Lemezajánlók
Queen: Queen II – 2011 Digital Remaster (Universal)
Mesebeli figurák és előkelőségek történetei, egymásba úszó dalok, izgalmas hangzás-kísérletezések, egy Top10-es kislemezdal, valamint egy Top5-ös lemezpozíció a brit sikerlistán: így összegezhető Freddie Mercury, Brain, May, Roger Taylor és John Deacon, vagyis a Queen második albuma.
Méltóságteljes, teátrális, kosztümös mesébe illő – a Queen második sorlemezének tartalma szinte kivétel nélkül megalapozza azt a koronás/palástos pózt, ami a zenekar későbbi koncertjeinek zárójeleneteként vonult be a rocktörténelembe.
Már a nyitány is jól érzékelteti a bemutatkozó albummal szembeni változást: uralkodói bevonulózene, melynek két szólama felváltva, külön-külön, a bal és jobb hangfalon érkezik, majd egyszerre vezeti fel a lemez legjobb dalát, a Father To Sont, melyben egy kicsit már ott bujkál a Friends Will Be Friends című későbbi sláger. Az opust testes elektromos gitárbetét dagasztja bő hatpercessé, s a védjegyszerű vokál-rész sem hiányzik az apáról fiúra szálló uralkodás/örökség/életre szóló tanács hármasáról mesélő dalból, amit – szintén szünet nélkül – követ a White Queen (As It Began), mely egy másfajta búcsúzásról mesél.
A Some Day One Day hűvös, északi népek zenéjét idézi, szélfútta szürkülettel, kavargó tábortűz-hangulattal – valódi kis kincs e melankolikus alkotás. Nem úgy Roger Taylor szerzeménye: a The Loser In The End ugyanúgy kilóg a lemezről, mint a banda dobosának előző albumán szereplő Modern Times Rock’n’Roll. Igaz, ezúttal punk-rock helyett kései Beatles-utánérzést kapunk.
Visszafelé pörgetett vokál és gitár – így indul az Ogre Battle, s a meseszerű fantáziavilág szörnyeivel együtt meglepően közel áll a lemezt záró Seven Seas of Rhye-hoz. Szintén mesebeli a The Fairy Feller’s Master-Stroke is, melyet egy festmény, illetve az általa született költemény ihletett meg – e két perc negyven másodperces felvétel az instrumentumokból nyert hangzás és Freddie Mercury káprázatos, gyakran egymásra másolt énekhangbeli teljesítménye miatt egyaránt tömör zenei gyönyör. A „belőle kinövő” Nevermore pedig nem csak szövege, de azt hűen követő dallama miatt is a Queen II. című korong legszebb szerzeménye.
Amennyire megbújik a Friends Will Be Friends a Father To Sonban, ugyanúgy „belemagyarázhatjuk” a Bohemian Rhapsody-t a The March of The Black Queen-be, amiből egyébként – a sokszínűen összetett megoldások miatt – szinte észrevétlenül nő ki a Funny How Love Is. A korongot záró Seven Seas of Rhye már a bemutatkozó albumon is szerepelt, ám ezúttal dalszöveget is kapott, s az alig másfél perces első változatnál kétszer hosszabban szól a lendületes nóta.
A Queen második albumán finomított az összhangzáson, s a dalok között erősebb kötődést fedezhetünk fel, mint korábban a számos, szünet nélküli, egymásba úsztatott megoldáson túl az uralkodói, illetve mesebeli világot megelevenítő tartalomnak köszönhetően. A 2011-es remasterizált hangnak köszönhetően a vájtfülűek a korábbiakhoz képest még tökéletesebb hangzásnak örvendezhetnek, míg a dalszövegkedvelők örömmel fedezhetik fel, hogy a Super Jewel Boxba csomagolt CD-borítóban mind a 12 tétel énekelt sorai olvashatóak.
Tracklista:
1. Procession
2. Father To Son
3. White Queen (As It Began)
4. Some Day One Day
5. The Loser In The End
6. Ogre Battle
7. The Fairy Feller’s Master-Stroke
8. Nevermore
9. The March of The Black Queen
10. Funny How Love Is
11. Seven Seas of Rhye
2011. 04. 11. 21:29
További Queen cikkek
Linkajánló
- Queen képek, bibliográfia és diszkográfia
- Queen (http://www.queen-fip.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..