Koncert & party beszámolók
Klasszikon: crossover opera koncert
A Klasszikon Együttes, mely a crossover opera első hazai képviselője, 2010. szeptember 2-án, nagysikerű élőzenei koncertet adott a Duna Palotában. Az est folyamán elhangzott operarészletek a crossover vagyis zenei stíluskeresztezés jegyében, jazz, pop, blues, rock and roll, swing és egyéb, XXI. századi zenei stílusjegyekkel díszítve kerültek bemutatásra.
Oscar balladája
Az évszázadok óta érvényes dallamok a szórakoztató zene játékosságával és lüktető ritmusával együtt olyan egyedi és ízes elegyet alkottak, amely mind az eredeti művek ismerőinek, mind az azokkal most ismerkedőknek izgalmas élmény nyújtottak.
A határainkon túl már régóta ismert és elismert crossover stílus a zene nyelvén stíluskeresztezést jelent. A crossover követői különböző zenei műfajok harmonikus vegyítése révén hoznak létre egy teljesen új hangzásvilágot. A crossover opera a klasszikus opera és egyéb zenei műfajok keresztezéséből létrejött zenei stílus, mely olyan világsztárok által vált közismertté és közkedveltté, mint Sarah Brightman, Andrea Bocelli, vagy épp Luc Besson Ötödik elem című filmjének híres „The Diva Dance” betétdalát éneklő Inva Mula Tchako.
A Duna Palotában rendezett koncerten Sebők Monika a Klasszikon Együttes énekese, aki Magyarország első és eddigi egyetlen crossover énekesnője, operarészleteket adott elő olyan világhírű zeneszerzők darabjaiból, mint Bizet, Gounod, Saint-Saëns, Mozart, Verdi és Puccini. Az Együttes a klasszikus operaária részleteket - a crossover jegyében - pop, blues, jazz, swing és még számos ismert és népszerű zenei stílusban kísérte. Az egyedi interpretációknak köszönhetően a hallgatóság a mai kor zenei világába kirándult az operaáriákkal.
A Klasszikon a crossover egyik legjelesebb hazai képviselője Magyarországon. A klasszikusokban rejlő értékek átörökítése céljából az együttes tagjai a komolyzenei dallamkincs tágan értelmezett “ad libitum” vagyis “tetszés szerinti” feldolgozása mellett tették le voksukat. Hisznek benne, hogy a maradandó művek egyéni interpretációja ösztönzi a személyes gondolatok és élmények kialakulását, mert bár a csatorna modern, az üzenet időtálló.
Az elmúlt évek során az együttes által készített egyedi feldolgozásaikban érintetlenül hagyták az eredeti operaáriák dallamkincsét, ám mind a hangszerelést, mind a ritmizálást a mai kor zenei igényeihez igazították. Művészetüknek köszönhetően létrejöhetett Magyarország első crossover opera együttese.
Sebők Monika, az alábbiak szerint fogalmazta meg az Együttes arc poeticáját: „Nekünk, énekeseknek és zenészeknek oly sokszor kellene önmagunkat beskatulyázni, mikor megkérdezik, milyen zenével foglalkozunk. “Jó zenével, gyönyörű zenével, izgalmas zenével, fantasztikus zenével.”- szólna legszívesebben a válasz, hiszen a zenei szépségek tettenérése nem köthető műfajokhoz, ágazatokhoz. A mi lelkünkön mindenféle muzsika, amellyel előadói mivoltunkban valaha is szerencsénk volt találkozni, mély lenyomatot hagyott. Nem szeretnénk választani köztük, mindnek szeretnénk a szószólói lenni.” A Klasszikon egyfajta kulturmissziót is felvállal, hiszen a crossover zenei stíluson keresztül minél szélesebb körben kívánja megismertetni és népszerűsíteni a klasszikus operaműfajt elsősorban a fiatalabb generációk körében. A több mint egy órás crossover operaesten elhangzó áriák legtöbbjét az énekesnő énekelte már eredetiben is, tehát operaelőadás vagy klasszikus operagála keretében.
„Meggyőződésem, hogy csak akkor válik minden zenekedvelő számára élvezhetővé és hitelessé egy crossover operaelőadás, ha mind az énekes, mind az együttes tagjai képzett és tapasztalt előadók. Jómagam klasszikus operaénekesnőként kezdtem szakmai pályafutásomat, ezt követően ismerkedtem meg a crossoverben rejlő hihetetlen sokszínűséggel, kreativitással és művészi szabadsággal. A Klasszikon Együttes minden tagja professzionális zenész, akik saját hangszerük mesterei. Ez a fajta igényesség és az ehhez társuló elhivatottság tette lehetővé, hogy az elmúlt évek során elkészült közel 50 átdolgozás mára egy teljes crossover opera repertoárrá válhasson.” – vélekedett Sebők Monika.
Az elmúlt években a szakma és a közönség visszajelzései arra inspirálták az együttest, hogy még az idei évben önálló CD-vel lepjék meg a hazai műkedvelő közönséget, melyen kizárólag crossover zenei stílusú operaslágerek lesznek hallhatók. A CD várhatóan közvetlenül karácsony előtt kerül majd az ismert hanglemezboltok polcaira.
Az együttes legközelebb 2010. október 20-án lép fel az Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtéren, melyre minden operarajongót, illetve a crossover opera iránt érdeklődőt nagy szeretettel várnak.
Tagok:
Sebők Monika – a Magyar Állami Operaház operastúdiójának tagja, majd ezt követően a Budapesti Operabarátok Alapítvány ösztöndíjasa. 1995 óta a Honvéd Művészegyüttes szólistája, jelenleg a Klasszikon Együttes énekese, egyben művészeti vezetője.
Nagy László Adrián - orgona-művészi diplomáját a szegedi konzervatóriumban szerezte, a Honvéd Férfikar korrepetitora, a Saxorgan orgonistája. Egy személyben a Klasszikon Együttes zongoristája és hangszerelője.
Martos Attila - a Zeneakadémia klasszikus nagybőgő szakán végzett, a Budapesti
Fesztiválzenekar művésze. A Klasszikon együttesben bőgőn és basszusgitáron játszik.
Tiba Sándor, a Klasszikon Együttes dobosa 1995-ben diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Jazz tanszakán, mint jazz-dob előadóművész, azóta dobol Koncz Zsuzsa együttesében is. 2004-ben a Magyar Rádió eMeRTon Díjjal tüntette ki.
Zsemlye Sándor 1992-ben végzett a Bartók Konzervatórium jazz-tanszakán, az az évi „Ki mit tud?” pop-rock-jazz kategóriájának győztese, a Klasszikon mellett például a Free Style Chamber Orchestra, és az Uniszex szaxofonosa.
2010. 09. 17.
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..