Radiohead
Bibliográfia - Radiohead
A Radiohead: Colin Greenwood (basszus), Ed O’ Brien (gitár, háttérvokál), Phil Selway (dobok), Thom Yorke (vokál, gitár, zongora) és Tony Greenwood (gitár, zongora stb.)Utolérhetetlen és egyedi, a Radiohead underground zenekar volt a „Pablo Honey” amerikai sikeréig és a „The Bends” világhíréig. Az angol sajtóban sohasem szerepeltek az ’ígéretes zenekarok’ között. A népszerűségüket a közönségnek köszönhetik. A kilencvenes évekig a reflektorfénytől távol fejlődtek. A Radiohead tagjai először iskolai barátok voltak, aztán megalakították a bandát, aztán tanultak meg játszani a hangszereken. Az iskolai vakációk alatt találkoztak (Thom, az Exeter-i egyetem DJ-je volt). 1991 nyarán indultak el komolyan is és hetek múltán felkarolta őket a Parlophone.
1992
Angliában kiadják az első – egyelőre kislemezt a „Drill”-t és a fellépések (mindenféle zenekarok előzenészei voltak) kezdtek egy nagyon ragaszkodó rajongótábort kialakítani. Amíg a következő dalt vették fel egy olyan dallal melegítettek be, amivel próbákon játszadoztak és észre sem vették hogy megy a szalag. A „Creep”-et spontán vették fel, egy lejátszásból és sokan később úgy jellemezték, mint a „legjobb rockok egyike az Everest óta”. A hírhedtté vált gitártörés a háttér előtt, az Johnny G amint épp el akarja rontani azt a azámot, amelyet eleve nem szeretett. Ez egy pozitív dal, ami arról szól, hogyan meríthetünk kreativitást az önutálatból. Nem játszották a rádióban és nem volt slágerlistás dal. Sohasem lett a „hét nótája” sehol. És mégis a Föld bolygó huszadik századi himnuszainak az egyikévé vált.
1993
A szájhagyomány segítségével az újévi turnéjukra teljesen minden jegy elkelt. Egy újságíró is bejutott az egyik koncertre és megjegyezte, hogy a „Radiohead tökéletes”. A következő single az „Anyone can play guitar” volt az első angliai sikerük (32.) és három héttel később megjelent az első albumuk, a „Publo Honey”. Ez pedig ismét megnyitotta a kapukat a brit és ír zenék előtt, hogy sikeresek legyenek az USÁ-ban. A következő single, a „Pop is dead” nincs rajta egy albumon sem. Kedvezőtlen kritikát kapott, csak párszor játszották a rádióban és 42. lett a slágerlistán. A brit média által teljesen figyelmen kívül hagyva hagyta el a Radiohead az országot, hogy az USÁ-ban és Európában turnézzanak.
… Az USÁ-ban egyszerűen nem tudott elegük lenni a Radiohead-ből. A „Creep” és a „Publo Honey” az egész nyarat a Billboard listán töltötte és a kisebb klubokba tervezett turnéjuk még a megérkezésük előtt teljesen el volt adva. Eleinte, Suede amerikai turnéja miatt, nem is emlegették a Radiohead sikerét, de 1993 júniusában a londoni Evening Standard újságcikkét, aminek címe – „Az ismeretlen brit zenekar megszállja az USÁ-t” – Steve Wright, a Radio 1 DJ-je megemlítette a rádióban. A brit média azóta vesz tudomást a Radiohead-ről.
Kizárólag az USÁ-ban aratott sikere és a rajongók igényei miatt a „Creep”-et újra kiadták Angliában, de ezúttal már többet játszották a rádióban és a slágerlistán egészen a hetedik helyig jutott, nem is mozdulva a top 20-ból egy hónapig így is bizonyítva hogy az Államok-beli siker nem volt véletlen. A Radiohead ekkor USA turnéra indult a Belly-vel, Kanadába a Tears For Fears-zel és az Egyesült Királyságokba meg Európába James-szel.
