Lemezajánlók
Queen: Innuendo – 2011 Digital Remaster (Universal)
Az utolsó Queen-album, melynek munkálataiban a betegsége elől munkába menekülő Freddie Mercury részt vett, különleges korong, egyfajta mindent-bele lemez. A 20 hónap alatt megszületett anyagban a hetvenes és a nyolcvanas évek Queen-hangzása éppúgy megtalálható, mint az előremutató megoldások. A The Show Must Go On pedig a frontember halálával új értelmet nyert.
Fricska – ez juthat eszünkbe a Queen 14. sorlemezének borítója láttán, s a korongot meghallgatva is. Van itt művészet, elgondolkodtatás, játékosság és bizony némi tréfa is. Lehet, hogy a Freddie Mercury életében utoljára készült különleges korong félig-meddig rejtett üzenete az, hogy ne vegyünk mindent túl komolyan?!
Egy biztos, az album tökéletes kerete igen tarka 10 dalt fog közre, ráadásul a kulcsdalok a 2011-es csúcstechnikával készült újramaszterelésnek köszönhetően lélegzetelállítóan szólnak egy komolyan hangrendszeren. De ne szaladjunk ennyire előre!
A nyitány a kilencvenes évek Bohemian Rhapsody-ja, a címadó Innuendo, melyben teljesen eltérő zenei hangulatok és stílusok keverednek, s állnak össze bámulatos módon eggyé, és működőképessé. Cirkuszi dobpergés, menetelős rock, fuvallatkönnyű énekbetét, középkori latin-gitáros blokk – utóbbit a Yes húrhajlítója, Steve Howe követte el –, no meg Queen-vokál és elektromos-gitárszóló teszik különlegessé, és cseppet sem unalmassá ezt a hat és félperces alkotást.
A valóság és az álomvilág között szédeleg az I’m Going Slightly Mad monoton, mégis emelkedett hangvételű zenéje, miközben a szöveg kifejezetten abszurd dolgokkal dobálózik: így teremtve egyensúlyt az ellentétek között. Az igazán őrült dal azonban mégsem ez, hanem a Delilah, melyet Freddie macskája ihletett… (Utóbbi tétel legalább akkora kakukktojás, mint az All God’s People című gospel, melynek társszerzője az a Mike Moran, akivel a frontember Barcelona című, Montserrat Cabbaléval közös duettlemezét készítette 1988-ban.)
A Headlong végre pörgős tempót és energiát hoz, igaz, a The Miracle album stílusában, úgyhogy leginkább a Scandal és a The Invisible Man sorába állítható, nem pedig a nyersen dögös nóták közé, mint a hetvenes éveket idéző The Hitman. Egyébként meglepő módon a két korszak vegyíteni is tudták a fiúk, erre példa az I Can’t Live Without You.
Míg az Innuendo és a Who Wants To Live Forever hangzását megidéző Don’t Try So Hard már-már giccsbe hajlik, a These Are The Days of Our Lives tökéletes lírai darabja a korongnak. Utóbbi, Freddie halála után a Bohemian Rhapsody-val együtt közös kislemezen jelent meg, s platina-státust ért el a szigetországban, valamint több sikerlistán is az első helyen végzett.
A korong legtempósabb dala, a Ride The Wild Wind a Yello The Race-ére hajaz, míg a legvisszafogottabb tétel, a kis híján instrumentális Bijou pedig Gary Moore-t juttathatja az ember eszébe. (A három és félperces szerzeményben Freddie mindössze 40 másodpercet énekel.)
A lemezt záró, az Innuendóval tökéletes keretet képező The Show Must Go On új értelmet nyert Freddie halála után, többek közt az EDDA Műve Lelkünkből című, Kunosnak írt gyászdalát is megihlette, sőt, Jim Broadbent előadásában a Moulin Rouge! című moziban is kulcsszerepet kapott.
Egységesnek véletlenül sem nevezhető az Innuendo című album, ugyanakkor a legutolsó, Freddie Mercury életében megjelent Queen-lemez friss dalaival sajátosan idézi a zenekar karrierjét meghatározó zenei fejlődést. Összességében mégis csak egy erős közepest érdemel.
Tracklista:
1. Innuendo
2. I’m Going Slightly Mad
3. Headlong
4. I Can’t Live Without You
5. Don’t Try So Hard
6. Ride The Wild Wind
7. All God’s People
8. These Are The Days of Our Lives
9. Delilah
10. The Hitman
11. Bijou
12. The Show Must Go On
2012. 11. 12. 14:14
További Queen cikkek
Linkajánló
- Queen képek, bibliográfia és diszkográfia
- Queen (http://www.queen-fip.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..