Hírek
Take That – a sikertörténet folytatódik, tíz év kihagyás után
Az első sokk 1995. július 17-én érte a Take That rajongóit: Robbie Williams elhagyta társait, hogy szólókarrierbe kezdhessen. A másik 1996. február 13-án, Robbie huszonkettedik születésnapján: ekkor jelentette be Gary Barlow, Howard Donald, Jason Orange és Mark Owen egy manchesteri sajtótájékoztatón csapatuk feloszlását.
A slágereik válogatásalbumával zárták le a Take That sikertörténetét. Most már tudjuk, csak átmenetileg. A csapat visszatért, és ott folytatja, ahol egykoron abbahagyta. Pontosabban nem egészen ott, a fiúk szerencsére nem hagyták figyelmen kívül, hogy időközben eltelt tíz esztendő, és ez idő alatt sokat változott a zenei közízlés. Ennek megfelelő stílust választottak, persze száznyolcvan fokos fordulatot azért nem vettek. Összeállításunkban felelevenítjük a Take That sikertörténetét, a fiúk szólópályáját, és bemutatjuk a kvartett visszatérő nagylemezét.
Fiúcsapat nélküli Anglia
A kilencvenes évek kezdetének Angliájában napról napra nyilvánvalóbb lett, hogy rövid időn belül robban a bomba, és feltűnik egy igazi fiúcsapat a szigetországban is. Olyan, mint az USA-ban a New Kids On The Block. A brit popszíntér ekkorra vezető fiúbanda nélkül maradt, mivel a korábban hódított Bros hosszabb, a Big Fun rövid tündöklés után eltűnt a süllyesztőben. Már-már tűrhetetlen volt, hogy a brit tinik, elsősorban a lányok részére a tengerentúlról kellett exportálni fiúcsapatot, az említett New Kids On The Blockot, ráadásul nekik Jordan Knighték zenéje az idő előrehaladtával egyre idegenebb, túlságosan amerikai lett.
A megdolgozott siker
A Take Thatet Nigel Martin-Smith menedzser hozta össze 1990-ben. Öt srác: Gary Barlow, Howard Donald, Jason Orange, Mark Owen és Robbie Williams kapott tőle bizalmat. Az áttörés azonban egy ideig váratott magára. Az eleinte melegbárokban fellépő formáció az első három kislemezével csak a brit lista alsóbb régióiba tudott beférkőzni. Az első komolyabb sikert a Tavares nevű amerikai soulcsapat It Only Takes A Minute című felvételének átdolgozása hozta meg, amely a fiúk első hazai TOP 10-es slágere lett. Innentől kezdve már nem volt megállás. A Take That a brit zenetörténet második legsikeresebb együttesévé nőtte ki magát, a The Beatles mögé került. Pályafutásának első fejezetében nyolc dallal vezette a hazai kislemezlistát. A csapat közben valóságos lavinát indított el, neki köszönhetően Európa-szerte gombamód szaporodni kezdtek az énekelni több esetben nem igazán tudó szépfiúk alkotta formációk, a korábban megalakultakra pedig több fény vetült. Az első években a Bad Boys Inc., a Bed & Breakfast, a The Boyz, a Boyzone, a Caught In The Act, a Let Loose és a Words Apart ért el kisebb-nagyobb sikereket. Később berobbant az ugribugri fiúbandák érájának két legnépszerűbb formációja, az amerikai Backstreet Boys és az ugyancsak amerikai *NSYNC, ezt követően pedig a 911, az A1, a Blue és a Westlife tartotta lázban több-kevesebb sikerrel a tinilányokat. Az utóbbit leszámítva mára az összes feloszlott, ahogy a fiúcsapatok érája is véget ért egy ideje.
Zenésztársakból ellenfelek
A Take That feloszlását követően az egykori társak ellenfelek lettek, elindult a szólókarrierjük és a rivalizálás. A szakma Garyben bízott leginkább, kétségkívül ő volt a csapat motorja. Azt sejteni lehetett, hogy Howard és Jason képtelen lesz helytállni, ők nem is igazán próbálkoztak. Mark első, Green Man című szólóalbumának első két maxi CD-re kimásolt dalával, a Child és a Clementine címűekkel szép sikert aratott, mindkettő a harmadik helyig jutott a brit kislemezlistán, a hasonló folytatás azonban elmaradt. 2003-ban a siker érdekében még a hírességeket kikémlelő Big Brother-házba is beköltözött, de ez csak ideig-óráig hozta őt vissza a köztudatba, tavaly áprilisban megjelent harmadik korongja, a How The Mighty Fall akkorát bukott, amire alig akad példa a brit zenetörténetben. Gary Barlow sem tudott kilépni egykori csapata árnyékából, legalábbis a második albuma iránt már nem volt számottevő kereslet, visszavonult a reflektorfénytől, zenei háttéremberként dolgozott, kevés sikerrel. Robbie Williams esetében a szakmabeliek hatalmasat tévedtek. Sikerében egy percig sem hittek, mindenki meg volt győződve arról, hogy a Take Thatből való kiválást követő néhány hónapon belül a feledés homályába vész. Ehhez képest jelenleg ő Nagy-Britannia legnagyobb zenei kincse. A kezdet ugyan a szakmát igazolta, a magánéleti problémákkal küszködő énekes szólófelvételei nem találtak megértő fülekre, a kislemezen ’97 decemberében kiadott Angels című hozta meg a fordulatot a karrierjében, és azóta – az amerikai kontinenst leszámítva – világszerte sikert sikerre halmoz. Érdekes mód a Take That sem tudta meghódítani Amerikát, a fiúk a Nobody Else című lemezzel megpróbálták odaát is megvetni a lábukat, de ez nem jött össze nekik, a tengerentúlon csak a Back For Good című daluk szerepelt sikerrel. Főként a négy srác szólóbeli sikertelensége miatt zenei berkekben már az ezredforduló első éveitől kezdve téma volt a csapat esetleges újjáalakulása.
