Alcazar
Bibliográfia - Alcazar
Ha a \"Casino\"-ra gondolunk, akkor rögtön eszünkbe jutnak a következő fogalmak: pénz, gazdag emberek, zsetonok, játékasztalok, ujjongások és csalódások. Sokaknak sztárok ugranak be az emlékezetükbe, akik olyan filmekben szerepeltek, ahol ez a bizonyos helység fontos szerepet kapott: Robert DeNiro, Joe Pesci, Sharon Stone, stb. Aztán vannak olyanok is, akikben a baden-badeni gazdag nagynéni emléke jön elő, aki 15 évvel ezelőtt állandóan csokoládét és cuppanós csókokat osztogatott vagy lehetőséget ajánlgatott, hogyan lehet pénzt mosni legálisan.Az Alcazar esetében a \"Casino\" egy magas színvonalú keverékét jelenti a különböző dance-stílusoknak.
A dance egy különleges jelenség: gyors lefolyású, innovatív és soha nem mutatja meg az igazi arcát, egyszerűen mindenkinél más. Nem is lehet megtestesíteni: különböző projektek próbálkoznak DJ-k és énekesek segítségével megszemélyesíteni a műfajt, de igazán ez még nem sikerült senkinek. Ez mindig is maga a zene marad, s ebben a kategóriában egyelőre nem az ének fog dominálni. A zenei ipar is inkább szívesebben próbálkozik azzal, hogy lány- és fiúcsapatokat futtat valami hasonló stílusú
zenére, ennek legalább van értelme biztosan, s nehezebb befuccsolni.
Ha belegondolunk, a dance egy gyors lefolyású esemény más szempontból is. Vagy biztosan és hamar beválik, s akkor orrán-száján ömlik a pénz vagy csöndesen elhal a kísérlet, s nem marad más, csak a fájdalmas emlék.
Az Alcazar most egy új felállással próbálkozik, s nyugodtan mondhatom nem sikertelenül: a már biztosan bevált innovatív elektronikus zenét saját zenészi múltjuk ismereteivel kívánják kiegészíteni, ami egészen sajátos és mégis közkedvelt arcot alakít ki számukra.
Az Alcazar tagjai körülbelül 2 éve találkoztak először össze. Andreas Lundstedt annak idején igen elismert szólóművész volt Svédországban, Tess egy zenei színháznak volt a csoportvezetője, Annikafiore pedig épp akkoriban debütált színészként (Frida) az ABBA musical-ben.
Andreas éppen azon gondolkozott producereivel Alexander Barddal és Anders Hanssonnal, hogy merrefelé mozduljon el a következő nagylemezének a zenei irányvonala. Az elhatározás, hogy átveszik az angol stílust, már régóta megszületett, ez nem is volt kérdés. A producerek azt javasolták Andreasnak, hogy a barátait és kollégáit, Tesst és Annikafioret is vonja be a munkába, így aztán megalakult az Alcazar. Hamarosan aztán aláírták a szerződést a svéd BMG-vel.
A csapat mindhárom tagja bedobta a közös kalapba az ismereteit: Andreas a szólóművészi karrierjéből, Tess a színházból, Annikafiore pedig a zenés színházból hozott egy kis hozzávalót. Ebből az egészből alakult ki az az egyedi keverék, amely a stúdióban a \"Casino\" címet kapta. Egy valódi, monumentális diszkó eposzt vehetünk a kezünkbe, ha már megvettük az albumukat.
Olyan parti stílusú slágerektől, mint a \"Crying At The Discotheque\" (tartalmaz Sample-eket Sheila B. \"Spacer\" című diszkó klasszikusából) és a \"Paris In The Rain\", a szintetizátor himnuszokon keresztül, mint a \"Don\'t Leave Me Alone\" és a \"Transmetropolis\" (hasonlóságot lehet felfedezni a Human League stílusával), egészen az etnikus beállítottságú \"Ritmo Del Amor\"-ig szinte minden megtalálható ezen az albumon. Van rajta feldolgozás, erre példa Jaques Brel \"Seasons In The Sun\" című dalának cover-verziója, találhatunk balladát \"Tears Of A Clone\" címmel és drum \'n\' bass fevételt is, mely a \"Salome\" címet viseli. Ha már itt tartunk, akkor nem szabad kifelejteni a táncparkett ördögeinek szánt \"Stars Come Out At Night\" és \"Baby Come Back\" című slágergyanús számaikat sem.
A \"Casino\" egy jó órás utazás a dance-zene világában. Az Alcazar ezzel a munkájával nem csak azt bizonyítja be, hogy biztosan ismeri és használja az általa prezentált stílusokat, hanem azt is, hogy képes a felvételeiben egy sajátos névjegyet hátrahagyni a szövegek tekintetében.
A stílusuk az egyedi vokálhangzásból, a harmónia megfelelő kialakításából, a tematikai sokoldalúságból és az eredeti szövegeikből tevődik össze. Dalaik témája nagyrészt a városi életmód megjelenítése, melyben hangsúlyt fektetnek az éjszakára, az emberek különbözőségeire és az ebből adódó érdekességekre.
Az Alcazart a szakemberek és az ismerőseik egy hibrid csapatnak tartják, akik valahol az ABBA, a Daft Punk és az Army Of Lovers között helyezkednek el. Mindez szerintük a videóklippjeikben is visszatükröződik. Az biztos, hogy a vidámság és az eredetiség sokkal fontosabbak az együttes tagjai számára, mint a kihívó stílus.
Miután Skandinávia már számtalan olyan együttest hozott a világra, melynek A betűvel kezdődött a neve, nyugodtan mondhatnánk, hogy eggyel több. DE! Mivel eddigi A betűseik mind nagyon sikeresek lettek, ezért érdemes odafigyelni, hogy az Alcazar mit kezd ezzel a szép tradícióval. Az indulásuk minden esetre egyáltalán nem volt rossz, hiszen az album és az első maxi, a \"Crying At The Discotheque\" is komoly eredményeket tudhat már maga mögött.
Diszkográfia - Alcazar
AlcazarizedCasino
This Is The World
Don\'t You Want Me
Sexual Guarantee
Crying At The Discotheque
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..