cím film egyik jelenete ihlette, mikor a fhs gyalog vág neki a sivatagnak, hogy beteg kedvesének segítséget hozzon.
Ez a jelenet olyannira meghatotta Madonnát, hogy ennek hatására a klip színhelyéül egy sivatagot választottak.
A színhely és a koreográfia egyaránt illeszkedik a dal hangulatához.
Az Evita szerepre készülve rengeteget tanult, ének és táncórákat vett.
Ezek sokat fejlesztettek éneklési módján és mozgásán is, melynek ékes tanújelét adja az új lemezen és az új videón is.
Személyisége számos - pozitív - változáson ment át. Kislánya megszületése, az Evita szerep által nyújtotta élmény és tapasztalat, a jógával való megismerkedése és más események érettebbé, felnttebbé, kiegyensúlyozottabbá tették - saját bevallása szerint.
Ez tükrözdik zenéjében is.
A “Little Star” mely egy altatódal, melyet kislányának írt, kifejezdik benne az öröm, amit Lourdes létezése okoz édesanyjának.
A “Skin”az élet vadságáról, kegyetlenségérl szól. A “Drowned World/Substitute For Love” témája egy sztár életének zaklatottsága: “Egy sztár számára a nagy népszerség nem helyettesíti egy másik ember szinte szeretetét.” - nyilatkozta.
További különlegesség egy szanszkrit nyelven megszólaló dal a “Shanti/Ashtangi”. Mai egy 13. századból származó ima az emberiességért, melyet Madonna jógatanárától tanult.
A “Sky Fits Heaven” Madonna kabalája errl az albumról. A második kislemez a dinamikus, címadó felvétel a “Ray Of Light” volt, ami nagy sikert aratott a rádióknál is.
A “Ray Of Light” a megjelenés hetében 3 millió példányban fogyott világszerte.
2000. szeptember 19.-én megjelent az új Madonna album, címe: Music.
A Music Madonna tizennegyedik (!), és talán a legszemélyesebb, legintimebb albuma.
„Sohasem akarom ismételni magam. Az utolsó albumom hangzása nagyon tömény, a hangulata pedig sokkal inkább befelé forduló volt. Most pedig mind szövegben, mind hangzásban nyitni szeretnék. Szerencsére olyan közreműködőkkel dolgoztam, akik pontosan megértették, mit is akarok.”
A tíz új dal elképesztően új stílus- és hangzásvilága elsősorban Mirwais Ahmadzainak köszönhető.
A fantasztikus francia előadó, producer, dalszerző remix készítő végigkísérte a ”Music” megszületését a dalszerzési periódustól a stúdiómunkálatokig, New Yorktól Londonig.
Madonna és Mirwais mellett William Orbit is dolgozott az albumon és egy csapat más, gondosan kiválogatott közreműködő is: Guy Sigsworth, Mark „Spike” Spent, Damian le Gassick és Joe Henry.

Madonna: aki mindig megújul, aki mindig új arcát mutatja felénk, aki mindig elbűvöl minket varázslatos egyéniségével.
Madonna igazán színes karrierjét a 2001. november közepén megjelent válogatásalbum próbálja meg összefoglalni: a GHV2 (Greatest Hits Volume 2) 1991-től eleveníti fel a legnagyobb sikereket.


ÉRDEKESSÉGEK

Mit szeret Madonna?

1. Étkezés

Néhány recept, melyeket saját szakácsa, Peter Chaplin fejlesztett ki speciálisan Madonna számára, hogy a turnék alatt megrizze jó ernlétét.

Fitness tészta

Vegyünk egy zacskóval a kedvenc száraztésztánkból. Legjobb a közönséges, 300 grammos adag. Készítsük el a csomagon lév használati utasítás szerint. Vigyázzunk, nehogy kihljön, amíg a zöldséget csináljuk.
Egy nagy serpenyben hevítsünk fel négy evkanál étolajat. Adjunk hozzá kb. fél kiló gyufaszálnyi darabokra vágott vegyes zöldséget (sárgarépát, zellert, paprikát). Aztán pirítsunk két percig négy kávéskanál zúzott fokhagymát meg egy kávéskanál frissen rölt borsot és 15 dkg nem sózott kesudiót. Majd négy evkanál szójaszószt öntsünk fel 2 dl vízzel. Öntsük rá a zöldségre, és az egészet keverjük össze a tésztával. Metélhagymával vagy sárgarépaszeletekkel díszítve tálaljuk.

Sárgabarack Aerobic-Curry

Evkan álnyi olajat öntsünk egy nagy serpenybe, és pirítsunk apróra vágott vöröshagymát. Adjunk hozzá egy felszeletelt sárgarépát, és egy apróra vágott paszternákot. Öntsünk hozzá 1/2 kávéskanálnyi curryport és az egészet pároljuk 1 percen át. Használhatjuk ehelyett Madonna kedvenc fszerkeverékét: csipetnyi citromf, chili, koriander, barna és sárga mustármag, kömény és gyömbér.
Adjunk mindehhez 2 db nagy, szeletekre vágott paradicsomot, néhány gyufaszál vékonyságúra vágott gyömbérszeletet és 4 dl sárgabaracklevet. Az egész keveréket 10 percig fzzük, majd hozzáadjuk a sárgabarackokat és ismét 10 percig fzzük. Kevés kukoricakeményítt öntsünk fel vízzel és adjuk hozzá, hogy az egész srbb legyen. Díszítésként friss koriandert, citromszeletet és currypépben ftt tofukockákat adjunk hozzá.

