Hírek
Haitiért énekelnek
Most már biztos, a haiti földrengés a zenetörténetben is mély nyomot hagy. Könnyen elképzelhető, hogy a két vezető segélyfelvétel, a We Are the World 25 for Haiti és az Everybody Hurts 2010 legvásároltabb dalaiként vonulnak be a zene történelemkönyvébe. Az utóbbiból a megjelenés hetében 453 426 példány fogyott el a brit piacon.
A zenészszakmát sosem látott összefogás jellemzi, sztárok tucatjai mondtak igent gondolkodás nélkül a producerek felkérésére. A We Are the World 25 for Haiti címűben több mint nyolcvanan, az Everybody Hurts címűben huszonegyen működnek közre.
We Are the World 25 for Haiti
A Michael Jackson és Lionel Richie által komponált szerzeményt először 1985. január 28-án rögzítették Quincy Jones producer felügyeletével, olyan sztárok közreműködésével, mint például Diana Ross, Tina Turner, Bob Dylan, Ray Charles, Bruce Springsteen vagy Stevie Wonder, és persze a két szerző is szerepelt benne. A popvilág több mint harmincmillió dollárt gyűjtött össze vele az afrikai éhezőknek. A felvétel a másik célját is maradéktalanul teljesítette: felhívta a közvélemény figyelmét a kontinens égető problémájára, az éhezésre.
A Haiti megsegítésére készült új változat kivitelezését is Quincy Jones felügyelte fő producerként. Az eredeti verzió előadói közül senki sem működik közre benne. Pontosabban a tavaly júniusban elhunyt popkirály – a technika segítségével – feltűnik a klipben testvére, Janet mellett, Lionel Richie pedig társproducerként vett részt a munkálatokban. A résztvevők ugyanabban a hollywoodi stúdióban énekelték fel a dalt, ahol huszonöt éve az eredeti változatot rögzítették. A videoklipet a kétszeres Oscar-díjas forgatókönyvíró-rendező, Paul Haggis készítette. A január 12-i földrengés által végzett pusztítást mutatja be, de természetesen az előadók is feltűnnek benne.
Tudom, nem illik jótékonysági felvételbe belekötni, de engedtessék meg nekem egy furcsaság megemlítése. Nem értem, a dal kezdősorát miért Justin Bieber énekli. A 16. életévében járó kanadai énekes szinte berobbant a köztudatba, pillanatok alatt az észak-amerikai kontinens vezető tinisztárja lett, de korántsem biztos, hogy beváltja a hozzá fűzött további reményeket. Elképzelhető, hogy egy-két év múlva már senki sem fog emlékezni rá…
A We Are the World 25 for Haiti a héten az amerikai Billboard magazin kislemezlistájának második helyén debütált, Ke$ha kilencedik hete vezető slágere, a Tik Tok mögött.
Everybody Hurts
Simon Cowellt, napjaink vezető zenei háttéremberét, egyebek mellett a The X Factor brit tehetségkutató tévéműsor zsűrijének elnökét Gordon Brown brit miniszterelnök, valamint a The Sun napilap is megkereste azzal a kéréssel, hogy vegyen részt az adománygyűjtésben. Cowell huszonegy, főleg brit előadót kért fel, akik a Helping Haiti néven elkészítették az R.E.M. 1992-es Automatic for the People című albumán szereplő, 1993-ban slágerré vált Everybody Hurts (Mindenkinek fáj) átdolgozását. A Michael Stipe vezette amerikai zenekar lemondott a felvétel szerzői jogdíjairól, a brit kormány pedig elengedte a dal után fizetendő áfát. Bevételeit fele-fele arányban két jótékonysági szervezet kapja meg. Természetesen ennek a felvételnek a videoklipje is a természeti csapás képeire épül.
Az Everybody Hurts a megjelenés hetében 453 426 példányban kelt el Nagy-Britanniában, megszerezve ezzel a kislemezlista első helyét, és a kétezres évek leggyorsabban fogyó segélydala lett a szigetországban. Az eddigi rekordot Mariah Carey 1993-as Hero című slágerének 2008-as átdolgozása tartotta, amely szintén Simon Cowell felügyeletével készült a The X Factor ötödik sorozata döntőseinek közreműködésével. Az átdolgozásból az első héten 312 244 példányt értékesítettek a brit zenei piacon.
2010. 02. 27.
További Michael Jackson cikkek
Linkajánló
- Michael Jackson képek, bibliográfia és diszkográfia
- Michael Jackson (http://www.mjnet.com/)
Neked mi a véleményed?
Nem regisztrált felhasználók csak nick-név megadással szólhatnak hozzá a fórumhoz.
Belépés » | Regisztráció! » | Miért is legyek regisztrált felhasználó? »
Imádom a music.hu-t!
Hírek
Karrierlehetőségek művészeknek a kultúra fővárosában, Pécsen
Informatikusnak kell tanulni, programozónak, mérnöknek, jogásznak, közgazdásznak, orvosnak – szinte ..
Három eszköz, amit mindenképp szerezzetek be, ha együttest alapítotok!
Megalapult a banda? Ez fantasztikus hír! Akkor kezdődhet is a munka, meg persze először is a beszerz..
3 helyzet, amiben a Rode stúdióeszközei tökéletesen teljesítenek
Bemutatjuk, miért jelentenek a Rode mikrofonok és stúdiókellékek tökéletes megoldást mind a profi, m..
Koncert & party beszámolók
Havasi koncert-beszámoló – lehet ennél jobb?
Mivel lassan 6 éve ott vagyunk minden év végi Havasi koncerten, ezért volt már bőven tapasztalatom m..
Ákos koncert – a legjobbkor
Odafelé még azon töprengtem, vajon mennyire nyomja majd rá a bélyegét az estre az a méltánytalan, öv..
Ha ezt Bocelli láthatná... Havasi koncert show
Megvolt az idei Havasi show is, és aki eljutott valamelyik koncertjére (idén kettőt láthattunk, egy ..
Interjúk
Zene a feneketlen mélységből
A Hableány színesíti A Dal idei mezőnyét, de közben alaposan kilóg belőle. Mély, érzelemgazdag, gond..
Jelzőfény az útvesztőben
Talán nincs is még egy olyan elszánt szlovákiai magyar zenész, mint Puss Tamás. Folyamatosan ötletel..
„Egy tollvonással megszüntethető a szakmánk”
A koronavírus-járvány megsebezte a koncertipart, rávilágított a zenészek és a mögöttük dolgozók kisz..
Lemezajánlók
Szabó Benedek és a Galaxisok: Cím nélküli ötödik lemez (Randy Hardcore Event Management)
Szabó Benedeknek ezúttal a pályafutása került válságba. Megszokta, hogy a Szabó Benedek és a Galaxis..
Kontor – Horváth: Acoustic (Tom-Tom Records)
Az Acoustic című lemez két népszerű zenész felszabadult játéka, örömzenéje. A sok hangszeren játszó ..
Anna and the Barbies: Indián (Supermanagement)
Az Anna and the Barbies Indián című nagylemezének borítójáról hiányzik a figyelmeztetés: fel kellett..