Lemezajánlók
Erasure: Pop! Remixed (EMI)
Az angol szintipop-duó pályafutásának első remixlemeze mindössze tíz tételt tartalmaz, ám játékideje megközelíti a hetven percet. A kilenc ismert dal újraértelmezői között megtaláljuk a páros énekesét, Andy Bellt és a billentyűs Vince Clarke-ot is, akik kivételesen külön dolgoztak. Ennél már csak az érdekesebb, hogy a többiek munkái felülmúlták az ő megoldásaikat.
Azonos dizájnra építette fel friss válogatásait az Erasure, melyek közt szerepel egylemezes (Pop2! 20 Hits, Pop! Remixed), kétlemezes (Total Pop! 40 Hits) és négykorongos (Total Pop! Teh First 40 Hits Deluxe) összeállítás is, melyek egyetlen közös darabja az Always 2009 remixe. Igaz, e nóta esetében nehéz különbséget tenni az eredeti és az új változat között, ám a Pop! Remixed feliratú hanghordozó további kilenc darabja a legjobb hagyományok szerint készült: tudatosan eltérnek az ismert verzióktól, mégis gond nélkül beazonosíthatóak, szerethetőek és nem utolsósorban működnek. Pedig – két kivétellel – nem agyonajnározott nevekhez fűződnek e bravúrok. Lássuk, ki mit tud!
A Victim of Love Komputer Remixe hamisítatlan retro-mutatvány, gyakorlatilag az összes eredeti hangminta visszaköszön benne, ám a dal játékideje közel duplája a ’87-es verziónak. Mark Pichiotti a gitárra helyezte a hangsúlyt az eredetileg is húros hangszerrel kísért Freedom esetében, ám ezúttal egy flamenco-gitárnak köszönhetően latinos beütést kapott a dal, mely nyolc percen keresztül nélkülözi úgy a dobgépet, hogy mégis van lüktetése a felvételnek.
Egész más koncepció jellemzi a Drama! friss megoldását: masszív, ám egy idő után túl unalmas alapot hozott össze Andy Bell énekes és remixpartnere, JC, melyben csak a refrénnek jut hely, az is csupán ötször csendül fel a közel kilenc perc alatt. Jóval ügyesebb az Avantara house-bűvészkedése az A Little Respecttel – feszes tempóval, középtájon némi elszállós betéttel és Andy Bell remek vokáljával abszolút működőképes remix született. Hasonlóan jól sikerült a pattogós tempójú, leghosszabb címmel és játékidővel büszkélkedő Fingers & Thumbs (Cold Summer’s Day), igaz, e tétel éppen két perccel hosszabb, mint kellene…
Szinte kizárólag csak a hangzással operál a Soil In The Synth újraértelmezése, mely sem a tempón, sem a Ship Of Fools melankolikus hangulatán nem változtatott az eredetihez képest. A Manhattan Clique-nek köszönhetően másodszor is felcsendülő Always viszont alapos átalakuláson ment keresztül. Gyorsabb tempó, izgalmas elektronikus effektusok, melyek akár a nóta rovására is mehettek volna, de ezúttal szó sincs erről. A fülbemászó dallam nem sérült, modern és egyben telitalálatos klubnóta született. Az Electronic Periodic korrekt iparosmunkát végzett a Chorus című örökbecsűvel, míg Vince Clarke kivételesen nem tudta felülmúlni önmagát, a Stop! új, Depeche Mode-ra emlékeztető verziója (hiába, a zenész ott is megfordult pályafutása során) csak félig működik, a kísérletezős instrumentális betétek egyáltalán nem tesznek jót a nótának.
Összességében remek remixlemez az Erasure első ilyen produkciója, melyen több siker új változata szerepelhetett volna, ha nem a hosszú verziókat válogatják be a korongra. Persze, ha lesz hasonló színvonalú folytatás más slágerekkel is, akkor kiegyezem az átlagosan hétperces megoldásokkal. Négyes fölé!
Tracklista:
1. Always /2009 Remix/
2. Victim Of Love /Komputer Remix/
3. Freedom /Mark Pichiotti Strumapella Remix/
4. Drama! /Andy Bell & JC Remix/
5. A Little Respect /Avantara Remix/
6. Fingers & Thumbs (Cold Summer’s Day) /Sound Factory Remix/
7. Ship Of Fools (Soil In The Synth Remix)
8. Always (Manhattan Clique Remix)
9. Chorus (Electronic Periodic Remix)
10. Stop! (Vince Clarke Sync 82 Remix)
2009. 04. 18.
További Erasure cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..