1993 végére a Radiohead mindenhol a világon bevette magát a zenekedvelők szívébe és ott is maradtak, minden kiadott albummal több barátot szerezve.
A Radiohead 1993 évének a végére elnyerte a közönség elismerését, de kizárólag a saját kemény munkájuk alapján (többek közt a 120 fellépéssel)… A világszerte való ismertség árnyékos oldala volt, hogy a „Creep” nem csupán megcsinálta a Radioheadet, de majdnem el is pusztította. Kolonc lett a nyakukon. Ők lettek a „creep srácok”. Még annak a koncertsorozatnak a taposómalmában, amit voltaképpen a „Creep” tett lehetővé, már megírták a The Bends nagy részét és frusztráltak voltak, szerettek volna tovább lépni. Mellette volt még az az őrület is, ami a hírnevet kíséri, és amivel szintén meg kellett küzdeniük. Volt egy pont, amikor úgy látszott, nem csinálják meg még a The Bends-et sem, de egy ennyire összetartó banda csak megerősödve kerülhetett ki ebből a küzdelemből.
1994
1994-ben egy év szabadságot vettek ki, hogy egy új nagylemezt vehessenek fel John Leckie producerrel (Pink Floyd, Magazine – Radiohead heroes stb.) Ezeknek a daloknak a demói már akkor léteztek, még mielőtt a „Pablo Honey”-t kiadták volna. A Radiohead gyakran tesztel a legújabb dalai előtt.
A májusi világkörüli turné mindenhol meleg fogadtatásra talált. Az USÁ-ban megismétlődött a korábbi minta: először a közönség, csak aztán a kritikusok elismerése. A koncertek fergetegesek lettek. A London Astoria aztán később az első videójuk is lett – senki sem jött volna rá, hogy Thom alig tudott járni aznap este (előző este Manchesterben eltörte a bokáját). Itt volt a nagy lehetőség, hogy az áhított „Pop is dead”-et élőben is előadják… A Glastonbury fesztiválon is ott voltak és Blurt kísérték, aztán délután átmentek a Reading-i fesztiválra, ahol a főszínpadon a közönség felől fújt a szél és semmit sem lehetett belőlük hallani… valószínűleg a legrosszabb élő fellépésük volt.
A „My iron lung” ’94 szeptemberében, amely egy éve az első kiadott kislemezük volt, „túl érdesnek” találtatott a nappali rádióműsorokba és a szokásos csipkelődő kritikákat kapta, mindezek ellenére egy fergeteges angliai turnét követve top 30 dal volt. A rajongóik seregei lojálisak maradtak és nagyon földuzzadtak. A Radiohead VILÁGSZERTE tömött, hangosan éneklő házak előtt játszott.
1995
A Radiohead rajongói számára 1995 a W.A.S.T.E. információs levelezőlistán elhangzó óvatos pletykákkal kezdődött. A „The Bends”-ről való előzetesek annyira nagy érdeklődést generáltak, hogy a világ minden részéről 70 újságíró repült oda, hogy láthassa az előadást. A „High and dry”-jal a Radioheadnek lett egy top 20 slágere és a „The Bends”-re adott általános reakció lenyűgöző volt.
A Radiohead az év legnagyobb részét a turnén töltötte és többek között az REM-mel és Neil Young-gal léptek föl. Bejelentették az első angliai nagyszínpados koncertturnéjukat, amire rettentő gyorsan elfogytak a jegyek, anélkül, hogy a média az Oasis – Blur vitában észrevette volna.
1995 szeptember
A Radiohead szalagra vette a „Lucky”-t a „Brit pop krémjével” együtt, a „HELP” számára, ami milliókat gyűjtött össze a boszniai gyermekek számára. A „Lucky”, amelyet a lemez egyik legjobb dalának tartottak, lett az első HELP kiadás első dala. Ironikusan balszerencsés módon, az XFM és két skót helyi csatorna segítőkészségén kívül a „Lucky”-t egyáltalán nem játszották nap közben a rádióban éppúgy, mint annak idején a „Creep” első kiadását. Ez persze nem igazán számított, mert a HELP album hatalmas sikere azt jelentette, hogy az emberek hallhatták a Radioheadet, akik ennek következtében persze ismét növelni tudták a rajongói táborukat a következő single megjelenésének idejéig. Szintén eléggé balszerencsés módon, a Radiohead a Soul Asylummal indult közös turnéra az USÁ-ba, de az első napon ellopták az összes felszerelésüket.
