Hírek
Eurovíziós giccsparádé
Sokak szerint május az év legszebb hónapja. Egy fenét! Én már régóta nem várom. Nem azért, amiért az örökzöld slágerben énekli Zorán: ne várd a májust, hiszen közelít a tél. Az Eurovíziós Dalfesztiválnak nevezett undormány miatt. Az piszkítja be.
A dalfesztivált tulajdonképpen könnyedén kiiktathatnám az életemből. Elég volna bő egy hétre elvonulni, és magamra zárni az ajtót. Mire előjönnék, úgysem emlékezne a rendezvényre a kutya sem. A zeneipar és a fesztivál között már régen szinte semmilyen kapcsolat nincs, még a győztesre is csak két-háromnapos nemzetközi hírnév vár. A versenynek az volna a legfontosabb feladata, hogy slágerekkel gazdagítsa – minimum – kontinensünk popkultúráját. Egy kezemen megszámolható, az elmúlt tíz év termése közül hány dalt tűztek műsorukra ideig-óráig a meghatározó rádióállomások. A résztvevők csak odahaza rúgnak labdába. És ott sem mindig.
De erről nem a zenei szerkesztők tehetnek. Szombaton döbbentem rá arra, hogy egy régóta hangoztatott álláspontom korántsem áll szilárd alapon. Gyakran mondogatom, hogy a siker médiafüggő, ha egy dalt a rádió unos-untalan sugároz, az előbb-utóbb sláger lesz, a minőségtől függetlenül. Nincs igazam! Az idei giccsparádé felhozatalának többségéből így sem lenne sláger. A szerzemények „java” jellegtelen, sőt egyenesen idegesítő. Öngyilkosság volna a zenei szerkesztőktől, ha például az agyondicsért, ötödik helyen végzett albán produkciót műsorra tűznék. Egy dal nem attól jó, ha az előadó összes tehetségét belezsúfolják, s az a háromperces produkció közben kétszer elélvez és háromszor meghal. Ha a szóban forgó zeneszámot valamelyik rádió leadná, a hallgatók fejvesztve tekernének más állomásra.
A fesztiválon azért kedvencekre is leltem: az orosz vénasszonyokra. Nagy kár, hogy csak a második helyet szerezték meg, jó lett volna, ha – minek nevezzem – a megagagyi antidaluk diadalmaskodik. Írhattam volna a legtalálóbb szerzemény győzelméről, és nevethetnék. Ez elmaradt, és inkább sírni volna kedvem. Egy külföldi kommentátor szavai hallatán a bicska is kinyílt a zsebemben. „A szimpátiaszavazással nincs gond, a valóságshow-k is szimpátiaalapon működnek” – mondta. Pont ez a legnagyobb baj, hogy a dalverseny, ahol elvileg tehetségek és nem magamutogató médiabohócok szerepelnek, a valóságshow-k szintéjre süllyedt. Bármilyen produkcióval álljon is elő, mondjuk, a görög résztvevő, Ciprustól garantált a maximális pontszám, és fordítva is. Első lépésben ezen kellene változtatni.
Hadd javítsam ki magam! A magyar nemzeti döntő előtt hangoztattam, hogy a Compact Discót kell kijuttatni Azerbajdzsánba. Tévedtem. A Sound of Our Hearts című zeneszám túl jó volt ebbe a közegbe, talán a Király testvérek vagy Heincz Gábor dala jobban érvényesült volna. A zenekar biztosan csalódott – jogosan, hiszen az egyik legjobb produkciót nyújtotta –, bár a fiúk többször elmondták, hogy a helyezés másodlagos, nekik sokkal fontosabb, hogy a fesztivál által nagyobb sebességre kapcsoljon nemzetközi karrierjük. Úgy legyen! A rendezvényről egyébként mindent elárul, hogy az Egyesült Királyság, amely a kezdetek óta uralja Európa könnyűzenéjét, a hetvenhat éves Engelbert Humperdinckkel közvetlenül a Compact Disco mögött az utolsó előtti helyen végzett. Hiába, arrafelé már évek óta nem veszik komolyan a versenyt, a két-háromnapos hírnevet meghagyják másoknak. Nesze semmi, fogd meg jól! Miután találnak egy balféket, aki rábólint a részvételre, a többi nem érdekli őket. Nem is értem, az öregember miért vállalta!? Lefizették? Vagy szenilis volna?
Na, most már abbahagyom, nincs kedvem többet írni, pedig még jönne belőlem a panaszáradat. De ez a giccsparádé még ennyit sem érdemel. Jó volna, ha jövőre már el tudnék szó nélkül menni mellette. (Új Szó)
2012. 05. 28. 21:45
További Eurovíziós Dalfesztivál cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..