Lemezajánlók
Filmzene: Pirates of Caribbean – On Stranger Tides (EMI)
Negyedszer száll vízre Jack Sparrow kapitányként Johnny Depp, a jól ismert melódiát újra megidéző negyedik filmzene-lemez azonban több szempontból is különleges: Hans Zimmer ezúttal a Rodrigo y Gabriela gitárduóval vonult stúdióba, a 11 tételes produkcióhoz pedig hozzácsaptak egy EP-nyi, kifejezetten az új munkákból készült remixet.
Úgy tűnik, az Oscar-díjas Hans Zimmer számára az idei esztendő bizonyul a legtermékenyebb évnek. 2011-ben 9 film stáblistáján is olvasható lesz a komponista neve, ezek közé tartozik a mozikban látható A Karib-tenger kalózai – Veszélyes vizeken is. Míg a vásznon Penélope Cruz, addig a filmzenében Rodrigo Sanchez és Gabriela Quintero alkotta Rodrigo y Gabriela gitárduó jelenti a Karib tenger kalózai-sorozat legújabb részének egzotikus felfrissítését. A páros több tételben is együttműködött a világhírű filmzeneszerzővel..
A közös munka kifejezetten jót tett a score-nak. Az Angelica című tételben tüzes tangót játszanak, a The Pirate That Should Not Be során érzelmes húrokat pengetnek, e dallamot pedig feszültséget hozó akkordokkal tarkítják. A South of Heaven’s Chanting Mermaids fő motívuma – az olykor felcsendülő félhangok nélkül – akár latin szerenádnak is beillene, míg a Palm Tree Escape egyfajta egyveleg, hiszen a korábbi filmek nyitórészeiből is ismert dallammal operáló Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow melódiáját vegyíti a széria legismertebb dallamával, melyet ezúttal spanyolgitárral fűszereznek. Az igazi kibontakozásra azonban az öt és félperces Angry and Dead Again biztosít lehetőséget a páratlanul ügyes páros számára.
A nyolcperces Mermaids kórusa ügyesen egyensúlyoz a sejtelmes, az idegesítő és a varázslatos között, drámai hatású a mozi alcímét viselő On Stranger Tides, a legsötétebb érzelmeket és hangulatot mégis a férfikórussal is operáló Blackbeard című tétel hozza el. Míg a Mutiny-ben megkapjuk a kulcsmelódia egyik variációját, addig a megszokott változat az End Credits-ben csendül fel – pompás gitárkísérettel.
A kritika itt véget is érne, ám a filmzenelemezre rákerült hét remix is, amik akár Pirates of Caribbean – On Stranger Tides REMIXES EP címmel külön is megjelenhetett volna, ám így kész ajándék a bő félórás ráadás!
A kiadvány producerei – a film producere, Jerry Bruckheimer és a mozi rendezője, Rob Marshall – hét különböző bulifelelőst, illetve projektet kért fel egy-egy tétel újraértelmezésére. (A Karib-tenger kalózai filmzenék történetében nem ez az első remix, annak idején a He’s A Pirate-ből készült egy sor újragondolás, köztük egy Tiësto verzió.)
DJ Earworm, vagyis Jordan Roseman a Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow témát képzelte újra, amihez a kristálytiszta dallamvezetést torzítós szintikkel vegyítette, a végeredményt pedig kardpengék csengésével dobta fel. A Ki:Theory fedőnév mögé bújó richmondi Joel Burleson az Angelica című szerzemény tangós gitáralapjai helyett inkább gregorián kórust alkalmazott a mű általa készített Grant Us Peace Remixében. A számos művésznéven tevékenykedő Rupert Parkes Photekként jegyzi a hét remix közül a leghosszabb, mégis legkönnyebben befogadható dolgozatot: a The Pirate That Should Not Be hatásos ütemmel, harangszóval dobta fel az eredeti gitártémát, melyből kihajította a sejtelmességet és csak az energikus, latinos dallamot hagyta meg, olykor némi szimfonikus betéttel megfűszerezve. Parádés!
A filmzene legkomorabb munkájából, a Blackbeardből a szójátékos nevű Super Mash Bros kotyvasztott elektronikus partidarabot, igaz, az eredeti zeneműből alig fél percet hagyva csak meg. Ezzel szemben a coloradói Paper Diamond hangmintákkal és masszív szintetizátor-használattal frissítette az eredetileg jóval visszafogottabb South of Heaven’s Chanting Mermaids-et, míg az angol születésű, de Los Angeles-ben tevékenykedő Adam Freeland ügyesen vegyítette a nagyzenekari megoldásokat az elektronikával, amikor a Palm Tree Escape-hez nyúlt. A remixek sorát a keleti parti house klubokban Static Revenger művésznéven nyomuló Dennis White mutatványa zárja, mintegy „minden jó, ha a vége jó”-koncepció szerint. A house-DJ nem csak meglátta, de ki is használta a lehetőséget: az Angry and Dead Again remixe tökéletes referenciaanyagként szolgál. A dolgozat a house műfajon belüli stílusokat remek aránnyal és maximális profizmussal vegyíti, mintha nem is egy, hanem féltucat remix alkotta, alig hatperces egyveleget nyújtana át a hallgatónak.
A Karib-tenger kalózai – Veszélyes vizeken című filmzenelemez nem csak a megszokott és remélt melódiákat és azok variációit, de új dallamokat is kínál, melyekhez a Rodrigo y Gabriela gitárduó nyújt komoly segítséget. A háromnegyedórás Score mellé pakolt hét remixért szintén jó pont jár, még ha utóbbiakat nem is szerencsés egyhuzamban meghallgatni, mert túl töménynek hathat.
Tracklista:
1. Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow
2. Angelica (közreműködik: Rodrigo y Gabriela)
3. Mutiny
4. The Pirate That Should Not Be
5. Mermaids
6. South of Heaven’s Chanting Mermaids
7. Palm Tree Escape (közreműködik: Rodrigo y Gabriela)
8. Blackbeard
9. Angry and Dead Again (közreműködik: Rodrigo y Gabriela)
10. On Stranger Tides
11. End Credits
12. Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow (DJ Earworm Remix)
13. Angelica (Grant Us Peace Remix)
14. The Pirate That Should Not Be (Photek Remix)
15. Blackbeard (Super Mash Bros & Thieves)
16. South of Heaven’s Chanting Mermaids (Paper Diamond Remix)
17. Palm Tree Escape (Adam Freeland Remix)
18. Angry and Dead Again (Static Revenger Remix)
2011. 05. 22. 16:59
További Filmzene cikkek
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..