1995 decemberére ők voltak az kevés brit zenekar egyike, akik sokat adtak el Európában és az 1995-ös évet egy nagy karácsonyi rádiókoncerttel fejezték be az USÁ-ban, az Oasis-szal együtt.
1996
’96 kezdetére a Radiohead tagjai megbecsült zenészek voltak a világ legismertebb művészei között és gyakorlatilag semmilyen sajtójuk vagy rádióidejük nem volt. A ’Street spirit’ volt akkoriban a legnagyobb slágerük (5) és a „The Bends” visszatért a top 10-be (mégpedig a negyedik helyre, ami magasabb, mint a megjelenése idején az hatodik.) Az addigi legmagasabb slágerlistás helyükkel, immáron sokan keresték a Radioheadet, de miután épp egy évvel előbb adták ki a „The Bends”-et, most éppen pihenőévüket töltötték. Hátrahagyták a szenzációra túlzottan éhes brit sajtót, amelynek most már ismét várnia kellett, hogy felfigyelhessen a velük történtekre.
A Brit Awardson meglepetésként jött a „Legjobb album”, „Legjobb video” (Just) és a „Legjobb zenekar” kategóriákra történő jelölésük. A díjat egyébként 1996-ban az Oasis nyerte. Thom, és Brian Eno pedig átvette a Freddy Mercury Award-ot, azoknak a művészeknek a nevében, akik részt vettek a „HELP” album készítésében.
1996-ban Anglián kívül turnéztak és az új anyagukon dolgoztak. Pár élő koncertjük is volt otthon; titkos bulik Oxfordban (egy, csak 18 éven aluliaknak!) az első élő bemutatója a „Paranoid Android”-nak és egy dublini koncert. Egy W.A.S.T.E. rajongói klubos koncert pedig a manchesteri Apollóban pedig a T-in-the-Park (tea a parkban) újságcímet érdemelte ki és a Galway Művészeti Fesztiválon is felléptek. Thom énekelt egy duettet a Drugstore albumán (és néhány koncertjükön is megjelent, mint vendég). Később pedig az egyik single-jükön is helyet kapott. Jonny G pedig a Brian Ferry albumon játszott dalokat. A Radiohead, a zenébe szerelmesen, továbbra is fel-feltűnt különböző zenekarok projectjeiben (ezeket általában nem nagyon jelentették be) és manapság ,ás a moziban is egyre több Radiohead dalt hallhatunk (Jonny és Thom, Michael Stipe-pal együtt dolgozott a Velvet Goldmine című filmjén.)
1997
1997 egy gyors kiruccanással kezdődött a Heineken Hot Press Awards-ra, ahol a Legjobb nemzetközi Élő Előadás díját nyerték el, a Galway Fesztiválon való fellépésükért. A „Rómeó és Júlia” című film két Radiohead dalt is tartalmaz. Ezek közül az egyiknek a Talk Show Remix változata a világszerte sikeres filmzene albumra is felkerült; a másik pedig, az „Exit music” (dal egy filmhez) szó szerint az a zene, amelyik akkor szól, amikor a nézők elhagyják a nézőteret.
