Lemezajánlók
Krisz Rudi: Őrizd a lángot (Sky Produkció)
Rudi nincs könnyű helyzetben. Újra fel kellett építenie a pályáját, és most szinte teljesen új rajongótábort kellene verbuválnia maga köré. A zenei életben világszerte általános jelenség, hogy a tinédzserként befutott, közülük is főleg a tiniket megcélzó előadók és együttesek felnőttként nem tudnak érvényesülni: nem találják sem a helyüket, sem a megváltozó – vagy éppen alig változó – zenéjük célcsoportját.
A régi rajongók általában már cikisnek tartják korábbi imádott sztárjukat és annak egykori zenéjét, a felnőtt előadó pályafutása pedig hidegen hagyja őket. Közben az érintettek az új tinédzsereket, a következő nemzedéket sem tudják maguk mellé állítani.
A karrierjét a ROCKonO.K. nevű formációban gyerekként kezdő, 1981-es születésű Krisz Rudi ugyan már elmúlt tizennyolc, amikor megjelentette első, Tűz című szólólemezét, de amolyan későn érő típusként mégis a tizenévesek szegődtek mellé, ők alkották rajongótábora szerves részét, pedig akkori zenéje sem az a tipikus, tiniket megszólító muzsika volt. Szóval így alakult. (Azért bizonyára nem véletlenül!) Az első három albuma kapcsán – többé-kevésbé – működött a stratégia. Az énekes a negyedik nagylemezén, a lehető legrosszabb időpontban, közvetlenül 2004 karácsonya előtt kiadott Nem leszek a játékod címűn – a korong már nem tudott beleszólni a karácsonyi zenepiac alakulásába, és a következő év elején, a holtidőszakban sem ért el jelentősebb eladási példányszámot – megpróbálkozott kitörni a „tinik fogságából” – sikertelenül –, rockosabbra vette a figurát. Azután el is tűnt. Olykor-olykor azért hírt adtak róla, alakuló nemzetközi pályafutásról beszéltek, cikkeztek. Az ötödik szólóalbumának megjelenésekor a szünetet az illetékesek ezzel, Rudi külföldi karrierjének beindításával és beindulásával magyarázták – utóbbi nyilván jókora túlzás. Arról számoltak be, hogy részt vett egy amerikai tehetségkutató műsorban, ahol a döntőig menetelt, meg Angliában és Indiában népszerűsítette a Play With Me Now című dalát, amelyet állítólag több brit kereskedelmi rádió is sugárzott. Bizonyára valóban volt valamiféle próbálkozás, de ekkora visszhangot nem érdemelt (persze ez reklám, függetlenül attól, fedi-e a valóságot), már csak azért sem, mert a szóban forgó felvételről a magyar honlapokon kívül máshol említést sem tesznek. A nemzetközi karrier tehát – azt hiszem – nem fenyeget, hősünknek továbbra is a magyar piacon kell érvényesülnie.
A helytállással nincs gond. Rudi pályafutásának legjobb nagylemezét készítette el Őrizd a lángot címmel. Megtalálta azt az utat, amelyen továbbmehet. A korongját vérpezsdítő dalokkal töltötte meg. Az irányvonal jól áll neki, hitelesen képviseli. Bár a latinos temperamentumú felvételek mindig népszerűek, Rudi ezekkel nagyobb eséllyel indult volna az új évezred legelején, amikor a stílus a sokadik virágkorát élte. A tizenegy szerzeményt felvonultató pörgő, tömör album ritmusát mindössze egy lassú dal töri meg, a hatodikként felcsendülő, az erdélyi Dancs Annamáriával előadott Ólomszárny című. Az utolsó felvétel, a Mondanám… is a lírai vonalat képviseli. Elsőként az Üss meg! címűhöz készült videoklip, Olaszországban, Velencében forgatták. A klipnek angol nyelvű változata is van – a felvétel angol verziója a Hit Me or Hate Me címet kapta. A dalok zenéjét Rudi, szövegét Hamza Zoltán írta, a zenei rendező az Ákos kísérőzenekarában megismert Szakos Krisztián volt.
Krisz Rudinak a helytállás tehát sikerült, rátalált arra az irányvonalra, amelyen – immár valóban felnőtt férfiként – továbbviheti a karrierjét. Az érvényesülés viszont nem rajta múlik, hanem a közönségen. A nagy kérdés: vannak-e új, a megváltozott zenéjére vevő potenciális rajongók? Egyelőre úgy néz ki, nem nagyon. Igaz, a külső tényezők sem megfelelőek: például az új zeneszámait a rádiók valamiért ignorálják, pedig ha valami, akkor ez ízig-vérig rádióbarát muzsika. (Vasárnap)
2008. 10. 23.
További Krisz Rudi cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..