Lemezajánlók
Queen: Deep Cuts – Vol. 3. (Universal)
Minden jó, ha a vége jó: a Queen kevésbé ismert dalaiból készült válogatássorozat záródarabja szintén öt lemezről szelektál, ám a korábbiakkal ellentétben ezen nem 14, hanem 15 tétel kapott helyett, köztük Freddie Mercury szólósikere, az I Was Born To Love You, melyhez halála után a Queen többi tagja készített rockos hangszerelést.
A Queen mindhárom, Deep Cuts című, ritkán játszott dalokra fókuszáló válogatása közül a hármas számú a legtöbb tételt felvonultató, a leghosszabb játékidejű és a leghosszabb (12 évet felölelő) időszakot darab. És bizony a legjobb…
Meglepően precíz és tudatos dalsorrend jellemzi a közel egyórás összeállítást, melyet a zenekar legutolsó sorlemezének címadó tétele, a Made In Heaven nyit: hibátlan választás, queenesen felemelő, ugyanakkor megvan benne a queenes keménység is, igazi remekmű.
A folytatásnak szánt, The Works című korongról való Machines (Or ’Back To Humans’) ugyan még magán viseli a Hot Space és a Flash Gordon elektronikus-vokáltorzítós jegyeit, de itt már a karakteres rockos hangzás a domináns. Ezt kompenzálja a jóval visszafogottabb, verzéi alapján a Who Wants To Live Forever „kistestvérének” tekinthető Don’t Try so Hard.
A nyersességre vágyók a Tear It Upra tombolhatnak, a slágert szomjazók az I Was Born To Love You című Freddie-diszkósiker piszkosan jól eltalált rockváltozatának örvendhetnek, amibe sikerült belecsempészni egy cseppnyi A Kind of Magic-et. Nem csak téli estéken működik a musicalszerű A Winter Tale, ahogy éjszakai autós száguldozásokon kívül is hatásos a svájci Yellow duó The Race-ére emlékeztető alappal bíró Ride The Wild Wind.
A virtuóz elektromos gitárjátékkal indító, kissé Gary Moore-ba hajló Bijou egy majdnem-instrumentális darab, Freddie mindössze fél percig énekel benne, s ahogy annak, úgy az azt követő Was It All Worth It-nek sincs hagyományos értelemben vett refrénsora, ugyanakkor utóbbi kulcsdallama első hallásra is bejön, s vele a kérdés is: ebből vajon (rövidebb változatban ugyan, de) miért nem lett sláger annak idején?!
A szaxofonjátékkal megfejelt One Year of Love kifejezetten kellemes meglepetés, akárcsak a Made In Heaven és a The Works zárótételeinek felvonultatása (Is This The World We Created…?, It’s A Beautiful Day /Reprise/), melyek finomságát a nyers és energikus Khashoggi’s Ship és a The Hitman ellenpontozzák.
Bár az Is This The World We Created…? és az It’s A Beautiful Day /Reprise/ ezúttal is remek lezárást jelenthettek volna, talán a múlt megismétlésének elkerülése érdekében eshetett a választás a Mother Love-ra, melynek utolsó hangjai tökéletes körforgást jelentenek a dal, és a Deep Cuts – Vol. 3. újrajátszása esetében is.
A Queen Deep Cuts-sorozatának leghatásosabb része a széria záródarabja, mely méltatlanul háttérbe szorított kincsekkel, a hetvenes éveket idéző kőkemény, illetve a bandára jellemző vokál-varázslatokkal tarkított felvételekkel, „újrahasznosított” slágerrel, illetve első hallásra slágergyanús nótákkal, valamint elgondolkodtató és érzelmes gyöngyszemekkel egyaránt büszkélkedhet. Ötöst neki!
Tracklista
1. Made In Heaven
2. Machines (Or ’Back To Humans’)
3. Don’t Try So Hard
4. Tear It Up
5. I Was Born To Love You
6. A Winter’s Tale
7. Ride The Wild Wind
8. Bijou
9. Was It All Worth It
10. One Year of Love
11. Khashoggi’s Ship
12. Is This The World We Created…?
13. The Hitman
14. It’s A Beautiful Day (Reprise)
15. Mother Love
2012. 11. 04. 21:51
További Queen cikkek
Linkajánló
- Queen képek, bibliográfia és diszkográfia
- Queen (http://www.queen-fip.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..