Lemezajánlók
Pet Shop Boys: Elysium (EMI)
Cím alapján ókori „mennyországot” ígér Neil Tennant és Chris Lowe, ám az album eddig a legrosszabbul teljesítő Pet Shop Boys-nagylemez a páros szülőhazájában. Tény, hogy első hallásra csalódás a cucc, de hosszabb ismerkedés után felfedezhetőek az értékei. Csak az Ego Musicot lehetne feledni!
Három év telt el a legutóbbi Pet Shop Boys sorlemez megjelenése óta, ám a szintipop-duó véletlenül sem lazsált eközben. Elkészítették első karácsnyi anyagukat és EP-jüket, a Christmast, piacra dobták első CD/DVD-s koncertanyagukat, a Pandemoniumot, majd első kislemez-megjelenésük negyedszázados évfordulójára egy vadiúj dalt tartalmazó válogatásanyaggal, az Ultimate-tel emlékeztek. Egy Andersen mesén alapuló baletthez, a The Most Incredible Thinghez komponált zenével újabb terepre merészkedtek, míg a Format feliratú gyűjtemény B-oldalas kislemez-dalaikból nyújtott át közel negyvenet.
Szóval Neil Tennant és Chris Lowe nem lazítottak, nem hanyagolták rajongóikat, ugyanakkor az olimpia kapcsán elkövetett Winner daluk csak címében lett győztes, a slágerlistákon csúfosan leszerepelt. Pedig nem rossz a felvétel, sőt, a friss korong egyik legjobbja, csak a témaválasztás, meg az azzal együtt járó lehetőség meglovagolása méltatlan a Pet Shop Boys-hoz…
Ezzel szemben a lemezindító Leaving hamisítatlan PSB-remek, mely egyszerre hozza hangulatában a Being Boringet, miközben a 80-as és 90-es évek hangzása keveredik a legmodernebb szinti-hangszínekkel. Arról nem is beszélve, hogy Neil Tennant énekhangja pedig meghazudtolja gazdája életkorát.
S míg első hallásra csak ez a két dal tűnik működőképesnek a korongról, második-harmadik nekifutásra jönnek a felfedezések. Igaz, az Invisible, azaz a Láthatatlan többszöri meghallgatásra is észrevétlen marad, de a felesleges r’n’b-s effekttel színezett – hiába, Amerikában dolgoztak a fiúk a lemezen – és musicales (!) beütéssel is bíró, egyúttal a korong legrövidebb tételének számító Your Early Stuff refrénje például szépen belemászik az ember fülébe.
A Face Like It a lemez egyetlen darabja, mely, miközben dallamképletével a nyolcvanas éveket idézi, arra emlékeztet, hogy a Pet Shop Boys dalait bizony annak idején diszkókban játszották.
Az emelkedett hangvételű Breathing Space passzol leginkább a lemez címéhez, s az azt követő Ego Music áll attól, no meg a dallamos zenére fogékony hallgatótól is a legtávolabb. Utóbbiról nehéz eldönteni, hogy egy óriási kérdőjel csupán vagy módosult tudatállapot során született szemét.
Úgy tűnik, a Hold On folytatja a Yes című előző albumon elkezdett komolyzenei vonal megidézését: a 2009-es korong All Over The World című szerzeménye Csajkovszkijt kísértette meg, e tétel pedig Händeltől kölcsönöz, s teret enged a korong egyetlen héttagúvá bővített háttérénekes-csapatának.
A korong legösszetettebb és legkellemesebb meglepetése a fehér és fekete zenéből egyaránt táplálkozó Give It A Go, amiben melodikának, gitárnak és nagyzenekarnak is jutott hely. Ezzel szemben a leginkább felemás darab kétes címére a Memory of The Future a legesélyesebb: csapnivaló verzéi fülbemászó refrénnel osztoznak a dalon. Az alternatív PSB-t az Everything Means Something képviseli, ennek kapcsán joggal érzi a hallgató: mintha túl sok Pink Floydot hallgattak volna a fiúk…
Minden jó, ha a vége jó – tartja a mondás, s a kilencvenes évek Pet Shop Boys-át megidéző Requiem in Denim and Leopardskin című zárótétel azonban hiába sajátosan könnyed felvétel, sajnos nem tartozik az emlékezetes darabok közé, ahogy a gyenge közepes, Elysium feliratot viselő nagylemez sem.
Tracklista
1. Leaving
2. Invisible
3. Winner
4. Your Early Stuff
5. A Face Like It
6. Breathing Space
7. Ego Music
8. Hold On
9. Give It A Go
10. Memory of The Future
11. Everything Means Something
12. Requiem in Denim and Leopardskin
2012. 10. 26. 22:39
További Pet Shop Boys cikkek
Linkajánló
- Pet Shop Boys képek, bibliográfia és diszkográfia
- Pet Shop Boys (http://www.petshopboys.co.uk/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..