Hírek
Add uram, de rögtön!
Mi is beszámoltunk arról, hogy Nagy-Britanniában tavaly hét százalékkal kevesebb nagylemezt értékesítettek, mint tavalyelőtt. Különálló dalokból viszont még soha nem adtak el olyan sokat, mint 2010-ben. A kialakult helyzet változtatásokra készteti a zenei élet háttérembereit.
A szigetországban egy ideje bevett gyakorlat, hogy a slágernek szánt dalokat először a rádióállomások sugározzák, és csak hetekkel később szerezhetők be digitális formátumban, esetleg maxi CD-n is. A rádiós premier és a megjelenés között sok esetben öt-hat hét is eltelik. A zeneszámok túlnyomó többségénél ezt a módszert alkalmazzák. Februártól azonban két multinacionális lemezcég, a Universal Music és a Sony Music szakít ezzel a stratégiával. „A módszer az internet korában idejétmúlt. A mai fiatalok szótárában nem szerepel a várakozás szó, a vágyaikat azonnal ki akarják elégíteni” – nyilatkozta a Universal illetékese. A két kiadó újdonságainak rádiós és piaci debütálása ezentúl egybeesik, tehát amint elkezdik sugározni a rádiók, már megvásárolhatók lesznek.
A bevett gyakorlaton valóban változtatni kellett. Az új dalok a világháló illegális csatornáin ugyanis már rögtön beszerezhetők, a rádiós premiert követően azonnal megjelennek az ilyen-olyan zenemegosztó oldalakon. A kimutatások szerint napjainkban egy-egy új felvétel iránti érdeklődés – a Google-keresések száma alapján – két-három héttel a rádiós bemutatás után tetőzik, tehát mire megjelenik, a közönség jelentős része már illegálisan beszerezte, vagy meg is unta. A két lemezcég reméli, hogy a változtatások a kalózkodást is visszaszorítják, mivel a türelmetlen érdeklődők eddig kénytelenek voltak az illegális csatornákat használni.
A brit slágerlistákat összeállító The Official Charts Company szerint az új stratégia a dalok rangsorát is átalakítja. Eddig a sikeres zeneszámok a rádiós felvezetésnek köszönhetően a kiadás után a lista élére, élmezőnyébe iratkoztak fel, a felcsigázott érdeklődők ugyanis egyszerre szerezték be, aztán hamar el is hagyták az összesítést. Februártól bizonyára sokszor találkozunk olyan felvételekkel, amelyek lassan kúsznak felfelé. Úgy, ahogy ezt Jessie J első slágere esetében láthatjuk. A Do It Like a Dude című dalánál szegről-végről az új módszert alkalmazták – a szerzemény rádiós és piaci debütálása között tíz nap telt el. A rangsor 25. helyén kezdett, majd a 30., 29., 34., 21., 18. pozíciókban szerepelt. A múlt héten jutott be a tízes mezőnybe, az ötödik helyre jött fel, s a héten már az ezüstérmes pozícióban tanyázik. Jessie J üdvözölte a bejelentett változtatásokat. Az énekesnő megnyerte a BBC Sound of 2011 szavazást, vagyis a szakma az év legnagyobb reményű újoncának kiáltotta ki.
A másik két multinacionális világcég, az EMI és a Warner egyelőre nem vezeti be a stratégiát. „Nem hiszünk abban, hogy minden előadónál ugyanazt a módszert kell alkalmazni. Egyeseknél a mostani gyakorlat a sikeres, másoknál az azonnali elérhetőség” – olvasható az EMI nyilatkozatában.
2011. 01. 31. 8:20
További Zeneletöltés cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..