Lemezajánlók
Alicia Keys: Here (RCA/Sony Music)
A 15 Grammy-díjjal büszkélkedő dalszerző-énekesnő bő másfél évtizede robbant be a Fallin' című slágerével, s pár év alatt bebizonyította, hogy nem egy egydalos dekoratív előadó, hanem egy korát meghazudtoló, az R'n'B, a soul és a hip hop világát cseppet sem divatból hozó, hanem szívvel-lélekkel értő és ésszel értő tehetség. Sorrendben hatodik nagylemezén is odateszi magát, kár, hogy a közjátékokat túltolja.
A kevesebb több – ez lehetne a mottója Alicia Keys legújabb albumának, melyen az összes dalnak nem csak előadója, de társszerzője is az énekesnő. A Work On It című tételt, mely nyomokban Jay-Z Hard Knock Life-jára emlékeztet, például Pharrel Williams-szel közösen jegyzi. Ugyanakkor nem csak ez, de több más populáris soulos és r'n'b-s nóta is átcsúszik egy teljesen fölösleges és értelmetlen közjátékba, ahogy a latinos-reggae-s Girl Can't Be Herself vagy a lemez legerősebb tétele, a Pawn It All is teszi. Csoda, hogy a három, szintén telitalálatos tétel, a középtempós, kórussal kísért refrénű More Than We Know, az A$AP Rocky-t bevető, Amerikában és Új-Zélandon a Top 10-ben végző Blended Family (What You Do For Love), valamint a Holy War megúszták az effajta kiegészítést! A két ráadástétellel megfejelt, 18 trackes albumon nem kevesebb, mint öt közjáték kapott helyet, vagyis majdnem az anyag harmadát teszik ki, s talán csak a lemezt indító hip-hopos The Beginningnek akad némi létjogosultsága az azt követő, energikus-rapelős The Gospel tükrében, a többi hiba, tévedés, zavaró tényező.
Pedig lenne mire figyelni! Például szokatlan Alicia Keys-től az egy szál gitáros, szókimondós-utcazenész Kill Your Mama, sehogy sem illik a zongorás, soul-r'n'b'-hiphop képbe, ugyanakkor a dal a csúnya szavakat leszámítva kifejezetten jól áll az énekesnőnek, a nóta végi slusszpoénért pedig szintén jár a dicséret.
Kevésbé szerencsés a helyzet a két produkciót elválaszthatatlanná kovácsoló She Don't Really Care_1 Luv esetében: az első hip-hop alapú nótában ott rejlik a lehetőség, mégsem képes kibontakozni, sőt az elnyújtott, dzsessz-improvizációs xilofonbetét idegesítővé teszi azt, a folytatás pedig az unalomba fullad. Ugyanakkor a középtájon rendőrautó szirénát is bevető Illusion of Bliss izgalmasan ötvözi a blues-t és a soult, s mintha ebben az esetben is két szerzemény elegyéről lenne szó, melyek azonban nagyon is működnek a korát meghazudtolóan mély érzelemmel éneklő Aliciának köszönhetően.
A Where Do We Begin Now iskolapéldája annak, hogyan lehet egy ígéretes produkciót tudatosan hazavágni, míg a gospeles Hallelujah azt bizonyítja, ezzel a címmel nem csak Leonard Cohen jegyezhet meghatározó szerzeményt. A két ráadással megfejelt album zárótétele pont olyan felemás, mint az egész lemez: az In Common a trance jegyében született, mégsem használja a zenei műfaj jellegzetes, erőteljes hangzásvilágát és effektjeit, így egyensúlyoz a jó és a rossz között. A mérleg serpenyője azonban kileng a dalokba csúszó közjátékok miatt, pedig nélkülük sokkal kedvezőbb végeredményt kaphatott volna a Here. Hármas.
Tracklista:
1. The Beginning (Interlude)
2. The Gospel
3. Pawn It All
4. Elaine Brown (Interlude)
5. Kill Your Mama
6. She Don't Really Care_1 Luv
7. Elevate (Interlude)
8. Illusion of Bliss
9. Blended Family (What You Do For Love) /közreműködik: A$AP Rocky/
10. Work On It
11. Cocoa Butter (Cross & Pic Interlude)
12. Girl Can't Be Herself
13. You Glow (Interlude)
14. More Than We Know
15. Where Do We Begin Now
16. Holy War
Bonus Tracks:
17. Hallelujah
18. In Common
2017. 05. 25. 18:23
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..