Lemezajánlók
Bob Dylan: The Real Royal Albert Hall Concert 1966 /2CD/ (Legacy/Sony Music)
Vajon létezik még egy olyan legendás koncertfelvétel, mint Bob Dylan 1966-os Royal Albert Hall-beli előadása, melynek bootleg változata nem is ott készült, a hivatalos verzió pedig az esemény után fél évszázaddal látott csak napvilágot? Abban az esztendőben, amikor először kapott Nobel-díjat zenész, egy bizonyos Bob Dylan...
Bob Dylant az is ismeri, aki nem ismeri. Pályafutása mérföldköveiből előszeretettel csemegéztek más előadók is. Így többek közt a Guns N' Roses a Knockin' On Heaven's Doort, Jimi Hendrix az All Along The Watchtowert, a Simply Red a Positively 4th Streetet, a The Byrds a Mr. Tambourine Mant, a Manfred Mann a Just Like A Womant, a Rolling Stones pedig a Like A Rolling Stone-t dolgozta fel Dylantől. Igaz, az 1966-os, két részből álló, s stílusosan két hanghordozón napvilágot látó, londoni The Royal Albert Hallban adott, a nézőket is megosztó estjén a fenti tételeknek csak egy része csendült fel a szerző előadásában – a felsorolást nyitó első két tétel például később jelent csak meg, a Positively 4th Street pedig olyan fájó hiány, mint a Blowin' In The Wind.
Az est, mely négy hónappal a művész első gyermekének születése után és két hónappal a súlyos motorbalesete előtt került megrendezésre, megosztotta a rajongókat. A program első részében Dylan, a folkzenész gitárral és esetenként herflivel kísérve adott elő hét saját szerzeményt, majd a második, nyolctételes blokkban a The Hawks kíséretében vett új, lázadó irányt – alaposan megosztva a közönségét. Az amúgy is feszült hangulatot ráadásul a Just Like Tom Thumb's Blues, illetve a Leopard-Skin Pillbox Hat előtti beszólásaival tette még inkább puskaporossá. Nem csoda, hogy abban az időben sokaknál kiverte a biztosítékot a mai füllel hallgatva abszolút korrekt második felvonás, mely az 1962-es, cím nélküli debütlemezről az est egyetlen tradicionális darabja, a Baby, Let Me Follow You Down mellett sikerrel idézi meg a '63-as The Times They Are A-Changin' albumot (One Too Many Mornings), az egy évvel későbbi Another Side of Bob Dylant /I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)/, valamint három nótával az 1965-ös Highway 61 Revisitedet. S persze a koncert évében kiadott Blonde On Blonde sem maradhatott ki, melyről három tétel az első, további egy pedig a második felvonásban kapott helyet. Az eddig kiadatlan hanganyag különleges extrával is bír, mely nem az est végén, hanem a második felvonás elején csendül fel: a Tell Me, Momma ugyanis a '66-os turné csemegéjeként vált ismertté.
Bár Bob Dylan The Real Royal Albert Hall Concert 1966 anyagának első lemeze visszafogottsága ellenére is működik, elég csak az öt és félperces Just Like A Womanre vagy a bő kilencperces Mr. Tambourine Manre gondolni, a második CD viszont abszolút felpörgeti a hangulatot, kellően hangos-zajos, eleven cucc, tökéletes ellentéte az addig hallottaknak – a Ballad of A Thin Man és a Like a Rolling Stone egyaránt parádés. Erős négyes.
Tracklista:
1. CD
1. She Belongs To Me
2. 4th Time Around
3. Visions of Johanna
4. It's All Over Now, Baby Blue
5. Desolation Row
6. Just Like A Woman
7. Mr. Tambourine Man
2. CD
1. Tell Me, Momma
2. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
3. Baby, Let Me Follow You Down
4. Just Like Tom Thumb's Blues
5. Leopard-Skin Pillbox Hat
6. One Too Many Mornings
7. Ballad of A Thin Man
8. Like a Rolling Stone
2017. 05. 04. 18:50
További Bob Dylan cikkek
Linkajánló
- Bob Dylan képek, bibliográfia és diszkográfia
- Bob Dylan (http://www.bobdylan.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..