Lemezajánlók
Musical: Spider-Man – Turn Off The Dark (Universal)
A Denevérember egy dalt kapott a U2-tól, a Pókembernek viszont egy egész musical jutott Bonótól és The Edge-től. Az ötlet finoman szólva is meredek, hiszen az ír zenekar frontemberéhez sokkal inkább egy környezetvédő-emberjogi harcosról szóló zenés darab illett volna, mint egy képregény-figura, de a zenére nem lehet panasz.
Elátkozott – ez a jelző illik leginkább a Pókember musicalre, melynek bemutatója a sorozatos meghirdetések során mintegy két évet késett, miközben több baleset történt, a sztárszereposztás lecserélődött és a produkció kulcsfontosságú irányítói posztjain is változások következtek be. Arról nem beszélve, hogy egy képregény-figura látványos kalandja sokkal inkább a mozivászonra való, mint a Broadway-re.
Minderről persze nem tehet a U2-ból ismert Bono és The Edge, akik becsülettel megírták a darab zenéjét, sőt, a produkciót bemutató musical-lemezen is aktívan részt vettek a színpadi előadás szereplőivel – Reeve Carney-vel, Jennifer Damianóval, T.V. Carpióval és Patrick Page-dzsel – együtt.
A rockos, ugyanakkor a nyolcvanas évek tévéfilmes hangzásával keveredő instrumentális nyitány, a My Debut feszültséggel, nagyívű dallamokkal és éles váltásokkal teli, hatásos darab. Már a Boy Falls From The Sky is kissé magán viseli a U2-tagok dalszerzői jegyeit, a Picture This-t viszont le se tagadhatnák: a dal az ír banda összetéveszthetetlen hangzását keveri a britpoppal, s tolja a Broadway-közönség arcába. A produkció és a lemez csúcsa azonban kétségtelenül a rockos, középtempós és lírai változatban egyaránt hallható Rise Above – hamisítatlan és azonnal működő slágere a címszereplőt játszó Reeve Carney-nak.
Míg a Bouncing Off The Walls a hetvenes évek torzítós, sikoltozós nyers rockzenéjét kínálja, addig az I Just Can’t Walk Away (Say It Now) egy csodaszép duett, melyről, akárcsak Jennifer Damiano visszafogott szólódaláról, az If The World Should Endről is nehéz volna megmondani, hogy szerzői a U2-t erősítik.
A Pull The Triggerben a rap és a rock keveredik némi Blurös beütéssel – a színpadon bizonyára látványos, hallgatni viszont nem különösebb élmény, ahogy The Edge Sinistereója is inkább negatív értelemben lóg ki a sorból.
A No More sokszínű, mégsem kerek remek, a DIY World viszont végre valódi musical-elemeket vonultat fel – működő refrénnel. Arról, hogy a negatív figurának, és az azt megformáló Patrick Page-nek is legyen slágere, az innen-onnan ismerős dallamokból összegyúrt refrénű A Freak Like Me Needs Company gondoskodik, hogy aztán a művet az annak alcímét adó, álomszerűen könnyű és megnyugtató Turn Off The Dark zárja T.V. Carpio előadásában.
Bár a dalok egész más sorrendben kerültek a lemezre, mint ahogy a produkcióban felcsendülnek, s tartom, hogy egy kitalált környezetvédő-emberjogi figuráról szóló zenés darab – akár ugyanezekkel a dallamokkal – hatásosabb lett volna (pláne, ha a főhős küzd, de elbukik), mint ez a pénzszagú produkció, ha el tudunk szakadni Pókember figurájától, még élvezhetjük is a végeredményt. Négyes alá.
Tracklista
1. My Debut (Instrumental)
2. Boy Falls From The Sky
3. Rise Above 1
4. Picture This
5. I Just Can’t Walk Away (Say It Now)
6. Bouncing Off The Walls
7. Pull The Trigger
8. No More
9. DIY World
10. If The World Should End
11. Sinistereo
12. A Freak Like Me Needs Company
13. Rise Above 2
14. Turn Off The Dark
2011. 11. 07. 10:33
További Musical cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..