Lemezajánlók
Aretha Franklin: Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics (Sony Music)
A soul királynője 72 évesen az összes tinidiszkós énekesnőcskét megszégyeníti új albumán. Olyan dögös feldolgozásokkal büntet, mint Adele Rolling In The Deepje, megfejelve az Ain't No Mountain High Enough-fal, Gloria Gaynor I Will Survive-ja a Destiny's Child Survivor című sikerével, no meg a Chaka Khan tutihoz hozzácsapott R.E.S.P.E.C.T.
Bár a sminkesek, fotóspecialisták, plasztikai sebészek és személyi edzők révén elért álommegjelenéssel is felhívhatja magára a figyelmet egy-egy mikrofont ragadó üdvöske, hiszen a könnyűzenében az énekhang sajnos egyre inkább leértékelődött, Aretha Franklin új albumán nem akárhogy bizonyítja, mi hiányzik a mai sztárokból. Az időtálló tehetség.
A soul királynője különleges feldolgozásokkal teli lemezt tett le az asztalra. Persze, lehet mondani, hogy ilyen dalokkal nem nehéz tarolni. Csakhogy mindegyikben ott a 72 (!) éves díva hangja és sokszínű egyénisége, mely nem ismer határokat.
Pedig a 10 dalos új anyag úgy indul, ahogy azt egy ennyi idős, ám kortalan dívától elvárja az ember. A korábban Etta James-től ismert, fél évszázados, soulos-blues-os At Lastben ott az elegancia, s az a szív mélyéről jövő, élettapasztalattal és rutinnal átitatott énekhang, amitől jólesően megborzong a hallgató, hogy aztán leessen az álla! Adele telitalálatos nótája, a Rolling In The Deep olyan energiákat felszabadítva született újjá, s vált még teljesebbé az Ain't No Mountain High Enough révén, hogy az ember önkéntelenül is bólogatni kezd, ha nem pattan egyből táncra a hallatán! A parti DJ-k ráadásul nemcsak e mestermű kapcsán dörzsölhetik a tenyerüket. Hasonlóan dögös lett a középtempóval indító I Will Survive, mely aztán magasabb ütemszámra kapcsol, s megidézi Beyoncé Knowles sikercsapata, a Destiny's Child női tekintélyt parancsoló Survivorét. S a sor itt még nem ér véget: Chaka Khan emblematikus diszkója, melyet Aretha keresztlánya, Whitney Houston is sikerre vitt, a soul királynőjének talán legismertebb opusával, az R.E.S.P.E.C.T.-vel keveredik a közel ötperces tuti befutóban. Sőt, ha nem is ennyire erős, mint a fenti három példa, de azért a klubnóták sorába illik az eredetileg a Diana Ross-féle The Supremes jegyezte You Keep Me Hangin' On felfrissítése is, hiszen az énekesnő mellett olyan masszív dobgépet kapott az új verzió, amitől abszolút ezredforduló-közelivé vált a végeredmény.
Míg a nyitódal eleganciájához mérhető a hatvanas évek blues-nótája, az ezúttal szvinges-soulos köntösbe bújtatott Teach Me Tonight, s Barbra Streisand talán legismertebb dala és szerzeménye, az Aretha szájából hallva egészen újszerűnek ható People, addig a titkos favoritok sorát a hiphop tempós Midnight Train To Georgia és a reggae-s No One alkotják – előbbi Gladys Knight, utóbbi Alicia Keys diszkográfiájából való.
Ugyanakkor a minden jó, ha a vége jó mondásnak ellentmond a zárótétel: Sinead O'Connor legismertebb dalának, a Prince írta Nothing Compares 2 U-nak dzsesszes megoldása inkább érdekes, semmint átütő. Már csak azért sem, mert egészen felismerhetetlenre sikerült.
Olyan, mintha nem is egy feldolgozás lemezre, de mindjárt egy trilógiára készült volna Aretha Franklin. Legalábbis háromféle, jól elkülöníthető zenei koncepció jelenik meg a korongon. S talán szerencsésebb lett volna végigvinni a három albumos elképzelést. Külön anyag a klubslágereknek, egy másik az elegáns daraboknak, valamint egy harmadik a stíluskísérleteknek. Az ezekből kikevert elegyet ugyanis képtelenség egységessé, határozott ívűvé varázsolni. Talán, ha három blokkra osztották volna a hanganyagot... Ezért sem csillagos, csak kétszer aláhúzott ötös az osztályzat.
Tracklista:
1. At Last
2. Rolling In The Deep/Ain't No Mountain High Enough
3. Midnight Train To Georgia
4. I Will Survive/Survivor
5. People
6. No One
7. I'm Every Woman/RESPECT
8. Teach Me Tonight
9. You Keep Me Hangin' On
10. Nothing Compares 2 U
2014. 11. 28. 20:10
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..