Hírek
VIVA eeelektro szilveszter
A Deadcode Production a VIVA-val karöltve ismét megrendezi Magyarország legnagyobb óévbúcsúztató techno party-ját, a VIVA eeelektro szilvesztert!
2005.12.31.
VIVA EEELEKTRO SZILVESZTER
EVENTS HALL - Budapest
DJ-k:
MONIKA KRUSE ( teminal M - Berlin - D )
JACK DE MARSEILLE ( wicked music - Marseille - F )
GREGOR TRESHER ( datapunk - Frankfurt - D )
WLA GARCIA ( intension - Lisszabon - P )
HOT X (deadcode - H)
IGOR DO'URDEN (deadcode - H)
NEWL ( viva eeelektro - H )
JAY CORTEZ (deadcode - H)
COYOTE (deadcode - H)
elővétel: 4500 HUF belépő : 5500 HUF
VIP jegy: 10000 HUF ( limitált )
start: 21:00 end: 08:00
www.deadcode.hu www.vivatv.hu
info@deadcode.hu
info: 06 30 30 30 220
A külföldi fellépők között köszönthetjük a világ legismertebb női techno dj-jét, Monika Kruse-t, a végre hazánkba is ellátogató francia világsztárt, Jack de Marsielle-t, a Datapunk kiadó neves producer/dj-jét a hazánkba szintén először fellépő Gregor Trescher-t, valamint a portugál techno egyik meghatározó alakját, Wla Garcia-t.
Monika Kruse, az egykori modellből techno dj-vé avanzsált szépség tizenhárom, a lemezjátszók mögött töltött évével mindenki számára bebizonyította, hogy nem csak a szépségének köszönheti hihetetlen népszerűségét. Elektronikus zenei karrierje az 1994-ben nyitó, Európa-szerte híressé vált Ultraschall Clubban kapott rezidenciájával indult. Ebben a klubban találkozott először Richard Bartz-zal, akivel közösen elkészített track-jük még az évben felkerült egy válogatás lemezre. Kiadványuk sikere rögtön külföldi meghívásokban nyilvánult meg. 1997-ben megkapta az első igazán komoly felkérést a Chris Liebing kiadójától, a Fine Audio Rec.-tól: Monika készíthette el a Dj Mix Series Vol. 1 mixalbumot. Monika mix Cd-je a kiadó legnagyobb számban eladott lemeze lett, több mint 15 000 példány fogyott belőle. Ugyancsak 1997-ben Monika volt az első női dj, aki a legjelentősebb európai techno-szaklap, a Groove éves szavazásán bekerült a top 5-be. Pontosabban, a harmadik legjobb dj-nek kiáltották ki, Sven Väth és DJ Hell után. Talán ennek is köszönhető, hogy 1998-ban ő készíthette el Sven Väth legendás klubjának, az Omennek bezárása alkalmából megjelentetett Cd-t. Ezek után nem csoda, hogy Kruse kisasszony nemzetközi hírnévre tett szert, beutazta a világot, másfél millió ember előtt lépett fel a 2000-es berlini Love Parade hivatalos záró-ceremóniáján. Mindezek mellett a produceri munkákat sem hanyagolta el, Patrick Lindsey-vel adott ki közös szerzeményeket, valamint megalapította saját kiadóját Terminal M. néven. Itt jelent meg 2003-ban elsöprő sikert arató szerzeménye, a Latin Lovers, ami minden techno dj lemezes táskájában helyet kapott, és hosszú ideig a dance chart-ok élén tanyázott. Ennek tükrében nem túlzás azt állítani, hogy Monika Kruse a világ legismertebb és legkedveltebb női techno dj-je.
Jack de Marseille-ról is bizton állítható, hogy az utóbbi években végérvényesen odaért a világ legjobb dj-i közé. A francia nagy "öreg" az összes neves európai klub után végre az amerikai kontinenst is meghódította, és végre valahára Magyarországra is megérkezik. Neve a techno világában mindenki számára ismerősen cseng. Hazájában, Franciaországban a közönség folyamatosan a legjobb DJ-k közé választja, csak Laurent Garnier, Carl Cox, Richie Hawtin vagy Jeff Mills előzik meg néha-néha.
Stílusát nem lehet műfajok közé szorítani, azt a zenét szereti és játssza, ami az embert elkalauzolja valahova, elviszi a mindennapok szürkeségéből. Az olyan zenét, amitől egyszerűen táncolni kell, izgalmat okoz, élettel tölti meg a táncparkettet. Számára a mixelés egy intim együttlét közte és a tánctér között. Vérbeli régi vágású dj, nem trackjei népszerűsítése végett turnézó producer. Noha produceri munkákban sem szűkölködik, a francia Ozone vagy pl. saját kiadója, a Wicked Music és a Wagram számára is készített számokat, szerepel F-Communication és EMI válogatásokon, ő mégis dj énjére büszke. S halad tovább a nagy chicagói és detroiti elődök, Derrick May, Kevin Saunderson és Juan Atkins nyomdokain.
