Lemezajánlók
Justin Timberlake: Futuresex/Loveshow Live From Madison Square G. /2DVD/ (SonyBMG)
Ahogy Európában a Take Thatből kivált Robbie Williams, úgy az USÁban az ’NSYNC-ből előlépett Justin Timberlake is sikeresen túlnőtt társain. Az idén 27. születésnapját ünneplő, 16 milliós lemezeladással büszkélkedő sztár legújabb koncert-DVD-je olyan show-t hoz, hogy az embernek szeme-szája-füle tátva marad!
A nem túl ötletes borítót idéző puritán menüből startoló, sztereó és Dolby Digital 5.1-es hanggal, illetve anamorfikus szélesvásznú képpel reprodukált műsor egy fekete-fehér csapatbeszélgetéssel indít. Ez általában rossz jel – az ilyen típusú kezdetekből gyakorta lesz olyan produkció, melynek minden vagy legtöbb dala közé kérdezz-felelek részleteket vágnak be, hazavágva a tökéletes koncertélményt. A félelem szerencsére alaptalan: egy-két dal közé ugyan bevágnak néhány színpad alatti jelenetsort, de egyik sem zavaró, sőt, kifejezetten illik a produkcióhoz. A két felvonásból álló előadás szünetében pedig a két T-betűs, Timberlake és Timbaland kapnak szót – 2 percre.
A felvezető talk-show után a színpadra lépés előtti pillanatokból összevágott montázsnak lehetünk szemtanúi, s miközben dübörögnek a nyitóeffektusok, a kép lassan átvált színesbe. Az operatőr Justinnal együtt lép a közönséghez emelő szerkezet talapzatára, visszaadva a nagy találkozás vizuális élményét onnan, ahonnan (szinte) sosem láthatjuk azt: a sztár szemszögéből!
Hihetetlenül sok, 43 kamera áll bevetésre, hogy a lehető legtöbb szögből és nézőpontból, a lehető leghatásosabb módon adja vissza a kétórás előadást. Egy komolyabb koncert feleennyi képrögzítő szerkezet segítségével is kitűnően megörökíthető, csakhogy a Futuresex/Loveshow egyik legfontosabb része az a Madison Square Garden középső részét betöltő rafinált színpad-kompozíció, mely kör alakú központi résszel, előre és hátra nyúló kifutóval, jobbra és balra elterülő kiszögeléssel és kétoldalt enyhén megsüllyesztett zenészrésszel, illetve hengerpalást-szerű vásznakkal, döbbenetes fény- és lézertechnikával, liftekkel és mozgatható pódiumokkal megpakolva fokozza a tervezők, rendezők, koreográfusok és muzsikusok által megálmodott élményt.
Az ingben, nyakkendőben, mellényben és öltönyben, valamint a tökéletes eleganciát hazavágó, ámde a zseniális táncbetéteknél kifejezetten hasznosnak bizonyuló fehér tornacipőben érkező énekes végig középpontban van, de teszi ezt úgy, hogy a komoly szerepet kapó háttérénekeseit legalább annyira (ha nem jobban!) bevonja a buliba, mint a táncosokat! A feladat nem kicsi, hiszen a nézők által körbevett területet úgy kell uralni, hogy bárhol is helyezkedjenek el a rajongók, végig érezniük kell a kapcsolatot kedvencükkel. A vágóképeket látva és a dalokat követő ovációkat hallva mindez sikerül, bár odahaza a képmegjelenítőnk előtt ülve mi mindig a legjobb szögekből láthatjuk a koncertet. (Érdemes megfigyelni, hogy a készítők milyen trükkökkel és módszerekkel érték el e bravúrt! Pl.: Justin kezébe vett kamerával ad képet magáról, melyet gigantikus vásznakra vetítenek, a színpad közepén zongorázó előadó hangszerével együtt körbeforog, a nonfiguratív alakzatú emelvényrendszer négy ellentétes pontján mozgó táncoslányok mindegyikénél tiszteletét teszi az est sztárja stb.)
A koncertprogram az aktuális album címadójával indít, de a show során a teljes nagylemezanyag felcsendül. Nem hiányozhat a menü alatt is hallható listavezető, a My Love, a tízpercessé duzzasztott – szintén első helyen végzett – What Goes Around… Comes Around és a vendégművészként közreműködő Timbalanddel közösen előadott, több kontinensen is abszolút sláger, a SexyBack sem. (A nagytestű sztárproducer egyébként az első felvonás végére tartogatott Chop Me Up-ban is teljes erőbedobással részt vesz.) Természetesen Justin 2002-es szólóbemutatkozását is több remek nóta képviseli: a borítóján Timberlake nevét elsőként viselő maxi, a Like I Love You rögtön a nyitódal után csendül fel – a művész hol fehér gitárt ragad, hol beugrik a táncosai közé osztozni a koreográfián, a kiállásban pedig köszönti az egybegyűlteket, de a Señoritára sem kell sokat várni. A Rock Your Body a második felvonás startnótájaként hibátlan választás, s szintén ebben a blokkban kap helyet a Justified album legsikeresebb darabja, a Cry Me A River is.
