Lemezajánlók
Kaltenecker Zsolt: Triangular Expressions (KCG)
Kaltenecker Zsolt legutóbbi triólemeze 2001 végén „Rainy Films” címmel került a boltok polcaira, melyen egy teljesen új felállással találkozhattunk (Kaltenecker Zsolt - zongora, Barcza Horváth József - bőgő, Mohay András - dob). Noha Kaltenecker hű maradt egyéni, progresszív main-stream-es stílusához, az akusztikus formáció szakított a korábbi triók rockos játékmódjával, az albumot klasszikus jazz-hangvétel jellemzi.
Ugyanezt a zenei koncepciót követi Kaltenecker Zsolt idén áprilisban rögzített Triangular Expressions című lemeze is. Bár a korong szólóalbumként jelent meg, továbbra is Barcza és Mohay maradtak a szerző partnerei. A hallható zene az egyöntetű Kaltenecker-stílust tükrözi: már a bevezető, „Song For Michel” is a zongorista jellegzetes hangján szólal meg. A felvételen szereplő tíz szám közt Wayne Shorter, Herbie Hancock, Kate Bush és Bud Powell négy örökzöldjének alkalmanként igen lendületes, élénk ritmusú feldolgozása kapott helyet. Érdekesség az „A Thousand Years” című Sting-átirat, melyben a téma a szám eredeti, lírai hangulatába ágyazva nyer árnyaltabb értelmezést. (Személyes örömömre szolgál, hogy egyik kedvencem rátalált másik, nagyra becsült (pop)zenészemre: Kaltenecker Zsoltnak ez már sokadik Sting-feldolgozása.)
A saját művekről elmondható, hogy kompozíciójukban és ritmikailag is összetettek, aprólékosan kidolgozottak. A könnyen befogadható, dallamos szerzemények közt találunk hamísítatlan bőgő-lüktetéssel kísért blues-t (Marching Blues), érzelmes balladát (Farewell) és álmodozós történetet is (I Had A Dream), melyekben a hangnem- és ütemváltásokban gazdag témák előadását ezúttal is sehol sem öncélú, hibátlan zongoraszólók színesítik. A „Triangular Expressions” –akárcsak elődje, a „Rainy Films” – Japánban is megjelenik, tovább öregbítve a szerző és együttese, és ezáltal a magyar jazz remélhetően egyre növekvő hírnevét is.
(Egyetemi Élet, 2002. november)
2002. 11. 08.
További Kaltenecker Zsolt cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..