Atlétaeledel

K everjünk össze 15 dkg napraforgó- és tökmagot 70 gramm nem sózott földimogyoróval. Pirítsuk 15 percig 120 °C-os sütben. Vegyük ki, keverjük újra össze, és rakuk vissza még 10 percre. Ezután vegyük ki, majd adjunk hozzá kevés szójaszószt és tegyük félre.
Fzzünk meg egy nagy szem burgonyát, szárítsuk meg és tegyük félre. Nagy fazékban tegyünk fel 30 dkg cstésztát fnni. Fzzük tíz percig. Ezután hevítsünk fel egy evkanálnyi olajat egy kis serpenyben, és 3-4 perc alatt süssük át a burgonyát. Adjunk hozzá egy evkanálnyi paradicsompépet és két evkanál zöldséglevest.
Szrjük le a tésztát, majd öntsünk rá egy evkanál olajat és tegyük vissza az edénybe. Adjuk hozzá a ftt burgonyát, alaposan keverjük össze. Szórjuk meg dióval és a magokkal. Bazsalikommal díszítve tálaljuk.

2. Öltözködés

Rendkívül kényes arra, hogy mit visel. Kedvenc divattervezi: Jean Paul Gaultier, Franco Moschino és Versace. Gaultier tervezte többek között a Blond Ambition tour kosztümeit is.

3. Frizura

Fodrásza Victor Vidal. Neki köszönhet a Marilyne Monroe-i szkeség mely már a “Material Girl” klipjében is megjelent, a “Like A Prayer”-ben látott barna félhosszú hajviselete, a lázadó tini frizurája a “Papa Don’t Preach”-ben, és még folytathatnánk.

4. Kozmetika

A hollywoodi személyiségek körében nagyon keresett Cloutier kozmetikai szalon két fnöknje Francesca Tolot és Joanne Gair smikelik legtöbbször.

« bezár

Diszkográfia - Madonna

1983. THE FIRST ALBUM
slágerek: EVERYBODY BURNING UP
LUCKY STAR
BORDERLINE
HOLIDAY

1984 . LIKE A VIRGIN
slágerek: LIKE A VIRGIN
MATERIAL GIRL
INTO THE GROOVE

1985. TRUE BLUE
slágerek: LA ISLA BONITA
PAPA DON’T PREACH
TRUE BLUE
OPEN YOUR HEART
LIVE TO TELL

1986. YOU CAN DANCE
korábbi slágerek dance változatai:
HOLIDAY (The First Album-ról))
EVERYBODY (The First Album)
PHYSICAL ATTRACTION (Like A Virgin)
OVER AND OVER (Like A Virgin)
INTO THE GROOVE (Like A Virgin) + dub verzió.

tovább »


WHERE’S A PARTY (True Blue) + dub verzió
+ I új dal a “SPOTLIGHT”

1989. LIKE A PRAYER
slágerek: LIKE A PRAYER
EXPRESS YOURSELF
CHERIS

1990. I’M BREATHLESS - Music from and inspired by the film Dick Tracy
slágerek SOONER OR LATER
HANKY PANKY
SOMETHING TO REMEMBER
VOGUE

1990. THE IMMACULATE COLLECTION
Válogatás nagy slágereibl:
HOLIDAY
LUCKY STAR
BORDERLINE
LIKE A VIRGIN
MATERIAL GIRL
CRAZY FOR YOU
INTO THE GROOVE
LIVE TO TELL
PAPA DON’T PREACH
OPEN YOUR HEART
LA ISLA BONITA
LIKE A PRAYER
EXPRESS YOURSELV
CHERISH
VOGUE
+ 2 új dal
JUSTIFY MY LOVE.
RESCUE ME

1991. EROTICA
slágerek: EROTICA
FEVER
DEEPER AND DEEPER
BAD GIRL
RAIn

1994. BEDTIME STORIES
slágerek: SECRET
TAKE A BOW
HUMAN NATURE
BEDTIME STORY

1995. SOMETHING TO REMEMBER
Balladásgyjtemény: I’LL REMEMBER
TAKE A BOW
YOU’LL SEE
CRAZY FOR YOU
THIS USED TO BE MY PLAYGROUND
LIVE TO TELL
LOVE DON’T LIVEE HERE ANYMORE
SOMETHING TO REMEMBER
FORBIDDEN LOVE + 3 új szám
YOU’LL SEE; ONE MORE CHANCE; WANT YOU

1996. EVITA FILMZENE - Andrew Lloyd Webber és Tim Rice musicaljének címszerepe
slágerek: YOU MUST LOVE ME
DON’T CRY FOR ME ARGENTINA
ANOTHER SUITCASE IN ANOTHER HALL
BUENOS AIRES

1998. RAY OF LIGHT
slágerek: FROZEN
RAY OF LIGHT
CANDY PERFUME GIRL


1999. MUSIC
slágerek: MUSIC
DON’T TELL ME
WHAT IT FEELS LIKE FOR A GIRL
AMAZING

2001. GHV2

« bezár

Madonna cikkek