Hírek Bulik, koncertek Fesztiválok Interjúk Lemezajánló Fotók / videók Fórum Képeslap Linktár

Interjúk

A parfümös lány újabb sikere

Csemer Boglárka - A parfümös lány újabb sikere

December elején, amikor először találkoztunk, azt mondta, az idei éve még jobb, sikeresebb lesz, mint a tavalyi. Nem könnyű hinni ebben, hiszen Csemer Boglárka Boggie 2014-ben látszólag jóval többet elért, mint bármelyik más magyar énekesnő egész karrierje során: világsztár lett a Parfüm című dalához készült ötletes videoklippel.

Engem azonban meggyőzött, pedig azt akkor még titkolta, hogy nevezett A Dalba. A törékeny külső határozott, tudatos belsőt rejt. A Parfüm klipjének nézettsége a videomegosztó portálokon harmincmillió felett jár. Azt láthatjuk benne, hogyan retusálnak bomba nőt egy hétköznapi lányból úgy, ahogy a valóságban egyelőre lehetetlenség. A sláger magyar változata szofisztikált üzenetet fogalmaz meg, a francia verzió odamondogatós. Boggie egy hete megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivál hazai fordulóját, ő képviseli a magyar színeket Bécsben a 60. összeurópai seregszemlén.

Csemer Boglárka - A parfümös lány újabb sikere

 

Egy tévés tehetségkutatóban, a Csillag születikben váltál ismertté 2011-ben.

Nem én jelentkeztem, meghívtak. Micheller Myrtillnél tanultam, aki énektanár volt a műsor előző sorozataiban, így találtak rám. Elmentem a meghallgatásra, s lehetőségem nyílt a szerző- és zongoratársammal, Sebestyén Áronnal közösen bemutatkozni.

 

Nem okozott dilemmát az indulás? Ezek a műsorok már akkortájt is jócskán megosztották a társadalmat.

Dehogynem. Tudtuk, hogyan működik a gépezet, láttuk az árnyoldalát is. Ez a show-biznisz nem az én világom, ahol mindenki belevigyorog a képedbe, s mindenkivel elhitetik, mekkora tehetség. Ahhoz azonban, hogy megalapozd a pályafutásodat, szinte elengedhetetlen az ilyen műsorokban való részvétel. Feszülten csináltam végig. Meg volt kötve a kezünk, rengeteg elvárást támasztottak velünk szemben. Legalább egy tucat dalt állítottunk színpadra, abból választottak a szerkesztők.

 

Már a Csillag születik előtt szép zenei múltad volt.

Kiskoromtól erre a pályára készültem, tudatos alkotóember vagyok. Nemcsak énekesnő, hanem dalszerző-énekesnő akartam lenni. Tanultam Vincze Lillánál, a csepeli zeneiskolában, a Kőbányai Zenei Stúdióban, a Postás Művelődési Központban. Minél több zenei műfajnak szerzed meg az alapjait, annál gazdagabb alkotó vagy, nagyobb a tárház. Az érettségi után, mielőtt elkezdtem volna egyetemi tanulmányaimat francia szakon, egy évig Franciaországban dolgoztam és tanultam, hogy tökéletesítsem a nyelvtudásomat.

 

Ugorjunk egy nagyot! Jött a Parfüm videoklipje, és pár hétig igazi világsztár voltál. Ha ennyire tudatosan építed a karrieredet, talán meg sem lepődtél ezen az eredményen.

Ekkora sikerrel azért nem számoltunk. Valljuk be, már-már tündérmese, ami velem történt. Pedig nem hiszek a csodákban, ez nem a szerencse műve, sok év munkája és sok ember kreatív energiája kellett hozzá. A siker akkor jött, amikor már készen álltam rá, elbírtam viselni a súlyát. De a sikert mindig a helyén kell kezelni.

 

Idézzük fel azt a napot, amikor a Parfüm elkezdte hódító útját! Merthogy beszélhetünk egy bizonyos napról.

2014 január végén volt, egy hétfői nap. Délután kettő körül értem haza egy találkozóról. A francia barátom a közösségi oldalamon a következőt írta: Gratulálok Boggie, fent vagy a Gizmodón. Azt sem tudtam, mi az. Megnéztem. Cikk jelent meg rólam, amelybe beágyazták a videoklipemet. Akkor már 250 ezernél járt a videó nézettsége. Bizonyos időközönként rákattintottam, s láttam, milyen gyorsan emelkedik a szám. Január elején bevontunk a csapatba egy lányt, aki művészetmenedzsmentet tanul, s rajong a klipekért. Több videónak intézte a külföldi népszerűsítését. Elküldte a Gizmodónak is. Ez egy nemzetközi véleményformáló blog, sok magyar honlap innen merít. 2013 decemberében hiába kapta meg a klipet a magyar sajtó, senkit sem érdekelt. Ha külföldön azt mondják rád, hogy jó vagy, akkor itthon is megemelkedik a munkád értéke. Több magyar sikernek ez a kulcsa.

 

Mi minden történt veled az ezt követő hetekben?

A Parfüm külföldi debütálását követő két hétben jóformán aludni sem volt időm. Számtalan magyar sajtótermék, rádióállomás, tévécsatorna keresett meg. A klippel a CNN, a BBC is foglalkozott, készített beszélgetést velem a Daily News, a Good Morning America show-ból hívtak telefonon, még Brazíliából és Venezuelából is kerestek. Sokan mondják, hogy a képi megjelenítés kellett ahhoz, hogy a dal népszerű legyen, de ezzel nincs gond, a sikernek ugyanis sok tényezője van, a mai világban nem elég a jó hang vagy a jó dal, azt tudni kell eladni. A siker hozadékaként végigkoncerteztem az elmúlt évet. Az USA-ba is meghívtak, ott két telt házas fellépésem volt. Igazából a külföldi koncerteken tudatosítottam, mekkora sikert aratott a klip és a dal. Tudták, ki vagyok, és úgy kezeltek, mint egy világsztárt.

 

Irigylésre méltó a nyugodtságod. A Dal döntőjében pici izgalmat sem láttunk rajtad.

A sorozat elejétől kezdve egészséges magabiztosság volt bennem. Szombat reggel azt éreztem, én fogok győzni. Amikor elkezdődött a műsor, elbizonytalanodtam egy kicsit, de végig hittem magamban. Nagyon boldog vagyok. A Wars for Nothing című zeneszámmal az a célunk, hogy felhívjuk a figyelmet a világban dúló háborúkra. Sokan mondják, hogy háborúról énekelni nagyon közhelyes, de igenis kell. Az Eurovíziós Dalfesztivál kiváló fórum arra, hogy ne csak a politikában kerüljön terítékre a sok értelmetlen öldöklés. (Új Szó)

 

(Fotó: MTI)

Puha József

2015. 03. 07. 9:18

A cikk küldése emailben A cikk nyomtatása

További Csemer Boglárka cikkek

További friss zenei hírek »

Neked mi a véleményed?

Nick-név:

Ellenőrző kód
Ellenőrző kód:

Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.

Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »

A parfümös lány újabb sikere cikk képei
Csemer Boglárka - A parfümös lány újabb sikereCsemer Boglárka - A parfümös lány újabb sikere