Interjúk
PuF: Hiába lett meg a cinállvány
Adott egy zenekar, mely 1983-ban alakul, s idővel igazi koncertzenekarrá növi ki magát. Kiadnak négy albumot, majd egy koncertfelvételt, ezután leállnak hét évre pihenni. Közben kijön egy válogatásalbum, végül 2000-ben jelentkeznek a
Ha eljön az élet c. albummal. Röviden ennyit a Pál Utcai Fiúk diszkográfiájáról.
A Szajhák és partizánok album hatására kezdtem el folyamatosan a koncertjeikre járni, ezek javarészt nagyon jó hangulatú rendezvények voltak. Ámde eljött az a pillanat is, amit elsődlegesen a koncertlátogatók igyekeznek elkerülni; arra gondolok, mikor az egyik kedvenc zenekar lassan elkezd veszíteni a fényéből, illetve leginkább a lendületéből.
Áprilisban a 3 Majom Fesztiválra elsősorban az annabarbi miatt mentem, de többek közt fellépett még a PUF és a Sziámi is. Ezen a fesztiválon éltem át életem legegyhangúbb Pál Utcai Fiúk koncertjét. Félreértés ne essék, nem úgy indultam neki, hogy most aztán megutáltatom magammal a PUF zenéjét, hanem igenis lelkes voltam, mivel viszonylag rég láttam őket zenélni. Még a koncert előtt szembesültünk néhány szervezési problémával, amik javarészt hajnaltájt az annabarbi fellépésével értek tetőpontjukra. No, de erre még visszatérek, egyelőre maradjunk a PUF koncertnél. Az első negyed óra egész jól telt, felcsendült pár igazán jó szám, szóval idáig nem volt gond. Aztán következett az első ásítás, majd a második. Amolyan csendes szemlélődővé váltam. Az első ember, akit alaposabban szemügyre vettem, Anikó volt. Mióta emlékszem rá, mindig ugyanúgy táncol: ugyanaz az 5-6 lépésből álló mozdulatsor ismétlődő kombinációkban. A végére már kissé zavarólag hatott, igyekeztem nem is figyelni tovább. Aztán Lecsó minden dal között a kampánycsendről mesélt, ami jó, elmegy egy ideig, de mondom, csak egy ideig. Ráadásul nem éreztem különösebb táncolhatnékot sem, amivel olyan szinten nem voltam egyedül, hogy a hátsó sorral szinte egymást támasztottuk. A kritikám nem a zenéjüknek szól, hisz' képzett zenészek mindannyian, hanem inkább az előadásmódnak. Nem tudták a közönséget kellően magukkal ragadni (úgy, mint régen), s az ő közönségük márpedig egy adott színvonalhoz van szokva. És ami a hangosítást illeti… Szegény basszeros leginkább a Dáridóba illett volna. Persze nem azért, mert haknikirály lenne, csupán az első három dal alatt kifelé nem volt basszusgitár, a többi hangszer pedig folyamatosan sípolt.
A koncertet követő nap Lecsó a PUF levelezőlistáján bocsánatot kért a rajongóktól a rossz koncert miatt, majd hosszasan taglalta a következőket: a főprogramszervező a fellépés előtt közölte vele, hogy nem tud a szerződésben foglaltak alapján azonnal fizetni (ráadásul a szerződés kitért arra is, hogy a koncert előtt két héttel nem játszhatnak Budapesten, különben súlyos összegeket köteles fizetni a zenekar). Ezután megígérte, a szponzorpénzből fogja majd az elmaradt gázsit rendezni, mire Lecsó azt válaszolta, akkor jöjjön el vele a következő héten a boltba, és próbálja megértetni az eladókkal, hogy MAJD a szponzorpénzből fizetik ki a kenyeret. A zenekar a fizetési problémákat megtudván összeült, aztán vállalta a koncertet, hisz' a közönség erről mit sem tehet, játszanak tehát. Nem irigylésre méltó helyzet (azóta már valamelyest rendezte a szervezőség az ABC-s problémákat), nemhiába a frontember idegessége vagy a dalok lapossága, bár megkockáztatom, a koncert kifejezetten a rossz hangosítás miatt tűnt laposabbnak a megszokottnál.
Csak szemléltetésképp elmesélném a fesztivál (máig nem sikerült rájönnöm, miért hívták 3 Majomnak) zárókoncertjének rövidke történetét (azt jó, ha tudjátok, hogy a koncerteken egy dobfelszerelés a zenekarok számára adott volt):
4:00 A Sziámi zenekar lemegy a színpadról. Felkapcsolják a villanyokat. Úgy tűnik, vége a
rendezvénynek.
4:05 Mindenütt papírpohár.
4:08 Az annabarbi a nagyszínpadon. A közönség 3 főből áll.
4:12 Nincs meg az egyik cinállvány. A közönség öt fő.
4:30 Az annabarbi a kisszínpadon.
4:33 Meglett a cinállvány.
4:40 Annabarbi beáll.
4:45 Elkezdődik a koncert. A közönség 15 főből áll.
4:47 Megjelenik egy szervező.
4:50 Vége az annabarbi koncertnek. Hiába lett meg a cinállvány.
Ez az eset azt hiszem, a NO COMMENT kategóriába tartozik.
Összefoglalva az észrevételeimet, a Pál Utcai Fiúk számára talán az a 19 év a kulcsmotívum, talán nem; de azt ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a 19 még gombócból is sok, nemhogy évből… Ennyi idő alatt bizonyára nehéz mindig megújulni, és nem is azt várnám el, hogy mindent ugyanúgy jól csináljanak. Persze ezek a külső tényezők sem elhanyagolhatóak, de ez így a két szék közt a padlóra esés története, mivel a pénzt nem a helyszínen (és később nem is a teljes összeget) kapták meg, és a koncert sem tartozott a legjobbak közé.
2002. 06. 20.
További Boom Boom cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..