Gregor Trescher más néven Sniper Mode sem nevezhető kezdőnek az európai elektronikus zenei szcénában. Nagyon is jól ismert a kiadványainak köszönhetően, melyeket különböző álneveken jelentetett meg, többek közt a Datapunk, a Terminal M., az Electrix, az Elektrolux, a Mikrolux, a Frisbee és a PV Records gondozásában. 2003-ban Gregor számos remixet készített, többek között Pascal FEOS-szal közösen remixelte a német szinti-pop korai nagymesterének, a Camouflage-nak a Me & You című számát. 2004-ben Anthony Rother, a Datapunk kiadójának készített fantasztikus Firewalls/Firebutton EP-je volt az első munkája, amely a saját neve alatt látott napvilágot. Ezzel jelezte személyes elhivatottságát, elégedettségét e fontos és kitűnő kiadvány iránt. Úgy érezte, most már teljes mértékben vállalhatja magát nem csak mint dj, hanem mint producer is. Gregor Tresher 2004-ben Patrick Lindsey-vel dolgozott együtt, s adták ki első közös lemezüket, "It just won't stop" címen, a Monika Kruse-féle Terminal M. gondozásában. Jelenleg mint dj és mint producer is elfoglaltabb, mint valaha: új zenéket készít a Datapunk és az Electrix labeleknek, emellett rendszeresen fellép Anthony Rother "This is Electro"- turnéja keretében.
Wla Garcia kétségtelenül a portugál techno egyik legjelentősebb alakja. A techno iránti elkötelezettségének köszönhetően egy portugál ügynökség (X-Club) hamar felismerte tehetségét és meghívta saját, országszerte megrendezett partyjaira. A 90-es évek végén Wla berendezte saját stúdióját, majd ezt követően bátyjával közös labelt indítottak, Brotech néven. 2000-ben jelent meg a Brotech első lemeze, amely tartalmazott egy Cisco Ferreira remixet is. Egyéni stílusa tovább növelte elismertségét a nemzetközi előadók körében, s ebben nagy szerepet játszott a Bush Records gondozásában megjelent Work in Progress című száma is. A Brotech kezdeti sikerét követően Wla saját labelt alapított, In_Tension Records néven. Wla ezzel már elérte legfőbb célját, saját techno stílust teremtett. A Bush Records, a Kombination Research, a Gueshky és a magyar Deadcode égisze alatt is jelentek meg azóta lemezei, s sikere a közönség körében töretlen. Az idei évben a legjelentősebb munkája a dél-kelet ázsiai szőkőár károsultjainak megsegítésére létrehozott Techno for Tsunami válogatása, melyen a magyar színeket Hot X képviseli egy track-el, olyan illusztris művészek társaságában, mint Cisco Ferreira, Steve Rachmad, Hertz vagy pl. Pacou, hogy csak a leg ismertebb neveket említsük.
Természetesen, ahogyan tavaly is ott voltak, és emelték az est fényét, idén sem hiányozhatnak a fellépők közül a Deadcode lemezlovasok: a 2006-ban 10 éves HYPERSPACE ötletgazdája, a modern techno magyarországi helytartója, Hot X, aki az idei évben számos külföldi fellépést tudhat a háta mögött, s méltóképpen képviselte hazánkat a világsztárok mellett. Igor Do'urden, akinek az idei év a stúdiózás jegyében telt el, munkái remélhetőleg a jövő év első felében látnak majd napvilágot. Jay Cortez, akinek dj Newl-al közös szerzői albuma rendkívül pozitív kritikát váltott ki mind a szakma, mind a közönség körében. A lemez sikerét jelzik a különböző dance chart-okon elért kiváló helyezések is. Coyote, aki a modern elektronikus hangzás úttörője hazánkban, s akinek nemrégiben elkészült weblapja a magyar minimal és electro rajongók egyik kedvelt virtuális találkozóhelye. S persze nem hiányozhat a fellépők közül dj Newl, a VIVA közkedvelt műsorvezető/lemezlovasa sem.
A DEADCODE PRODUKCIÓ és a VIVA eeelektro stábja mindenkit vár idén is egy feledhetetlen szilveszteri partira.
Idén a szervezők a gyorsabb bejutás érdekében több bejáratot fognak működtetni. Érkezzetek minél korábban. Kapunyitás 21:00
!!! Petárdát és tűzveszélyes anyagokat ne hozz magaddal, mert a bejáratnál azt a biztonsági szolgálat elkobozza !!!
2005. 12. 30.
További VIVA cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..