S hogy milyen a show? A szétbontott cím tökéletesen kifejezi azt!
Futurista: előremutató színpad- és hangképeivel, technikai megoldásaival (csak az kerül feltűnés nélkül a színpadra, amire/akire az adott dalban szükség van), Michael Jacksont idéző, de mégsem koppintó koreográfiáival.
Szexi: melltartót kivillantó/kitoló női kosztümök, a Damn Girl fehérneműs lebujmutatványai és a Summer Love félreérthetetlen mozdulataival.
Szerelmes: lírai dalok sora járja körül a legszebb érzés fokozatait a Gone, a Take It From Here és a Last Night alkotta egyveleggel az élen.
Hangzás: az albumról ismerős, Hi-Tech stúdióbűvészkedéssel kikevert zenék és hangok élő hangszereket első helyre helyező, de azért a speciális effekteket sem teljesen nélkülöző sajátos reprodukciója bámulatos zenei környezetet teremt nemcsak Justin Timberlake, de kiváló háttérénekesei előadásához is, nem beszélve azokról a kis finom elektromos gitáros, beatbox-os és egyéb betétekről, amik még tovább színes színesítik a dalokat.
A SexyBack torzítós-zúzós fináléja mozgásba hozza a New York-i intézményt megtöltő embertömeget, ám a kétórás buli végi extázis után még visszatér a kulcsfigura, hogy ne csak megfürödjön a sikerben, de szavakba is önthesse mindazt, amit számára ez a fergeteges koncert jelent. Az interjúkban nagydumás huszonéves azonban ezúttal – a benne kavargó érzéseknek és felfokozott lelkiállapotnak köszönhetően – nehezen találja a szavakat. A búcsúdalnak szánt (Another Song) All Over Againnel azonban visszatér a hangja, s olyat énekel, hogy csak na!
A 85 perces, anamorfikus szélesvásznú képű extralemez tartalma kellően változatos: a szűk negyedórás werkfilmben a színpadi és színpad körüli szakemberek beszélnek a turnéról, a szakmai múltjukról, a bekerülésről és a bennmaradásról, illetve az egymáshoz való viszonyukról. A koncertfilm elejére bevágott csapatinterjú-montázs teljes, harmincperces anyaga felszínesnek tűnő kérdések sorával (Kinek a zenéjét szeretitek a legjobban? Mi a kedvenc Halloween-jelmezetek stb.) próbál betekintést nyújtani a táncosok, zenészek, énekesek gondolataiba, lelki világába, igaz, az ezúttal egyenlőnek tűnő arcok gyakran igyekeznek mindenből viccet csinálni. (Pl.: – Justin abszolút otthon érzi magát a színpadon. – Pedig nem ott lakom!) Természetesen az est főszereplőjének is jár egy – koncertrészletekkel teletűzdelt – interjúfilm, mely során nemcsak a helyszínről, de a dalokról, a koncertfelépítésről és sok egyébről is szó esik. A nyúlfarknyi színpad alatti világot bemutató szösszenetet nézve ráeszmélhetünk, hogy a technika, az átöltözők és gyakorlatilag minden színpadon felbukkanó résztvevő „a világot jelentő deszkák” alatt bújik meg – a sok egyéb kellékkel és jelmezzel együtt, melyet praktikusan járhatónak és átláthatónak kellett megépíteni, még ha a közönség számára mindvégig láthatatlan is marad. A zenét és videót kedvelők is találnak csemegét a ráadáskorongon: a Lovestoned című nóta újrakevert változatához a koncertfilmből mixeltek zseniális vizuális szemfényvesztésekkel megpakolt képanyagot.
Ne tévesszen meg senkit a viszonylag egyszerű digipack-borító, s Justin borostája ellenére is kamasz ábrázata: vérprofi show-t kapunk, fantasztikus színpadképpel és maximálisan együtt/működő csapattal, ráadásul a dallista felépítésének köszönhetőn azok is ráérezhetnek Timberlake sikerére, akiknek nem jön be annyira a Timbaland-féle modern tánczene-vonal.
Tracklista
1. DVD
1. Opening Conversation (Felvezető beszélgetés)
2. Futuresex/Lovesound
3. Like I Love You
4. My Love
5. Señorita
6. Sexy Ladies
7. Until The End Of Time
8. What Goes Around… Comes Around
9. Chop Me Up
10. Intermission – JT & Timbaland (Szünet – JT & Timbaland)
11. Rock Your Body
12. Gone
13. Take It From Here
14. Last Night
15. Damn Girl
16. Summer Love
17. Losing My Way
18. Cry Me A River
19. Lovestoned
20. Sexyback
21. (Another Song) All Over Again
22. Goodnight & Credit (Búcsúzás és stáblista)
2. DVD
1. Így készült a Futuresex/Loveshow
2. Szabad a szó – Csapatbeszélgetés
3. 1 On 1 With JT –
4. Under The Stage – A színpad alatti világ
5. Lovestoned (Justice Re-mix)
2008. 01. 23.
További Justin Timberlake cikkek
Linkajánló
- Justin Timberlake képek, bibliográfia és diszkográfia
- Justin Timberlake (http://www.justintimberlake.com)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..