A tavasz promóciós turnékkal folytatódott. Először Japán, majd Barcelona, ahová az európai média azért utazott oda, hogy két különleges élő koncertet tekinthessenek meg, amelyek a harmadik album, az „OK Computer” beharangozói voltak. Aztán Amerikába repültek ahol részt vettek a Tibet felszabadításáért rendezett koncerten New York-ban. Az LA-i Troubador-ban és a New York-i Irwine Plaza-ban tartott saját koncertjeik pedig a legmenőbb programnak számítottak mindkét városban. A koncerteken nézőként megjelent többek között: Madonna, Bono és Adam a U2-ból, Sandra Bullock, az REM, Noel és Liam az Oasis-ból, Alanis Morissette, a Foo Fighters, Damon Albarn a Blur-ből, Courtney Love, Marilyn Manson, Lenny Kravitz, a Beastie Boys, Helena Christiansen, Joan Osbourne és Sheryl Crow. Egy ironikusan hosszú listája a sztároknak egy olyan zenekar koncertjén, akiket nem jegyeznek a legjobbak között.
A Radiohead 1997 júniusában visszatért Európába, és a brit rádióadóktól remek támogatást kapott. Volt egy fergeteges fellépésük a BBC 2 televízióadón, a Later With Jools adásban, ahol az addigi legsikeresebb dalaikat a „Paranoid Android”-ot (number 3) és az „OK Computer”-t (number 1) adták elő. Maga az a tény, hogy a single hat és fél perces sem akadályozhatta meg, hogy állandóan ezt játsszák a rádióban. Hatalmas bulit csaptak Belfastban egy nem nagyon beharangozott koncerttel és a „Leghosszabb nap” szalagcímmel, ami a Massive Attackkal és a Tenage Fan Clubbal 35 ezres tömeg előtt történt előadásukat illették.
A következő hétvégén a Glastonbury Fesztivál fő attrakcióját jelentették ismét. Bizonytalanul, de a tökélyre törekedve azt hitték, hogy nem jól szól a felszerelésük és majdnem otthagyták egyszer a színpadot, de szerencsére nem így tettek. Azon a hétvégén a Radiohead a hab volt a tortán. Egyre inkább elindultak afelé, hogy a „legjobban őrzött titok” státuszból egy közismert zenekarrá váljanak.
Egyre többen ismerték el, hogy a zene az ő eredeti művészeti formájuk volt. Amikor az „OK Computer”-t szalagra vették, ezzel párhuzamosan részt vettek a borítód díszítő számítógépes rajzok elkészítésében is. Ez egyébként egy állandó project a Radiohead és a grafikus tervezőik között. A képek megragadják az album hangulatát. A Radiohead mindig saját tervezésű múveket használ a lemezborítóihoz. Augusztusban volt is egy kiállítás Bath-ban Stanley Donwood & The White Chocolate Farm olyan műveiből, amelyeket a Radiohead-del készített.
A Radiohead szeptemberben egy fergeteges koncerttel tért vissza Angliába. A jegyeket erre a koncertre olyan becsben tartották, mintha legalábbis aranyból lettek volna. Aztán októberben és novemberben Európát turnézták végig és a turnéra nem hogy minden jegy elkelt, de a koncertek helyszíneit gyakran meg kellett változtatni (néha 2000 férőhelyesről 7000-re!) hogy a jegyigényeket ki tudják elégíteni. A novemberi angliai koncertekre a jegyeket jó előre szétkapkodták és kezdték őket úgy emlegetni, mint a „legjobb banda ezen a bolygón”. Az MTV is bemutatta az első róluk szóló dokumentumfilmet.
1997-ben nem csak az a tévhit oszlott el, hogy a zenekar csak savanyú, nyomorúságos hangulatemberekből áll akiket senki sem szeret (épp ellenkezőleg!) vagy az, hogy ez egy egyemberes együttes, hanem a klasszikus albumok kibocsátásának évében az „OK Computer” az év leginnovatívabb lemezének tűnt, ezt az év végi közvélemény kutatások is alátámasztották. 1997-ben a lemez Nagy Britanniában a nyolcadik legjobb eladási példányszámmal büszkélkedhetett.
…Ja, és a „Karma Police” átvette a „Creep” szerepét a nagy tömeges éneklésekben.