Meglepetés nélküli újjáalakulás
Első lépésként tavaly dokumentumfilm készült a fiúkról, amelyben nagy meglepetésre Robbie is részt vett. Az ősbemutatóját már bojkottálta, nem ment el a londoni Coronet moziban tartott vetítésre. „Jó lett volna, ha Robbie eljön, de már annak is örülünk, hogy szerepel a filmben. Ugyan korábban kivált, ennek ellenére mindenkiben úgy maradt meg, hogy öten voltunk” – nyilatkozta Mark. A Take That... For The Record című filmben – amelyet nem sokkal a bemutató után egy angol kereskedelmi tévécsatorna is műsorra tűzött – a sikereikről, a különválás okairól és az azóta eltelt évekről beszélnek. Az elkészítését a csapat feloszlásának tizedik évfordulójával indokolták. Egy válogatásalbumot is kiadtak, a legnagyobb slágereket felvonultató Never Forget – The Ultimate Collection csúcspozíciója Nagy-Britanniában a második hely volt, és DVD-n is a forgalomba került. Megjelenésekor csak sejteni lehetett, hogy folytatása is lesz a dolognak. Tavaly november 24-én aztán bejelentették: brit koncertturnéra indulnak, Robbie nélkül. Fejenként egymillió angol font ütötte markukat a fellépéssorozatért. „Robbie-val is beszéltünk. Elutasította a turnéban való részvételt, de áldását adta rá. Elfogadtuk a döntését, és a legjobbakat kívánjuk neki” – mondta Jason. „A közönség akarta, hogy összeálljunk, akár négyesben is” – fűzte hozzá Gary. A további tervekről, többek közt az új dalok készüléséről szóló híreket akkoriban még nem erősítették meg. Mindössze annyit mondtak, a turné sikerétől függ a további sorsuk.
Meglepetés nélküli folytatás
A várva várt folytatás természetesen bekövetkezett. November 27-én a Take That az új albumát beharangozó Patience című dallal Nagy-Britanniában megszerezte kilencedik listavezetőjét, és négy hétig vezetett. December 4-én a Beautiful World című nagylemez is a brit eladási lista csúcsára került, rajt-cél győzelmet aratott, a megjelenés hetében 168 954 példányban kelt el, a második héten pedig még ennél is többet 199 185 darabot értékesítettek belőle, így természetesen az élen maradt, és azóta is, immáron negyedik hete uralja a mezőnyt. A csapat karrierje során először fordult elő, hogy egyszerre vezette mindkét összesítést. Érdekesség, hogy Robbie új, a közönséget és a szakmát is megosztó Rudebox című albuma kevesebb, 147 236 példányban fogyott az első héten. A Beautiful World Robbie korongjával ellentétben a közönség és a szakma tetszését is elnyerte – elmondható, hogy ez szintén most fordult elő először. Szerencsére a Take That nem ott folytatja, ahol abbahagyta, új hangzással tért vissza. Tudatosította, hogy az elmúlt években sokat változott a popzene, a felhozatal igényesebb, mint tíz vagy tizenöt évvel ezelőtt. A csapat – részben John Shanks producernek köszönhetően – belátta, hogy a mai tinik helyett az egykori rajongótábort kell megcélozni, azokat a lányokat, akik időközben velük együtt felnőttek. A harminc felé közeledő brit lányok, asszonyok a melankolikus, rádióbarát popzenét szeretik, manapság ez hódít a szigetországban, ennek megfelelően ez az irányvonal adja a lemez gerincét, a régi diszkós Take That csak pillanatokra tűnik fel rajta. (Új Szó)
A Take That nagylemezei és megjelenésük éve
1. Take That & Party 1992
2. Everything Changes 1993
3. Nobody Else 1995
4. Greatest Hits 1996
5. Never Forget – The Ultimate Collection 2005
6. Beautiful World 2006
A Take That slágerlistás menetelései
Cím Évszám Németország Nagy-Britannia Egyesült Államok
1. Do What You Like 1991 – 82 –
2. Promises 1991 – 38. –
3. Once You’ve Tasted Love 1991 – 47. –
4. It Only Takes A Minute 1992 – 7. –
5. I Found Heaven 1992 56. 15. –
6. A Million Love Songs 1992 – 7. –
7. Could It Be Magic 1992 37. 3. –
8. Why Can’t I Wake Up With You 1993 68. 2. –
9. Pray 1993 21. 1. –
10. Relight My Fire* 1993 18. 1. –
11. Babe 1993 9. 1. –
12. Everything Changes 1994 17. 1. –
13. Love Ain’t Here Anymore 1994 39. 3. –
14. Sure 1994 24. 1. –
15. Back For Good 1995 1. 1. 7.
16. Never Forget 1995 10. 1. –
17. How Deep Is Your Love 1996 7. 1. –
18. Patience 2006 1. 1. –
* – Featuring Lulu
2006. 12. 27.
További Take That cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..