Hírek
Leírt srácokból rekordhalmozók
Pályafutásom legnagyobb tévedése volt. Folyamatosan mondogattam, hogy Robbie Williams a híresztelések ellenére sosem tér már vissza egykori társaihoz. Visszatért! A napokban pedig ismét távozott, ahogy azt korábban jelezte.
1991 júliusában senki sem gondolt sikerszériára. A Gary Barlow, Robbie Williams, Mark Owen, Howard Donald és Jason Orange alkotta Take That akkor rukkolt elő a bemutatkozó, Do What U Like című dalával. A szakma fanyalogva fogadta, és a manchesteri formációt a bostoni New Kids on the Block utánzójaként skatulyázta be. Eleinte döcögősen mentek a dolgok. A fiúk az első brit listavezető slágerüket a Pray című szerzeménnyel 1993 júliusában érték el. Innentől kezdve felgyorsultak az események, az együttes a szigetország, majd egész Európa első számú fiúcsapatává vált. Robbie 1995 júliusában intett búcsút a társainak, akik egy rövid ideig négyesben még folytatták, 1996 februárjában jelentették be a feloszlást. Akkor már nyilvánvaló volt, hogy a Take That a zenetörténetben külön fejezetet kap.
A szakma csak az együttes frontemberének, Garynek jósolt szép szólókarriert, a többiekről azt feltételezte, hogy gyorsan eltűnnek a süllyesztőben. Másképpen alakult! Gary helyett Robbie futott be, olyannyira, hogy a brit zenetörténet legnagyobb egyéniségei közé került. Azóta nem született ekkora csillaga a brit könnyűzenének, s valószínűleg már nem is fog, Robbie az utolsó a sorban.
Aztán újabb nem várt események jöttek. Gary, Mark, Howard és Jason négyesben 2005-ben visszatért, és elindult az újabb sikersorozat. Megváltozott zenéjükkel már nem a tinédzsereket, hanem egykori, időközben felnőtt rajongóikat célozták meg. Az Egyesült Királyságban 2008. október 31-én a Take That megdöntötte az elővételben leggyorsabban elfogyott belépőjegyek rekordját: a csapat 2008-as, The Circus című nagylemezét bemutató 2009-es nyári brit koncertsorozatának 600 ezer belépőjegye öt óra alatt kelt el.
A bombameglepetés Robbie tavalyi visszatérése volt, a november 15-én kiadott Progress című stúdióalbum az eredeti felállásban készült. És folytatódott a rekordhalmozás. A nagylemez az új évezred legjobban debütáló hanghordozója a brit piacon, a megjelenés napján 235 ezret, az első héten 520 ezret értékesítettek belőle. Az együttes idei turnéjának keretében az első körben tizennégy brit, valamint három német és egy-egy olasz, dán, holland helyszínt jelentettek be. A belépőjegyek értékesítésének kezdete – a várakozásnak megfelelően – káoszba fulladt. Az eladást végző honlapok mindegyike összeomlott hosszabb-rövidebb ideig a túlterheltség miatt, a telefonos vásárlási lehetőséget csak a legszerencsésebbek vehették igénybe, mert folyamatosan foglaltak voltak a vonalak, és a jegyárusító helyszínek előtt több órát kellett sorban állni. Az értékesítés október 29-én kilenc órakor kezdődött, és a problémák ellenére délután két órára már egymillió belépőjegyet eladtak, ami újabb rekord.
A harmincöt koncertet magában foglaló turné keretében a fiúk nyolcszor léptek fel az otthoni City of Manchester Stadionban és nyolcszor a londoni Wembley Stadionban. Az utóbbi helyszínen összesen 61,7 millió amerikai dollár bevételre tettek szert, ami egyetlen koncertszínpadon elért bevételi rekord – a korábbi csúcstartó Bruce Springsteen volt, aki a New Jersey-i Giants Stadionban 2003-ban tartott tíz fellépésén 38,6 millió amerikai dollárt keresett. A koncertsorozat július 29-én Münchenben ért véget, és a napokban bejelentették, hogy Robbie az eredeti terveknek megfelelően újra szólóban folytatja, az együttes pedig pihenőre vonul. „Felszabadító élmény volt újra együtt lenni, és kibeszélni a feszültségeket. Minden nagyszerűen alakult, jól kijöttünk egymással. Robbie bármikor visszatérhet közénk, amikor csak akar, hiszen ő a mi testvérünk” – nyilatkozta Gary.
Húsz év telt el a Take That felbukkanása óta. Ideje volna hozzászoknunk, hogy a könnyűzenében már nem beatlesi, hanem Take That-i magasságokról kell beszélni. (Új Szó)
2011. 10. 23. 21:30
További Take That cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..