December 19-én New York-ban játszottak a Hammersmith Ballroom-ban, a koncertet pedig élőben közvetítették az MTV USÁ-ban. A Spin Magazine a Radiohead-et a ’97-es év zenekarának nevezte és a közvélemény kutatások kiderítették, hogy a Radiohead lehet, hogy nem a világ legjobb zenekara (ez egyébként sem zavarta őket), de annyira jó benyomást tettek olyan sok zenerajongóra a világ minden táján, hogy szerintük az ezen a bolygón született egyik legjobb zenét játsszák. Erre, a szerény ötösfogat valószínűleg csak ennyit mondana (mint mindig): „köszönjük, hogy meghallgattok.”
1998
A „No Surprises” a negyedik helyen landolt (Grant Lee sok visszhangot kiváltó (legalább is a reggeli televíziózók számára) videójával, amelyben egy versszak erejéig Thom feje víz alatt van.)
A Radiohead Japánban, Új Zélandon és Ausztráliában turnézott januártól márciusig. A tény, hogy a Brit díjak kiosztásakor a világ másik felén tartózkodtak és hogy az egész díjkiosztást a lemezeladások serkentésére tett vállalkozásnak tartották, a Brit díjkiosztás fekete bárányaivá tette őket. A Rádió 1 „The Net” című műsorában leadtak egy Eddel (a Grammy díjakról szóló) felvett interjút „Ed O’Brian a Brit díjakról” címmel; ezt követően a Brit díjak producerével volt egy beszélgetés, aki rámutatott, hogy az egész képmutatás a banda részéről. Egy héttel később a „The Net” egy adásában arról beszélt, hogy a lemezeladásokat mennyire serkentette a Brit díjak átadása…!
A Radiohead-nek egyébként is az volt a híre, hogy a zenei élet bármely területén tevékenykedő legnagyobb szervezetek díjátadási ceremóniáit szervező producerek állandóan panaszkodtak, mert a zenekar nem vett részt az ünnepségen. Az OK Computer elnyerte a „Legjobb Alternatív Zenekarnak” járó Grammy díjat, de sohasem nyert Brit díjat.
Márciusban és áprilisban a Radiohead visszatért az USÁ-ba egy újabb telt házas koncertsorozatra, miután az évet világszerte a „Legjobb zenekar / Legjobb album” elismeréssel kezdték. Az észak amerikai turné idejére a Radiohead már sportcsarnokokban játszott, amelynek a lezárásául két koncertet is adtak New York legendás Radio City Hall-jában. Thom a Drugstore „El Presidente” kislemezén is szerepelt.
A Radiohead az „Airbag”-et nem kereskedelmi importként adta ki, hogy a ’Radiohead gyűjtők’ széles táborát megmentsék attól, hogy nevetséges pénzösszegeket kelljen kiguberálniuk. A második videójukat, ami a „7 Television Adverts” címre hallgatott, májusban adták ki és az eladási listák élére került. Phil nyilvánosan támogatta az irgalmas Szamaritánusok kampányát, hogy a fiatalokon segítsen (már évek óta a szervezet tagja is volt.)
1988 májusának végén, mind a „Paranoid Android”, mind a „Karma Police” díjat nyert az Ivor Novello Awards-on, mégpedig a „Zeneileg és szövegében legjobb dal”, illetve a „Legjobb kortárs dal” díjakat.
Úgy volt, hogy a Radiohead is fellép az 1998-as Tibet Freedom Concert-en, de hirtelen vihar kerekedett és az eseményt lefújták. Helyette egy csöndes kis koncertet adtak a rajongóiknak egy éjszakai szórakozóhelyen és a Capitol Hill-en összegyűlteknek, a fehér ház és a világ újságírói előtt. Thom elénekelte a „Street spirit” akusztikus változatát. A Radiohead tagjai nem csak hősökké váltak, de a művészvilág is elismerte őket az egész földkerekségen. (Brad Pitt is kifejezte a Radiohead tehetségének csodálatát és Thom szépségét.)
