Lemezajánlók
colorStar: Flow (1G Records)
Egy zenekar, amely messze van a hagyományos értelemben vett magyar könnyűzenei élmezőnytől, és bár – egyrészt a Petőfi rádiónak köszönhetően – közelít felé, nyilván messze is marad tőle. A felnőttkor küszöbén jár, tavaly ünnepelte megalakulásának tizenötödik évfordulóját.
Slágerek nélkül is virul, töretlenül halad előre, gyakran mellékutakra téved, különböző hatásokat illeszt a zenéjébe, de igazából egyikkel sem azonosul, a főutat mindig szem előtt tartja, és egyre izgalmasabb produkciókkal rukkol elő. Nem túlzás, az évek során saját zenei világot alkotott. Ez a colorStar. Sok tagcsere után trióként, Keleti András (ének, basszusgitár, ütőhangszerek, programozás), Szalay Péter (gitár, basszusgitár, programozás, vokál) és Szinovszki Márton (szintetizátor, programozás) felállásban, vendégzenészekkel kiegészülve készítette el az ötödik, Flow című stúdiólemezét, a tavalyi Komplementer című, remixeket felvonultató album után.
A colorStart a Vidámpark együttes négy tagja: Keleti András, Szalay Péter, Balahoczky István (basszusgitár) és Farkas Zoltán (dob) alapította Bertók Tiborral (szintetizátor). Búcsút intettek a Vidámpark szövegközpontú pop-rockjának, és egy teljesen új úton indultak el. Az inspirációt az egyre színesedő elektronikus tánczenei színtér és a világzene, a kettő metszéspontján éledező etno-techno, a klasszikus rocksémákat elvető poszt-rock, valamint a hatvanas, hetvenes évek space rockja adta. Nagyjából e hatások egyvelege képezi a zenekar első, 1998-ban kiadott etno-technós, trance-es, prog-rockos, pszichedelikus, szürreális Heavenicetrip! című stúdiólemezét, amelyet a formáció az Xplode Your TV n’ Make Your Own Movie (Robbantsd fel a tévédet, és alkosd meg a saját mozidat) felirattal látott el. A kortárs elektronikus tánczene és az effektezett gitárhangzásból fakadó pszichedélia az élő basszussal, dobbal kitűnő egységet alkot. A 2001-es VIA la Musica című második stúdióalbum – az elsővel összehasonlítva – lazább, kísérletezőbb, easy listeninges és nu jazzes elemeket is alkalmaz. A 2004-es Komfort és a 2009-es colorStar törzsét is a bevált recept adja, gitárközpontú tánczene hallható rajtuk.
A colorStart a kezdetekben – tévesen – instrumentális együttesnek tartották, pedig már az első nagylemezén is volt emberi hang, igaz, nem hagyományos szerepet töltött be, hangszerként, kiegészítő elemként funkcionált. Az évek során egyre fontosabbá vált az ének, persze a zenekar továbbra sem szövegközpontú. A kilenc dalt felvonultató Flow című albumon nagy a hangsúly az ének sokszínűségén, a zenészek sok szólamot, markáns effektezést alkalmaztak. Még vendégénekeseket is hívtak, a Warning című szerzeményben Judie Jay, a My Train címűben a The Carbonfools énekese, Fehér Balázs hallható. A szövegeket Keleti András és Judie Jay írta. Az együttes minden eddiginél poposabb nagylemezzel jelentkezett, de továbbra sem nélkülözi a pszichedelikus elemeket. A hagyományos, ritmusgitáros funkciót gyakorlatilag a sampler vette át. Az albumon vendégként még Somogyi Ferenc basszusgitáros, Soós Tamás szaxofonos és a szintén The Carbonfools-os Keleti Tamás dobos működik közre. Külön említést érdemel a záró, az afrikai beütésű Tutupe című dal.
A colorStar a színrelépésekor már a következő évek divatzenéjét tárta elénk. Gyorsan felzárkózott a magyar partis, élőzenés formációk élbolyába, a Másfél és a Korai Öröm mellé, e szűk közegen belül ma már egyeduralkodó. A koncertjei élményszámba mennek, a zenét vizuális elemekkel egészíti ki, összművészeti eseménnyé emelve azokat. A CD-i pedig egyre partisabbak. A Flow is tulajdonképpen egy több mint háromnegyed órányi tánczenei koktél. (Új Szó)
2012. 11. 25. 8:21
További ColorStar cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..