Lemezajánlók
Slipknot - Vol.3: The Subliminal Verses (RoadRunner)
Az iowai nu metal banda újra támad: az elmúlt években sikert sikerre halmozó Slipknot immáron harmadik albumával jelentkezik. A The Sublimal Verses már képes kompromisszumokra is, a lágyabb dallamok és vokálok a zenekar életében soha nem hallott mennyiségben törtek előre.
A Sliknot 1996-ban jelentette meg első lemezét, amelyet a hivatalos biográfiában Mate, Feed, Kill, Repeat címmel találunk meg, ám a banda az 1999-ben napvilágot látott Slipknot korongot tekinti az igazi kezdetnek. Annak idején az Ozzfest tomboló közönségét sikerült ámulatba ejteni a maszkokkal felszerelt 9 őrültnek, amelyre a fiatal rajongó generáció tökéletesen vevő volt. Természetesen a zenei anyag sem hagyott maga után különösebb kívánni valót: kőkemény zúzás, enyhe dallammal vegyítve, nem beszélve az ütőhangszerek kiemelkedő szerepéről. A 2001-ben megjelent Iowa című lemezen már csak nagyítóval találtunk vokált vagy emészthető gitártémákat, sokkal inkább a dinamikus metál került előtérbe. A második sorlemezen olyan előadók munkáit, hatásait vélhettük felfedezni, mint a Korn, a Slayer vagy a Fear Factory.
A harmadik albumra viszonylag sokat kellet várni, de az idén tavasszal megjelent Vol.3: The Subliminal Verses leginkább a kevésbé zúzós muzsikára gerjedőknek lesz igazi felüdülés. A Slipknot nem akarta továbbra is a féktelen és embertelen metál zenét bömböltetni a hangszórókból, és éppen ezért igen komoly kompromisszumokra kényszerült: ha továbbra is sikeres akar maradni a csapat, elkerülhetetlen az emészthetőbb, mondhatni slágeresebb dalok alkotása, így sokkal több új rajongóhoz eljuthatnak szerzemények. Kérdés, hogy mit szólnak ehhez a már meglévő rajongók.
Rögtön az első dal esetében könnyedén elképzelhető a fanatikusok felhúzott szemöldöke, hogy vajon akkor most a boltban verték át az embert egy tömeg CD-vel vagy valóban a világ egyik legbrutálisabb zenekarát hallgatjuk. A Prelude 3.0 bár szövegét tekintve tökéletesen beleillik az eddig megszokott témákba, de a kiábrándult hangulat mellé nyomasztó géphangok és visszafojtott ének párosul. A Blister Exists már a korai szerzeményekre emlékeztet, hörgés, pörgés, fejrázás. Az Opium Of the World című dal kísértetiesen hasonlít a System Of a Down bármelyik alkotására: hirtelen ritmusváltások, éles vokálok, némi zúzással fűszerezve. A Duality névre keresztelt opusban is számos hirtelen sebességváltást vélhetünk felfedezni, az ugrálósabb részekről már nem is beszélve – ezt a számot egy-két merészebb rádió is műsorára fogja tűzni. A Circle-ben pedig ősbemutató gyanánt megjelenek a vonós hangszerek is, sehol egy torzított gitár, akár egy Red Hot Chili albumra is felfért volna az alkotás, amelynek vége felé sajnos nem állták meg a szerzők egy kis dobszólóval prezentálni a Slipknot egyik hamisítatlan védjegyét.
A Welcome, Vermilion, Pulse Of The Maggots és Before I Forget dalok egytől egyig a jól megszokott Slipknot-ot idézik, nem is igényelnek túlzott kommentárt. A szólókra érdemes fokozott figyelmet fordítani. A Vermilion, Pt. 2 remekül zárja az előbbi dalokat, ugyanis a finálé előtt itt engedhetjük el magunkat utoljára a totálisan elborult végkifejlet előtt.
A The Nameless-ben újra megjelennek a zenekar megújult zenei palettáját képező eszközök: az elvakult gitár-riffeket akusztikus hangzás váltja, a lágy vokált pedig könyörtelen ordítás. Néhol még táncra is pördülhetünk. A Virus Of Life-hoz hasonló dalt már rengeteget hallottunk korábban más zenekarok tolmácsolásában is, ha dühösek vagyunk a világra érdemes a zenekarral együtt tombolni. A záróakkord Danger – Keep Away amolyan repülj velünk, dőlj hátra és dolgozd fel az elmúlt egy óra hatásait. Legalább lélegzethez jutunk.
Aki látta őket a Sporszigeten, vagy hallotta már valamelyik korábbi lemezt az se fog csalódni a Vol.3.-ban. Minden metál-rajongónak fokozottan ajánlom.
2004. 06. 21.
További Slipknot cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..