November másodikán kiadták a „Meeting people is easy” dokumentumfilmet. A film addig nem látott elemeket tartalmazott és Grant („No surprises”) Gee készítette az OK Computer körüli cirkusz alatt. A film 2000 szeptembere óta DVD-n is kapható.
December 10-én a Radiohead 17000 embert szórakoztatott a párizsi Bercy stadionban az Amnesty International koncertjén. 1999 júniusában pedig felléptek a Tibet Freedom koncerten Amszterdamban. Ezek a Tibet Freedom koncertfellépések ahhoz vezettek, hogy a Radiohead-et betiltották Kínában.
Az amszterdami koncert után egy héttel, Thom, Bono és Bob Geldof is tagjai voltak annak a kis csoportnak, amelyik egy petíciót adott át 19millió aláírással Gerhard Schroedernek a német kancellárnak a Jubilee 2000 kampány nevében, hogy engedjék el a harmadik világ kiegyenlíthetetlen tartozásait. Bár a nyolcak bejelentette, hogy 70 milliárd dollárral csökkenti a harmadik világ tartozásait, Thom jogosan jegyezte meg, hogy ez csupán egy „kozmetikai propaganda húzás” volt. A Radiohead sokat törődik a világgal és az emberekkel. A rajongóik tudják, mennyire aggódik a zenekar amikor a közönséget összepréselik és megrugdossák a küzdőtér elején, így aztán nem sok olyan rajongó jut előre, akik végül is a színpadra szeretnének felmászni…
1999 a Radiohead számára az új album készítésének éve. Az új dalokat addig próbálják, amíg minden a helyére nem kerül, majd az év vége felé szalagra rögzítik őket. A Radiohead-nem mára megadatott az a tér és szabadság, hogy az új albumukat a saját idejükben készíthessék elő. A Tibet fesztiváltól eltekintve, a tagok különböző saját projektek megvalósulásán dolgoznak, vagy csak egyszerűen kikapcsolódnak a Glastonbury-i, vagy a Reading-i fesztiválokon. Ijesztően tehetséges zenészek. Rendkívül józan emberek. Teljesen félreértve, de a céltól eltántoríthatatlanul, a Radiohead a huszadik század egy páratlan és eredeti fejezete marad. Azzal, hogy az OK Computert a huszonegyedik század első nagy albumának nevezték, a Radiohead termékeny tálentuma semmit sem csökkent.
2000 az az év, amikor a Radiohead beérett. Fittebbek, boldogabbak, produktívabbak. Kényelmesek, zene, művészet, anti kapitalizmus és humánusság. A lemez befejezése után júniusban / júliusban várható a turné. Európai turné egy sátorban vállalati logók nélkül. Az új album, a Kid A annyira jó, hogy ha be szeretnénk sorolni, azt csak a „zene” címszó alá tehetjük.
A Radiohead rajongói kapcsolatba léphetnek a bandával, információkhoz juthatnak velük kapcsolatban és Radiohead tárgyakat vásárolhatnak a kövekező címen: W.A.S.T.E., P.O.Box 322, Oxford OX4 1EY. www.radiohead.com
Tobábbi információkért a következő személyekkel lépjen kapcsolatba:
Stephen Ewashkiw
EMI International
Tel 020 7605 5029
Mobil 07909 907 815
Email stephen.ewashkiw@emimusic.com
vagy
Carol Baxter
Tel 020 8968 4723
Mobil 07747 637 236
Email carol.baxter@emimusic.com
Diszkográfia - Radiohead
PABLO HONEY (1993)THE BENDS (1995)
OK COMPUTER (1997 )
KID A (2000)
AMNESIAC (2001)
I MIGHT BE WRONG-LIVE RECORDINGS (2001)
HAIL TO THE THIEF (2003)
Radiohead cikkek
Elhibázott következtetés
Futótűzként terjedt a hír az interneten, amit a Radiohead rajongóinak egy csoportja indított el.
A Radiohead új albumot ad ki idén
Az oxfordi fiúk csapata a Radiohead már majdnem kész van a 2007-es 'In Rainbows' folytatásával.
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..